Strefa ciężka na targach Inter Cars – relacja

21 września 2015, 16:12

Błonia Stadionu PGE Narodowego po raz pierwszy były miejscem, które odwiedzili specjaliści branży motoryzacyjnej, by uczestniczyć w 15 edycji Targów Części zamiennych, Narzędzi i Wyposażenia Warsztatów. Swoje miejsce mieli tam również przedstawiciele segmentu ciężarowego, dla których przygotowano Strefę Ciężką. Odwiedziliśmy dla Państwa najciekawsze stoiska.

W centralnym punkcie Strefy Ciężkiej – największe stoisko miał “Inter Cars Części do Ciężarówek”. To stoiko skupiło wszystkie działy Inter Cars zaangażowane w obsługę klientów z rynku ciężarowego.

0

Bosch

Na stoisku ciężarowym Bosch, do którego przyciągał Grzegorz Baran i jego wyścigowy MAN, prezentowana była zarówno oferta części, jak i wyposażenia warsztatów.

Nowością był akumulator z serii TE, wykonany w technologii EFB, gdzie płyty ołowiowe zalaminowane są z dwóch stron cienką warstwą porowatego poliestru, co zwiększa ich odporność na duże obciążenia i pracę cykliczną. Receptą na rozwarstwienie elektrolitu, które prowadziło do zasiarczania płyt akumulatora, są zastosowane w akumulatorze mieszacze elektrolitu. Akumulatory z serii TE są już dostępne w ofercie. Na stoisku prezentowano również gamę oświetlenia, alternatorów i rozruszników.

Wyposażenie warsztatowe reprezentował stół do diagnozy i naprawy układów oczyszczania spalin Denoxtronic. Obok można było znaleźć stanowisko do obsługi klimatyzacji w pojazdach ciężarowych, które wyglądem nie odbiegało od urządzeń do pojazdów osobowych, ale było wyposażone w większą butlę na gaz, wydajniejszą pompę próżni oraz wagę o większych zakresach. Nie zabrakło również urządzenia diagnostycznego KTS Truck w zestawie z odpornym na uderzenia laptopem DCU 220, przeznaczone do obsługi sterownika silnika oraz pneumatyki w ciężarówkach i naczepach. Najmocniejsze modele montażownic i wyważarek prezentowanych na stoisku Bosch obsługują koła o wielkości do 60 cali i masie do 2 ton.

Niezwykły tłok, panujący na stoisku, był również zasługą akcji Bosch, promującej bezpieczeństwo, w ramach której dzieci mogły samodzielnie pomalować koszulki z motywem nawiązującej do kampanii bezpieczeństwa Bosch.

Continental

Nowością prezentowaną na stoisku Continental była nowa opona 435/50/R19.5 do naczep typu mega, która jest przystosowana do obciążenia do 9 ton. W porównaniu z produktami konkurencji, opona wyróżnia się posiadaniem homologacji M+S, dzięki której może być wykorzystywana przy przewozach m.in. w Norwegii, a także głębszym bieżnikiem. Na podstawie popularności, jaką cieszyła się opona 435/50/R19.5 na targach, można przypuszczać, że stanie się rynkowym przebojem.

ContiTech

ContiTech położył nacisk na promocję z okazji jubileuszu 25-lecia Inter Cars SA. Do 30 listopada zakup miechów zawieszenia nagradzany jest torbą z logo Euro 2016. Goście mogli otrzymać katalogi miechów zawieszenia z zaznaczonymi najnowszymi referencjami w ofercie firmy.

Dolz

Najważniejszą częścią ekspozycji marki Dolz były pompy wody do pojazdów ciężarowych marki Dolz, w całości wytwarzane w europejskiej fabryce firmy.

