Co trzecia polska firma nie kontroluje swoich kierowców

25 lipca 2017, 12:18

Ponad połowa managerów w Polsce przyznaje, że ich podwładny spowodował lub uczestniczył w wypadku prowadząc samochód podczas podróży służbowej. Z badań TomTom Telematics wynika, że duża część polskich firm nie kontroluje czasu i sposobu w jaki ich pracownicy prowadzą samochody oraz nie prowadzi żadnych szkoleń w tym zakresie.

Badanie TomTom Telematics przeprowadzone wśród 300 menedżerów wyższego szczebla w Polsce jednoznacznie pokazuje, że niemal wszystkie polskie firmy (94% ankietowanych) wysyłają swoich pracowników w podróże biznesowe własnym lub firmowym samochodem. Jednocześnie ponad połowa ankietowanych dyrektorów przyznaje (51%), że ich podwładny spowodował lub uczestniczył w wypadku prowadząc samochód podczas podróży służbowej.

Jedną z głównych przyczyn wypadków jest brak odpowiednich procedur w firmach. Jeden na trzech ankietowanych menedżerów (35%) przyznaje, że jego firma w żaden sposób nie monitoruje zachowania swoich pracowników na drogach i w żaden sposób nie nie weryfikuje ile przewinień drogowych dany pracownik miał w przeszłości na koncie. Jeden na czterech (26%) nie wie ile czasu jego pracownicy spędzają za kierownicą. Jedna trzecia firm (36%) nie prowadzi żadnych szkoleń w zakresie bezpiecznej jazdy.

– Polskie firmy nie kontrolują swoich pracowników na drogach podczas podróży służbowych. Tym samym narażają się na odpowiedzialność prawną oraz wymierne straty finansowe. Ponad 66% ankietowanych menedżerów przyznało, że wypadki spowodowane przez pracowników ograniczyły lub uniemożliwiły im wykonywanie obowiązków zawodowych. – mówi Marek Kujawiński, Dyrektor Sprzedaży TomTom Telematics Polska.

Poszkodowanemu pracownikowi podlegającemu ubezpieczeniu społecznemu przysługuje szereg świadczeń z tytułu długotrwałego bądź stałego uszczerbku na zdrowiu jakiego doznał wskutek wypadku przy pracy. W zależności od stanu zdrowia poszkodowany ma prawo m.in. do zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego, jednorazowego odszkodowania, renty z tytułu niezdolności do pracy, a także dodatku pielęgnacyjnego.

– Pierwszym krokiem do poprawy bezpieczeństwa pracowników na drogach oraz poprawy efektywności biznesowej firmy jest monitoring zachowania kierowców pojazdów służbowych. Wdrożenie telematycznego systemu zarządzania flotą jak WEBFLEET pozwala w sposób zdalny z biura na identyfikację niebezpiecznych zachowań na drodze, kontrolę parametrów eksploatacyjnych i optymalizację wykonywania zadań przez pracowników w terenie. To z kolei może pomóc zmniejszyć liczbę wypadków i kolizji, poprawić produktywność pracowników oraz obniżyć koszty operacyjne i składki ubezpieczeniowe. – dodaje Marek Kujawiński.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!