Te opony zmniejszają zużycie paliwa nawet o 14 proc.

14 marca 2016, 15:51

Opony Goodyear FUELMAX zamontowane na pojazdach ciężarowych biorących udział w programie Mercedes-Benz Efficiency Run 2015 przyczyniły się do ogólnego zmniejszenia zużycia paliwa nawet o 14 proc.

„Wydajne paliwowo” opony ciężarowe Goodyear FUELMAX porównywała z „wydajnymi paliwowo” oponami innej marki premium firma Spedition Bartkowiak. Do prób wykorzystano trzy identyczne pojazdy ciężarowe klasy Euro 6 z oponami Goodyear FUELMAX S (oś kierująca) w rozmiarach 315/60R22.5; 315/70R22.5 i 385/55R22.5 oraz Goodyear FUELMAX D (oś napędzana) w rozmiarach 295/60R22.5; 315/60R22.5 i 315/70R22.5, jak również Goodyear KMAX T na pierwszej i trzeciej osi podnoszonej oraz Goodyear FUELMAX T w rozmiarach 385/55R22.5; 385/65R22.5 i 435/50R19.5 na drugiej osi; w czasie prób różni kierowcy pokonali ok. 320 tys. kilometrów po drogach publicznych od stycznia 2014 do czerwca 2015.

Na podstawie danych opracowanych w 2014 roku wyliczono, że dwa zestawy ciągnik-naczepa zużyły od 12% do 14% mniej paliwa niż standardowe tego rodzaju pojazdy z tych samych firm przewozowych.

– „Wyniki testów wyraźnie wskazują, że floty mogą ograniczyć zużycie paliwa i emisje CO2 wykorzystując wyposażenie dostępne dziś na rynku. Prosty wybór wysokojakościowych opon o niskim oporze toczenia, takich jak FUELMAX może mieć na to bardzo pozytywny wpływ. Kolejnych dowodów dostarczyły wewnętrzne testy przeprowadzone przez niemiecką flotę Spedition Bartkowiak. Uzyskane przez nich wyniki potwierdziły potencjalną oszczędność nawet 1,6 litrów paliwa na 100 kilometrów na każdy pojazd ciężarowy wyposażony w opony Goodyear FUELMAX. Jeżeli połączyć to z innymi technologiami, oszczędności mogą być jeszcze wyższe, co wykazały rezultaty prób Mercedes-Benz Efficiency Run 2015.” – powiedział Peter Platje, dyrektor Goodyear ds. sprzedaży opon do pojazdów ciężarowych na pierwsze wyposażenie w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

W jazdach wzięły udziały firmy przewozowe DB Schenker Logistics i Grosse-Vehne, które testowały zestawy ciągnik-naczepa wyposażone w opony Goodyear FUELMAX. W ramach Efficiency Run wykorzystano Mercedes-Benz Actros 1842 oraz Actros 1845 wyposażone wyłącznie w komponenty dostępne dziś na rynku, oraz system predykcyjnej kontroli przeniesienia napędu – Predictive Powertrain Control (PPC). W pojazdach zastosowano również zoptymalizowane pod względem wagi naczepy Krone Eco, które wyposażono w elementy zmniejszające opór aerodynamiczny. W ciężarówkach zamontowane zostały opony Goodyear FUELMAX S 315/70R22.5 na osiach przednich, Goodyear FUELMAX D 315/70R22.5 na osi napędowej oraz Goodyear FUELMAX T 385/55R22.5 na osiach naczepy.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!