Diesel Technic

Oferta części zamiennych do ciężarówek, przyczep i autobusów poszerzyła się ostatnio o kolejny segment rynku. Nowy kalatog firmy zawiera ponad 1200 części adresowanych do lekkich pojazdów użytkowych (DMC do 7,5 t), które pokrywają blisko 1700 numerów referencji Mercedes-Benz i 1000 numerów referencji VW. Katalog części do Mercedesa Sprintera i i VW Craftera/LT jest dostępny również w wersji elektronicznej.
Firma odświeżyła też swoje katalogi adresowane do marek Mercedes-Benz, MAN, Volvo, Scania, Iveco i Renault. Ich papierowe wersje cieszyły się na targach szczególną popularnością.

febi

Na stoisku febi czekał fotoradar, który robił zdjęcia tylko chętnym i nie groził mandatem. Spośród ekspozycji części, honorowe miejsca miały trzy nowości – turbosprężarka, elektromagnetyczny napęd wentylatora oraz pompa cieczy chłodzącej.

Federal-Mogul

Charakterystyczny namiot koncernu Federal-Mogul składał się z części rozrywkowej, w której goście mogli sprawdzić swoją koncentrację i szybkość reakcji oraz z części ekspozycyjnej, w której promowano najpopularniejsze produkty koncernu. Najważniejsza w ekspozycji ciężarowej, była – ciesząca się ostatnio dużą popularnością – marka Beral, szczególnie tarcze hamulcowe.

Fomar Friction

Na ozdobionym balonami oraz klockami, tarczami i okładzinami hamulcowymi stoisku Fomar Friction królowały nie tylko papierowe katalogi, ale również aplikacja mobilna na smartfony, ułatwiająca dobór. Goście mogli również dowiedzieć się, jakie nowości firma chce wprowadzić do sprzedaży.

MAHLE

Nowością MAHLE był filtr paliwa do Mercedesa Actrosa. Firma wciąż rozwija także ofertę turbosprężarek i tłoków MONOTHERM i FERROTHERM. Stoisko uzupełniały najpopularniejsze części z oferty marek należących do MAHLE, czyli zawory,  elementy układu rozrządu i inne części. Goście chętnie korzystali z katalgów części firmy.

MANN FILTER

Podczas targów można było zobaczyć dwa stoiska MANN FILTER. Na jednym wyeksponowano filtr kabinowy, pochodzący z ciężarowego Mercedesa Actrosa. Przez zaledwie 9 miesięcy pracy w ciężkich warunkach, filtr odseparował około 5 kg pyłu. Drugie stoisko przyciągało gości możliwością wyszycia nazwy firmy lub imienia na bejsbolówce.

MS Motorservice

Oferty marek Pierburg, Kolbenschmidt i BF Germany są sukcesywnie rozbudowywane o nowe referencje elementów silników do pojazdów ciężarowych i rolniczych. Dla firmy targi są okazją do rozwiania wątpliwości technicznych mechaników.

Nissens

Nowością w truckowej ofercie Nissensa są dmuchawy kabinowe do najpopularniejszych modeli pojazdów ciężarowych. Kolejną innowacją są chłodnice cieczy zespolone ze zbiornikiem wyrównawczym, adresowane do MAN-ów TGA.

SAF-Holland

Firma SAF-Holland zaprezentowała na targach mały wycinek produkowanych przez siebie części – piasty, poduszki zawieszenia i klocki hamulcowe. Drugą częścią ekspozycji były zaś specjalistyczne narzędzia, głównie do obsługi osi. Ekspozycja miała na celu zaprezentowanie przyrządów do profesjonalnej wymiany części SAF-Holland. Wśród nich znalazła się walizka do obsługi szerokiej gamy zacisków hamulcowych, a także przyrząd do montażu tulei 3D.

Schaeffler – LuK

LuK prezentował samonastawne zestawy sprzęgłowe i nowe tarcze sprzęgłowe ze spiekami ceramicznymi, które zwiększają odporność na zużycie, dłuższą żywotność i stabilniejszą pracę sprzęgła.
Ewolucja sprzęgieł w ostatnich latach sprawiła, że tarcza sprzęgła równomiernie przylega do powierzchni koła zamachowego, co zapewniają płaskie sprężyny wewnętrzne. Na stoisku można było zobaczyć i zapytać o poszczególne elementy konstrukcji sprzęgieł, podobnie jak o budowę łożysk do ciężarówek i naczep.

