Trzecia generacja opon Continental – relacja

20 marca 2014, 9:15

Zgodnie z zapowiedziami, w bieżącym roku firma Continental wdroży ofertę najnowszej generacji opon do transportu długodystansowego. Podczas konferencji prasowej zdradzono kilka ważnych szczegółów technicznych nowego ogumienia.

Opony do transportu długodystansowego – 3. generacja Continental

W specjalnie zwołanej przez Continental konferencji prasowej (7 marca) wziął udział dr Frank WalIoch, Dyrektor Działu Rozwoju Opon Ciężarowych w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Celem jego wystąpienia było przybliżenie zebrany technologii produkcji najnowszych opon Continental 3. generacji.

Pierwsze opony najnowszej – trzeciej generacji, przeznaczone do transportu zbiorowego ludzi, są już obecne na rynku (zobacz naszą relację z prezentacji). W roku 2014 producent wdroży ofertę dla transportu długodystansowego. Opony dla segmentu budowlanego poznamy w 2015 r., a opony zimowe dla wielu segmentów w 2016 r.

Wraz z nową generacją opon, wdrożone zostanie także nowe nazewnictwo poszczególnych modeli. Ma ono na celu ułatwienie dopasowania opon do konkretnego pojazdu. Informacje na temat przeznaczenia opon będą lokowane także na ścianie bocznej każdej opony. Szczegóły w tabeli obok.

Mieszanka bieżnika 3. generacji

W przypadku opon do transportu ludzi, do produkcji opon użyto specjalnej mieszanki, która ma gwarantować wysoką przyczepność. W przypadku transportu dóbr (np. Conti EcoPlus), priorytetem były niskie opory toczenia, a co za tym idzie, oszczędność paliwa. Główne znaczenie w oponach 3. generacji ma zastosowanie jako wypełniacza krzemionki (np. w Conti Coach HA3, Conti CityPlus, Conti EcoPlus HS3). W porównaniu do technologii wykorzystującej sadzę, gwarantuje ona zwiększenie przyczepności (system polimerowy wysokiej przyczepności został zoptymalizowany dla technologii krzemionkowej) oraz elastyczności opony. Zwiększa się także powierzchnia styku opony z nawierzchnią. 

W przypadku niektórych opon (np. Conti EcoPlus HT3) zastosowano nową mieszankę na bazie sadzy, zaprojektowaną specjalnie dla firmy Continental. Wykorzystano w niej zróżnicowanej wielkości cząstek sadzy. Efektem tej zmiany ma być zmniejszone tarcie oraz niższe opory toczenia.

Platforma opasania dla 3. Generacji

Nowa platforma opasania karkasu dla Generacji 3. to neutralna kosztowo technologia ułatwiająca bieżnikowanie i umożliwiająca zamknięcie cyklu ContiLifeCycle. Po niemal 30 latach stosowania w swoich oponach kordów 3+6, Continental postanowił zmodernizować je do 1+5HT (grafika obok).

Wpływ opon na oszczędność paliwa

Nowe opony Continental dla transportu mają za zadanie zmniejszać koszty ze względu na generowane oszczędności spalania. Podczas konferencji prasowej dr. Frank WalIoch zauważył, że 1/3 kosztów paliwa bezpośrednio wynika z oporów toczenia, co stanowi więcej niż 10% kosztów całkowitych. W porównaniu ze swymi poprzedniczkami, Generacja 3. oszczędza nawet do 1.9 l/100 km.

Kluczowe technologie w Conti EcoPlus HS3 w skrócie

  • Obniżająca opory toczenia mieszanka ściany bocznej. Polimery wybrane do nowej obniżającej opory toczenia mieszanki zapewniają większą elastyczność pomiędzy ogniwami łańcuchów polimerowych. To skutkuje mniejszym tarciem, a w efekcie obniżeniem oporów toczenia.
  • Bieżnik bazowo-blokowy (Cap – Base). Dwuwarstwowa konstrukcja bieżnika oznacza wykorzystanie różnych mieszanek do produkcji bazy i bloków bieżnika. Pozwala to rozwiązywać konflikty między wzajemnie sprzecznymi zadaniami. Mieszanka bazowa ma za zadanie przede wszystkim zredukować opory toczenia.
  • Mieszanka zapewniająca przyczepność . Nowa mieszanka zapewniająca przyczepność powstała z wykorzystaniem krzemionki. Daje to większą elastyczność. Mieszanka zwiększa obszar styku opony z podłożem, zapewniając tym samym lepszą przyczepność.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!