,,Specjalizacja łożyskowa” – wywiad z Angeliką Rudzką z RKB Polska

1 czerwca 2015, 15:25

RKB to producent łożysk, który pod patronatem grupy Stepgroup Industry chce stworzyć silną sieć sprzedaży na polskim rynku. O tym, co firma ma do zaoferowania oraz jakie są jej najważniejsze plany rozmawialiśmy z Angeliką Rudzką z biura handlowego RKB Polska.

Na zdjęciu od lewej: Alberto Bai RKB Europe, Angelika Rudzka PM biuro handlowe RKB Polska
Na zdjęciu od lewej: Alberto Bai RKB Europe, Angelika Rudzka PM biuro handlowe RKB Polska

RKB Europe nie należy do najbardziej znanych na polskim rynku producentów, dlatego pozwolę sobie zacząć rozmowę od pytania o pochodzenie i dorobek firmy.

RKB Europe to szwajcarski zakład produkcyjny działający w przemyśle łożyskowym od ponad 70 lat. Ma powierzchnię 90 000 m2, posiada aktywa materialne o wartości 135 mln euro i miesięczną zdolność produkcyjną przekraczającą 350 ton obrobionej stali. RKB produkuje łożyska zgodnie z właściwymi międzynarodowymi normami w swoich trzech nowoczesnych zakładach poświadczonych certyfikatami ISO 9001 i ISO 14001, sprawdzonych i zatwierdzonych przez wielu kluczowych klientów oraz niezależne ośrodki badań nad łożyskami.

RKB  jest powszechnie uznawana w przemyśle łożyskowym za “The Alternative Power”. Dzięki doświadczeniu zdobytemu przez lata firma posiada ogromny know-how i wiedzę fachową niezbędną do rozwoju i produkcji łożysk o wysokiej jakości, zwłaszcza dla przemysłu ciężkiego, obróbki metalu, przemysłu narzędzi. Ponadto, firma uznawana jest przez klientów branż OEM i MRO za preferowanego dostawcę spośród producentów najwyższej światowej klasy, np. globalny kontrakt z Acelor Mittal.

Jaki jest plan działań firmy na polskim rynku?

Główny cel naszego biura handlowego pod patronatem Stepgroup Industry to stworzenie równolegle istniejącej, silnej sieci sprzedaży będącej  alternatywą dla znanych łożyskowych marek na rynku polskim. Dajemy szansę silnym lokalnym firmom stania się dystrybutorem naszych produktów.

Wiąże się to również z: stałym wsparciem naszych inżynierów pod kątem doradztwa, również dla klientów końcowych. Gwarancją konkurencyjnej ceny – chronimy naszych Parterów, którzy nam zaufali i budują wspólnie solidny biznes, wyróżniający się na polskim rynku. Jak również z korzyściami będącymi częścią programu AFTER-SELLS CARE – czyli program bonusowy, promocje i wyjazdy do naszych fabryk, zarówno dla kadry firm jak i dla klientów końcowych.

Właśnie te ważne elementy zbudują sieć sprzedaży RKB Polska.

Patronat nad Waszym biurem handlowym objął silny partner – Stepgroup Industry. Czy to ważna misja dla tej grupy?

Wybór RKB Europe, a także innego producenta – firmy UNITEC Bearings przez organizację StepGroup Industry nie jest przypadkowy. Został podyktowany identyfikacją potrzeby, jaką jest wąskie spektrum asortymentu i specjalizacji łożyskowej. Głównym celem grupy jest zaoferowanie klientom łożysk o dużych średnicach – gabarytach (w przypadku asortymentu RKB) i łożysk specjalistycznych, precyzyjnych i dopasowanych (UNITEC Bearings).

Aktualną misją StepGroup Industry jest wcielenie w życie działalności "odwrotnego postrzegania oferty" StepGroup Industry na polskim rynku. Chodzi o to, że w nasza oferta składa się z asortymentu niestandardowego na polskim rynku, który w naszej ofercie jest priorytetowy i dla naszej działalności ‘standardowy’. Podczas, gdy dla polskich firm tego typu łożyska to niecodzienna inicjatywa, uzupełniająca ofertę. Ponadto, jesteśmy w stanie zaoferować produkty, które są ekwiwalentem dla marek premium, jeżeli chodzi o łożyska ogólnie ‘niestandardowe’, jednakże termin realizacji zamówienia tych niszowych produktów w porównaniu do wiodących marek jest zaskakująco krótki. To daje mam przewagę nad konkurencją i możliwość nawiązania długiej relacji biznesowej z partnerami, gdyż współpraca jest jakościowa i zharmonizowana.

Czym będzie wyróżniać się Wasza polityka sprzedaży?

Celem nie jest tworzenie sieci sprzedawców naszych produktów, ale sieci Partnerów Biznesowych, którzy zostaną certyfikowanymi ambasadorami produktów RKB Europe w Polsce.

Mam nadzieję, że ten zbiór możliwości pozwoli wzbudzić zainteresowanie wśród firm, jak również pozwoli na rozpoczęcie współpracy budowania długotrwałej relacji biznesowej. Taka jest polityka firmy StepGroup Industry, a w konsekwencji wizja na wartościową kooperację z partnerami, firmami handlowymi w Polsce.

Dodatkowo, zapewniamy stały dostęp do informacji branżowych na naszej stronie internetowej, której celem jest pełne, przejrzyste przedstawienie specyfikacji, zastosowania i aplikacji naszych produktów, by stały się one dla Państwa równie zrozumiałe, konfidencjonalne i codzienne. Szkolenia online na bazie rzetelnie, przygotowanych prezentacji dla zespołu handlowców, jak i potencjalnych klientów, mają również na celu przybliżenie Państwa do znajomości naszego asortymentu – do czego serdecznie zapraszamy. 

 

Kontakt:
Angelika Rudzka
StepGroup-Industry
www.rkb-polska.eu
www.stepgroup-industry.eu
email: Biuro@stepgroup-industry.eu
tel. 603 24 34 24
ul. Chopina 22
Gruszczyn
62-020 Swarzędz

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!