Wielton atakuje pozycję lidera

17 maja 2016, 15:01

Wielton, jeden z największych europejskich producentów przyczep i naczep, ogłosił swoje wyniki finansowe za I kwartał 2016 roku. Po dwóch ubiegłorocznych przejęciach włoskiej Italiana Rimorchi i francuskiej Fruehauf Expansion firma zmniejszyła dystans do największych konkurentów. Mariusz Golec, daje sobie kilka lat, aby awansować do najlepszej trójki Starego Kontynentu. Jak zapewnia, dziś firmie brakuje naprawdę niewiele. O planach na przyszłość i kierunkach rozwoju Prezes Wieltonu opowie podczas zbliżającego się Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
554b46bfc4447Untitled-f
Grupa Wielton w pierwszym kwartale 2016 r. osiągnęła rekordowe przychody ze sprzedaży 175 mln zł, co stanowi wzrost o 26,8% rdr. Zysk operacyjny Grupy w I kw. 2016 r. wyniósł 14,3 mln zł, co przełożyło się na wzrost marży EBIT do 8,1% wobec 2,6% w analogicznym okresie ub.r. W I kw. 2016 r. skonsolidowany zysk netto sięgnął 10 mln zł wobec 2,9 mln zł w pierwszym kwartale 2015 r.

– Rekordowe wyniki w I kwartale 2016 r. to pochodna wzrostu wolumenu sprzedaży na rynku krajowym, przy jednoczesnym wzroście udziału sprzedaży zagranicznej – podsumował Mariusz Golec, Prezes Zarządu Wielton S.A.

W osiąganiu lepszych wyników pomaga spółce dynamiczny wzrost sprzedaży samochodów ciężarowych w Unii Europejskiej. Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) w ubiegłym roku liczba rejestracji dużych ciężarówek (o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton) wzrosła o ponad 19 proc. W pierwszym kwartale tego roku było podobnie – 18 proc. wzrost sprzedaży ciągników siodłowych ponownie napędził sprzedaż w sektorze przyczep i naczep. Choć Wielton działa obecnie na 35 rynkach na całym świecie, głównymi odbiorcami pozostają kraje Wspólnoty. Kluczowymi kierunkami rozwoju spółki w najbliższych latach będą Polska, Francja, Włochy, Niemcy i Rosja.

Aby rozwijać swoją działalność za zachodnią granicą w lutym br. Wielton powołał w Niemczech spółkę zależną Wielton GmbH, której celem będzie sprzedaż produktów i zapewnienie opieki serwisowej Grupy na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. W perspektywie 3-5 lat potencjał sprzedaży w regionie ma urosnąć do ponad 1500 sztuk rocznie. W planach jest również rozwój sieci serwisowej w regionie niemieckojęzycznym. Rynek niemiecki pozostaje największym rynkiem zbytu w Europie, z roczną sprzedażą na poziomie 54 tys. sztuk rocznie. – Analizy rynku pokazały, że polskie pojazdy użytkowe cieszą się akceptacją niemieckich klientów. Chcielibyśmy docelowo sprzedawać na rynku niemieckim powyżej 1500 pojazdów rocznie, z czego jedną trzecią w segmencie pojazdów dla rolnictwa – podkreśla Mariusz Golec.

O planach na przyszłość i kierunkach rozwoju Prezes Wieltonu opowie podczas zbliżającego się Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Panel pod tytułem „Ekspansja zagraniczna polskich firm” rozpocznie się 19 maja o godz. 9:30 w Sali Balowej C. Głównymi tematami będą rosnąca rola polskiego eksportu w budowaniu wzrostu gospodarczego, nowe kierunki, na które otwierają się polskie firmy oraz praktyczny wymiar współpracy na linii państwo-biznes, której znaczenie często podkreśla wicepremier Mateusz Morawiecki. W debacie nie zabraknie wątku poświęconego programom Go Africa i Go Iran, które mają zwiększyć siłę przebicia polskich spółek na egzotycznych i trudnych, ale jednocześnie potężnych i bardzo perspektywicznych rynkach. Bliski Wschód i Afryka to kierunki, które znajdują się także w dalekosiężnych planach Wieltonu. Po podbiciu europejskiego rynku, spółka będzie celować w globalne podium producentów przyczep i naczep.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!