E-myto zamiast winiet na Węgrzech

1 lipca 2013 r. elektroniczny system opłat drogowych o nazwie HU-GO zastąpi funkcjonujące obecnie węgierskie winiety. HU-GO obejmie 6513 km dróg krajowych i autostrad. Według szacunków DKV Euro Service średni koszt tranzytu przez ten kraj wzrośnie o 30 proc., w porównaniu z rozliczeniami przy pomocy winiet.

E-myto będzie obowiązywać pojazdy o masie powyżej 3,5 tony. Wyjątek stanowić będą autobusy i samochody dysponujące dziewięcioma siedzeniami, które nadal będą mogły wykupywać e-winiety. Rolę operatora systemu HU-GO obejmie spółka SMMC.

Nowe opłaty drogowe będzie można regulować za pomocą zakupionych wcześniej biletów lub za pośrednictwem urządzeń pokładowych. Ta druga metoda płatności, adresowana stałym użytkownikom węgierskich dróg, udostępniona zostanie w późniejszym terminie.

Wysokość opłat

Wysokość myta zależna będzie od trzech czynników: ilości przejechanych kilometrów, liczby osi w pojeździe oraz od klasy emisji zanieczyszczeń. Stawki opłat HU-GO dostępne są na stronie www.motorway.hu w dziale Electronic Toll. Przejazdy drogami krajowymi będą średnio dwa razy tańsze niż podróż autostradami. Cena za kilometr waha się od 18,04 forintów dla pojazdu 2-osiowego o klasie Euro III, poruszającego się drogą krajową, aż do 130,06 forintów dla pojazdu 4 osiowego o klasie Euro I, poruszającego się po autostradzie.

Już wkrótce opłaty HU-GO będzie można rozliczyć za pośrednictwem operatora kart paliwowych DKV Euro Service. DKV zapewni wsparcie podczas rejestracji do systemu HU-GO, a następnie zaoferuje fakturowanie opłat drogowych z wydłużonym terminem płatności.

Mapa płatnych odcinków dróg dostępna jest w załączonej grafice.
 

Przeczytaj także

Nowości

Porady ZF Services – kontrola łożyska oporowego wysprzęglika w pojazdach ciężarowych

Przyczyną awarii sprzęgła w pojazdach ciężarowych jest często wadliwa praca układu wysprzęglania. Jego uszkodzenie w skrajnych przypadkach może nawet doprowadzić do spalenia sprzęgła.

Nowości

Aktualizacja TEXA IDC4E TRUCK 39.0.0

Najnowsza aktualizacja IDC4E TRUCK 39.0.0 TEXA zawiera m.in. przydatne schematy elektryczne oraz karty DASHBOARD, APP TPMS Reair i usuwanie usterek.

Nowości

Sprinter z mocniejszymi silnikami i większą ładownością

Nowy wariant Sprintera w jest dostępny w wyższej klasie wagowej i z mocniejszymi silnikami. Jego dopuszczalna masa całkowita wzrosła o pół tony, do 5,5 t. Ładowność sięga 3,41 t.

Dodaj komentarz

Jeszcze nikt nie skomentował

Możesz być pierwszy skomentuj ten artykuł