DAF unowocześnia popularną serię ciężarówek LF

10 czerwca 2009, 0:00

DAF wprowadza na rynek modele Edition 2009 popularnej ciężarówki LF, pod hasłem „Ewolucja nigdy się nie kończy”. Unowocześnione wnętrze zapewnia jeszcze większą wygodę kierowcy, zaś wyższą efektywność uzyskano dzięki optymalizacji układu napędowego oraz wprowadzeniu nowych opcji.

Nowoczesna, obszerna kabina, niska masa niezaładowanego pojazdu, pozwalająca uzyskać maksymalną rentowność przewozu w tej klasie pojazdów, ciasny promień skrętu zapewniający optymalną zdolność manewrową, ułatwione wsiadanie do kabiny i parametry, dzięki którym ciężarówki z serii LF prowadzą się jak samochody osobowe sprawiają, że są one idealnymi środkami transportu dla dystrybutorów. Umożliwiając zindywidualizowanie pojazdu dla różnych zastosowań LF-y w dalszym ciągu są dostępne w różnych klasach wagowych i rozstawach osi, oraz z silnikami o zróżnicowanej mocy. Doskonale nadają się do wykorzystania podwozia pod zabudowę lub jako ciągniki siodłowe, natomiast kabinę można zamówić w wersji dziennej lub sypialnej. Model LF45 jest dostępny w wersjach o masie całkowitej od 7,5 do 12 ton, natomiast model LF55 – od 12 do 21 ton DMC, zaś cały zestaw drogowy może osiągnąć masę brutto do 32 ton.

Nowość: czterocylindrowy silnik 210 KM i sześciocylindrowy 300 KM
Aby zapewnić jeszcze większą wydajność, ciśnienie układu wtryskowego Common Rail, stosowanego w silnikach czterocylindrowych PACCAR FR o pojemności 4,5l i sześciocylindrowych PACCAR GR o pojemności 6,7 l zostało zwiększone z 1600 do 1800 bar. System sterowania silnika również został zoptymalizowany, co w połączeniu z unowocześnioną konstrukcją tłoków pozwoliło na optymalizację spalania i jeszcze skuteczniejsze obniżenie zużycia paliwa.

Czterocylindrowy silnik PACCAR FR o pojemności 4,5 l jest dostępny w wersjach 103 kW/140 KM, 118 kW/160 KM i 136 kW/185 KM. Firma oferuje również nową, ekskluzywną wersję o mocy 154 kW/210 KM (maksymalny moment obrotowy 760 Nm przy 1200 do 1800 obr./min).

Sześciocylindrowy silnik PACCAR GR o pojemności 6,7 l dostępny jest w wersjach 165 kW/224 KM, 184 kW/250 KM i 210 kW/285 KM. Nowa wersja o parametrach 225 kW/300 KM (1100 Nm przy 1200 do 1800 obr./min) jest dostępna dla18-tonowego modelu LF55.

Kolejne super przyjazne dla środowiska EEV

Silniki PACCAR FR i GR wykorzystują zaawansowane wysokociśnieniowe systemy wtrysku paliwa o najwyższej możliwej wydajności, pozwalające na maksymalne obniżenie emisji cząstek. Żaden z nich nie potrzebuje filtra sadzy, by spełnić ostre normy Euro 5, wymagające emisji przekraczającej 0,03 gram na kW/h (ETC). Co więcej wszystkie czterocylindrowe wersje silnika PACCAR FR są dostępne w modelu spełniającym normy EEV, wymagające jeszcze niższej emisji, w dalszym ciągu bez filtra sadzy.

Jeszcze większa wygoda kierowcy
Kolejne udogodnienia jeszcze bardziej zwiększyły atrakcyjność wnętrza, dzięki zastosowaniu nowych materiałów i kolorów. Wybór barw takich jak „pastelowy żółty” (tapicerka ścian i dachu oraz materace i zasłonki w wersji sypialnej), „palona czerń” i „ciemny brąz” (tablica rozdzielcza, panele drzwiowe) sprawi, że wnętrza serii LF staną się jeszcze bardziej zindywidualizowane, podkreślając przestrzenność kabiny. Nowe siedzenia z luksusową, tłoczoną tapicerką, zwiększają komfort pracy.

Co więcej informacje o pojeździe i trasie podawane są na głównym wyświetlaczu tablicy rozdzielczej w jeszcze większym wyborze wersji językowych – ich ilość zwiększono o 21, co razem czyni 35! Jest to kolejne udogodnienie dla kierowców, zdecydowanie ułatwiające pracę również firmom przewozowym, które zatrudniają kierowców różnych narodowości.

Wszystkie modele LF posiadają w standardzie system ostrzegający kierowcę przed obniżeniem ciśnienia w oponach. Zapobiega to niepotrzebnemu zużyciu paliwa oraz możliwości awarii ogumienia.

Nowe opcje
Ciężarówki typu LF znajdują całą gamę zastosowań transportowych, od dystrybucji miejskiej i regionalnej aż po transport długodystansowy, nie wspominając o specjalnych zastosowaniach, takich jak oczyszczanie komunalne oraz pożarnictwo.

Specjalnie dla zastosowań takich jak odbieranie lub mielenie odpadów stałych, modele sześciocylindrowe są dostępne w wersjach z nową przystawką odbioru mocy o momencie obrotowym 400 Nm.

Dodatkowo wszystkie sześciocylindrowe modele LF posiadają moduł do montażu generatorów zasilających agregat dla pojazdów wykorzystywanych do transportu chłodniczego. Moduł znacznie przedłuża żywotność paska wieloklinowego, ponieważ jest on montowany bezpośrednio na silniku. Specjalnie dla wersji wykorzystywanych do przewozu paliwa oferowana jest opcja ze skrzynkowym tłumikiem w układzie wydechowym. Jest on montowany na podwoziu w sposób zapewniający miejsce do instalacji pompy dystrybutora i osprzętu. Opcja ta jest też szczególnie interesująca dla firm zajmujących się transportem budowlanym, ponieważ tłumik zapewnia wyższy prześwit pod pojazdem.

Mniej przeglądów
Aby zwiększyć wydajność serii LF, zastosowano nową, elektroniczną regulację hamulca działającego w zależności od ciężaru ładunku, dzięki czemu uzyskano lepszą dystrybucję mocy hamulca i zredukowano konieczność konserwacji systemu. Od teraz hamulce tarczowe serii LF45 w ogóle nie będą wymagały konserwacji, dzięki wprowadzeniu nowych uszczelek.

Produkcja unowocześnionej serii DAF LF rozpocznie się w lipcu 2009 r.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!