Technika

Ważne wskazówki dla serwisujących nowe autobusy

Koła dwu-masowe i problemy z ich eksploatacją na wolnym rynku były do tej pory sprawą warsztatów obsługujących samochody osobowe, ale już od kilku miesięcy firma Inter Cars S.A. sprzedaje coraz więcej kół dwu-masowych do autobusów i samochodów ciężarowych. Takie nowoczesne koło zamachowe nie jest już kawałkiem żelaza, ale bardzo skomplikowanym mechanizmem wymagającym specjalnych narzędzi i […]

Przekładnie kierownicze cz. 1

Jak skręcać? Zadaniem przekładni kierowniczej jest realizacja sprzężenia pomiędzy kołem kierownicy a kołami, a ściśle rzecz ujmując – zwrotnicami tych kół. Zasadniczymi elementami układu kierowniczego są koła kierowane, mechanizm zwrotniczy i przekładnia kierownicza wraz z elementami towarzyszącymi. Do głównych wymagań, jakie musi spełniać przekładnia kierownicza należą: • duża trwałość eksploatacyjna, • wysoka sprawność, • zapewnienie […]

Szyby w samochodzie ciężarowym a bezpieczeństwo – cz. I

Wymagania dla klejów Najczęściej w warsztatach stosowane są kleje standardowe, czyli kleje 2 godzinne (czas gotowości do wyjazdu z warsztatu 2 godziny dla samochodów bez poduszek powietrznych i 4 godziny dla samochodów z poduszkami). Dla skrócenia czasu postoju samochodu w warsztacie stosuje się często kleje szybkie, czyli 1 godzinne (odpowiednio 1 i 2 godziny) oraz […]

Technika – Wymiana szyby w samochodzie ciężarowym i autobusie cz. 2

Technologia wklejania szyb w autobusach i w samochodach ciężarowych, tylko w procesie przygotowania powierzchni jest podobna do wklejania szyb w samochodach osobowych. Na szybę nakładamy podkład, a na nadwoziu wykorzystujemy warstwę starego kleju (Rys.1). Przy czym nie wszystkie szyby do autobusów mają fabrycznie nałożoną warstwę ceramiczną. Dlatego nałożenie czarnego podkładu musi być bardzo dokładne i […]

Technika – Szyby w samochodzie ciężarowym, a bezpieczeństwo cz.1

Wymagania dla klejów Najczęściej w warsztatach stosowane są kleje standardowe, czyli kleje 2 godzinne (czas gotowości do wyjazdu z warsztatu 2 godziny dla samochodów bez poduszek powietrznych i 4 godziny dla samochodów z poduszkami). Dla skrócenia czasu postoju samochodu w warsztacie stosuje się często kleje szybkie, czyli 1 godzinne (odpowiednio 1 i 2 godziny) oraz […]

Witamy 29 marca 2005, 0:00

Witamy

Zapraszamy producentów i dystrybutorów do przesyłania artykułów o charakterze technicznym.