Iveco i Fiaty napędzane gazem ziemnym kupione przez spółkę Sydeme

13 listopada 2012, 11:37

Sydeme, spółka publiczna odpowiedzialna za utylizację odpadów komunalnych w okręgu Moselle-Est (Francja), zakupiła od Iveco 34 pojazdy napędzane gazem ziemnym (NGV). Sześć z nich to vany marki Fiat Professional (cztery modele Fiorino i dwa Doblo), pozostałe dwadzieścia osiem to pojazdy marki Iveco.

Ekologiczne i ciche pojazdy ciężarowe na gaz ziemny

Iveco dla SydemeFlotę zaprezentowano podczas „Journee Filiere BioMethane” – dnia poświęconego produkcji i waloryzacji biometanu. Uroczystość odbyła się 23 października 2012 r. we francuskiej miejscowości Forbach.

Gama samochodów Iveco składa się z trzech modeli Daily – lekkich pojazdów wielozadaniowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,4 do 7 ton i dwudziestu pięciu modeli Stralis, będących reprezentatywnym produktem marki w segmencie pojazdów ciężkich o dopuszczalnej masie całkowitej od 19 do 44 ton. Gama Fiata to dostawcze vany Fiorino i Doblo.

Pojazdy tankowane są na publicznej stacji paliw najnowszej generacji – GNVERT – oferującej zarówno paliwo CNG, jak i biometan. Flota jest w całości zasilana biometanem, dzięki czemu pojazdy wytwarzają śladowe ilości zanieczyszczeń (cząsteczek stałych i tlenków azotu), a emisja hałasu jest bardzo niska. Rezygnacja z diesla umozliwia redukcję kosztów zużycia paliwa o 40%.

Zakład Metavalor, należący do firmy Sydeme, wytwarza z domowych odpadów, dostarczanych przez flotę NGV Iveco, energię elektryczną, goracą wodę, odnawialne paliwo oraz kompost stosowany w rolnictwie organicznym.

Technologia użycia gazu ziemnego jest dostępna dla każdego tonażu do 44 ton. Zapewnia ona ciche funkcjonowanie pojazdu, przez co jest on niemal niezauważalny dla społeczności lokalnej. Korzystna cena paliwa CNG gwarantuje szybki zwrot inwestycji, a niska zawartośc węgla umożliwia redukcję CO2 o około 10%. Dzięki biometanowi produkowanemu przez Sydeme pojazdy te w ogóle nie przyczyniają się do zwiększenia efektu cieplarnianego.
Żadna inna technologia, ani obecnie istniejąca, ani będąca w fazie rozwoju, nie może zaoferować porównywalnego wyniku: pojazd o obciążeniu użytkowym do 29 ton wiozący ładunek na odcinku od 300 do 700 km, który nie zwiększa efektu cieplarnianego i nie obniża jakości powietrza, a jednocześnie zmniejsza niedogodności powodowane wytwarzanym hałasem.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!