Opona Nokian Hakkapeliitta 44 dostosowana do pracy w ekstremalnych warunkach

Ekstremalne warunki panujące podczas nordyckiej zimy wymagają specjalistycznej wiedzy. Dla Nokian Tyres, fińskiego producenta opon z dalekiej Północy, oraz Arctic Trucks, islandzkiej firmy specjalizującej się w konwersji pojazdów z napędem na cztery koła, to żadna nowość. Obu firmom zdarzało się już wcześniej połączyć siły w celu poskromienia najsurowszych na świecie warunków, jakie mogą panować zimą. Najnowszym owocem współpracy tych dwóch ekspertów w dziedzinie jazdy po lodzie i śniegu jest zimowa opona Nokian Hakkapeliitta 44.

Nokian Hakkapeliitta 44 radzi sobie w ostrych, zimowych warunkach
W arktycznych warunkach, niezmiernie cenne jest zaufanie do opon i pewność, że podróż nie zostanie zakłócona przez ich przebicie lub trudne warunki terenowe. Specjalne pojazdy od Arctic Truck wykorzystywane są m.in. do wypraw polarnych – w takich misjach, ogumienie musi spełniać najwyższe standardy. To właśnie dlatego, twórcy Nokian Hakkapeliitta 44 podeszli do zimy tak poważnie. Ich projekt powstał z myślą o intensywnym użytkowaniu w surowych zimowych warunkach, w których te opony czują się jak w domu.

Opona Nokian Hakkapeliitta 44 została dostosowana do potrzeb specjalnych pojazdów ekspedycyjnych wyprodukowanych przez Arctic Trucks oraz wyróżnia się przyczepnością i trwałością. Nowy produkt Nokian Tyres waży około 70 kilogramów i ma ponad metr średnicy, ale mimo znacznych wymiarów z łatwością przedziera się przez głębokie śniegi.

– W środkowej części wzoru bieżnika umieszczono bardzo ostre kąty w kształcie litery „V”, które zostały zoptymalizowane z myślą o czyszczeniu rowków ze śniegu i błota pośniegowego. Zarówno szerokość bieżnika, jak i maksymalna przestrzeń powietrzna opony gwarantują, że będzie się ona sprawnie toczyć również po miękkiej nawierzchni. Śnieg nie stanowi dla Nokian Hakkapeliitta 44 żadnego wyzwania – zapewnia Kalle Kaivonen, manager ds. B+R w Nokian Heavy Tyres.

Przyczepność i precyzyjne manewrowanie w ekstremalnych sytuacjach
Nokian Hakkapeliitta 44 z łatwością toczy się po wszystkich rodzajach nawierzchni. Wzmocnione bloki barku opony pozwalają zachować równowagę podczas nagłych manewrów, a podparte żebro centralne zapewnia dobre wyczucie nawierzchni. Specjalna mieszanka użyta do wykonania bieżnika Nokian Tyres Polar Expedition łączy najwyższej klasy przyczepność w zimowych warunkach z wytrzymałością, której nie straszne jest ekstremalne zimno. Nokian Hakkapeliitta 44 może zostać nabita kolcami – opona posiada 172 otwory, chociaż jest przeznaczona przede wszystkim do użytkowania bez nich.

Nokian Hakkapeliitta 44 to początek nowego rozdziału historii współpracy między dwoma ekspertami w dziedzinie arktycznego klimatu. Opona jest dostępna w rozmiarze LT475/70 R17 i została zaprojektowana specjalnie z myślą o ciężkich samochodach typu SUV z napędem 4×4 stworzonych przez Arctic Trucks. Produkcja opony ruszy w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Produkt będzie dostępny wyłącznie za pośrednictwem Arctic Trucks.

Nokian Hakkapeliitta 44 jest kontynuacją historii, która zaczęła się w 2014 roku. To właśnie wtedy na rynek trafił pierwszy owoc współpracy między Nokian Tyres a Arctic Trucks, czyli opona zimowa Nokian Hakkapeliitta LT2 AT35, przeznaczona do dużych pojazdów z napędem na cztery koła. Wcześniej firmy długo prowadziły współpracę handlową.

Początki firmy Arctic Trucks sięgają roku 1990, kiedy to Toyota rozpoczęła w Islandii modyfikację użytkowych pojazdów sportowych i pojazdów z napędem 4×4. Dzisiaj Arctic Trucks to marka zrzeszająca czołowych profesjonalistów specjalizujących się w modyfikacjach różnorodnych samochodów z napędem na cztery koła.

Komentarze


Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy!