Świąteczna pomoc dla potrzebujących – czy nowa inicjatywa się przyjmie?

12 grudnia 2016, 12:00

Święta to czas radości, spokoju i wytchnienia w gronie najbliższych, czas dzielenia się tym, co najlepsze. Nie każdy może jednak tego zaznać. Dlatego firma Castrol, już od czterech lat, zamiast tradycyjnych upominków świątecznych dla swoich klientów, zarezerwowane na to środki przeznacza na szczytny cel. Inicjatywy jak ta czynią święta Bożego Narodzenia wyjątkowym czasem, pełnym szczęścia i radości.

Pierwsza akcja pomocy świątecznej Castrol miała miejsce się w 2013 roku. Wówczas firma wsparła Interwencyjny Ośrodek Preadopcyjny w Otwocku, którego działalność polega na wszechstronnej pomocy noworodkom i niemowlętom, znajdującym się w nagłych sytuacjach kryzysowych, pozbawionym czasowo lub trwale opieki rodziców. Castrol sfinansował zakup samochodu do przewozu niemowląt, które często muszą korzystać z konsultacji specjalistycznych i hospitalizacji w odległych placówkach. W kolejne święta pomocą został objęty Domu Dziecka w Pleszewie, a przekazane środki finansowe zostały przeznaczone na modernizację sal sypialnych i świetlic.

kartka_castrol_

W ubiegłym roku Castrol przekazał środki na upominki bożonarodzeniowe Zakładowi Leczniczo-Opiekuńczemu dla Dzieci w Piszkowicach, gdzie przebywa blisko pięćdziesiąt ciężko chorych dzieci, wymagających rehabilitacji leczniczej lub stałej opieki. Dzięki wsparciu w placówce mogła powstać winda osobowo-towarowa, niezbędna dla dzieci, które nie chodzą i nie są w stanie samodzielnie pokonywać schodów.

Tegoroczna pomoc trafi do Domu Hospicyjnego dla Dzieci i Młodzieży „Bursztynowa Przystań” w Gdyni. To jeden z pierwszych w Polsce ośrodków zaprojektowanych i wybudowanych od podstaw z myślą o cierpiących dzieciach. Castrol sfinansuje zakup niezbędnego sprzętu medycznego do hospicjum stacjonarnego oraz zakupi samochód na potrzeby hospicjum domowego, który umożliwi dojazd do dzieci, mieszkających poza Trójmiastem.

Każdego roku w akcję włączeni są oczywiście pracownicy firmy Castrol. To oni decydują, jakiemu ośrodkowi firma udzieli wsparcia, ale też dodatkowo angażują się w pomoc wybranej placówce. Na przykład w 2014 roku każdy mógł zostać Świętym Mikołajem i kupić prezent dla wychowanków Domu Dziecka w Pleszewie. W ubiegłym roku pracownicy dodatkowo zakupili środki pielęgnacyjne niezbędne w opiece nad chorymi.

Nasza inicjatywa spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony naszych klientów – powiedział nam Sławomir Radoń z firmy Castrol.

Zapytaliśmy też Roberta Kierzka, Prezesa Zarządu Inter Cars S.A. o jego zdanie na ten temat. Jak najbardziej popieramy tego typu inicjatywę – powiedział. – „Chociaż czekoladki, kawa czy butelka wina są miłym prezentem dla partnerów producentów części, warto pamiętać, jakie emocje są najważniejsze w okresie świąt. Dlatego bardzo cieszą mnie działania firm, które decydują się pomóc tym, którym w święta najbardziej brakuje uśmiechu” – mówi Robert Kierzek.

Inicjatywy takie, jak świąteczna pomoc firmy Castrol, stają się coraz popularniejsze. Widać to choćby po rosnącej popularności akcji Szlachetna Paczka, w którą angażuje się coraz więcej firm. W ten sposób święta stają się niezapomnianym czasem także dla tych, dla których los nie był łaskawy.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!