WABCO

Jedną z nowości WABCO są boczne panele aerodynamiczne dla naczep OptiFlow SideWings, dzięki którym można zredukować zużycie paliwa. Pierwsi przewoźnicy w Polsce już zdecydowali się na montaż tych paneli, zyskując nie tylko na paliwie, ale również zwiększając powierzchnię reklamową na naczepie. Zastosowanie osłon zwiększa też bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i motocyklistów, chroniąc ich przed wciągnięciem pod naczepę. Kolejną nowością są składane panele OptiFlow Tail (montowane na tylnych drzwiach naczepy), które zmniejszają opory powietrza i również przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa.

Popularność zyskuje Smart Board – urządzenie, które można nazwać komputerem pokładowym naczepy. Można dzięki niemu kontrolować stan naczepy, sprawdzać kody usterek, kontrolować ciśnienie w kołach, przebieg naczepy (zarówno dzienny, jak i całkowity), zobaczyć orientacyjny nacisk na osie czyli wagę ładunku oraz sprawdzić wiele innych parametrów.
W przypadku naczep wywrotek, Smart Board umożliwia sprawdzenie pochylenia bocznego naczepy, co chroni przed przewróceniem zestawu na bok po podniesieniu skrzyni ładunkowej.

Czujniki cofania TailGuard z automatycznym hamowaniem są bezpośrednio połączone z elektroniką hamulcową – jeśli z tyłu pojawi się przeszkoda, układ automatycznie zahamuje cały zestaw. Ciekawostką są też tylne rogowe światła obrysowe, które migają z częstotliwością adekwatną od odległości do rampy załadunkowej. Rozwiązanie to chroni przed przypadkowym potrąceniem przechodzącej osoby oraz przed uszkodzeniami tylnych drzwi, zderzaka lub oświetlenia naczepy.

Valeo

Duże stoisko Valeo przedstawiało kilka nowości produktowych. Oprócz reflektorów dalekosiężnych LED marki Cibie, zainteresowanie budziły przełączniki świateł i wycieraczek, które dotychczas były produkowane na oryginalne wyposażenie – teraz Valeo wprowadziło kilkanaście nowych referencji na aftermarket.
Valeo rozwija też aftermarketową ofertę zestawów sprzęgieł, a także chłodnic i intercoolerów do ciężarówek Euro 6. Wszystkie nowości zostały opisane w przejrzystych broszurach.

ZF

Duże stoisko firmy ZF zawierało również ekspozycję ciężarową. Duże zainteresowanie budziła przekładnia hydrokinetyczna stosowana w 6-biegowych automatycznych skrzyniach do autobusów EcoLife. Goście mogli zobaczyć wszystkie elementy jej budowy.

Prezentowany był również model automatycznej skrzyni biegów oraz dwumasowego koła zamachowego. Zaawansowana konstrukcja koła zamachowego umożliwiła wykorzystanie niższych wartości prędkości obrotowych oraz redukcję prędkości biegu jałowego (rezonansowa własna drgań występuje w niższym zakresie obrotów). Z kolei samonastawne sprzęgła ZF przedłużają żywotność całego układu.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Lumag, 22 września 2015, 8:46 0 0

Rzeczywiście nas tam nie było tj. w hali, w strefie ciężarowej. Zdecydowaliśmy się pokazać nasze produkty na świeżym powietrzu.
Dziękujemy wszystkim, którzy nas odwiedzili oraz za to, że wspieracie polski przemysł motoryzacyjny, którego tak niewiele już pozostało.
-LUMAG,BRECK.
www.lumag.pl
www.breck.pl

Odpowiedz

atol, 23 września 2015, 16:27 0 0

Jak dla mnie najbardziej wyróżniało się Mahle - końcu to niemiecka jakość. Mają świetne części.

Odpowiedz