DKV Euro Service, operator kart paliwowo-serwisowych, oferuje firmom transportowym zarejestrowanym w systemie Toll Collect rozliczanie niemieckich opłat drogowych bez naliczania prowizji.
Jak działa system Toll Collect?
Niemiecki system poboru myta oparty jest na technologii satelitarnej (GPS). Większość jego użytkowników korzysta z urządzeń pokładowych (OBU), które automatycznie rejestrują przejechane odcinki drogi i na tej podstawie wyliczają opłatę. Jest to szybka i prosta metoda rozliczeń.
Przewoźnicy, którzy rzadko podróżują przez Niemcy, nie muszą zamawiać OBU. Mogą rozliczać pojedyncze przejazdy przy pomocy karty paliwowej DKV lub innej karty płatniczej czy gotówki. Wówczas jednak należy za każdym razem deklarować w terminalu Toll Collect dokładną trasę przejazdu. Jest to więc metoda czasochłonna i ograniczająca mobilność pojazdu. Opłata dokonana kartą DKV w terminalu jest objęta prowizją.
Szczegółowe informacje o opłatach w systemie Toll Collect znaleźć można na www.info-myto.pl
Jak uruchomić rozliczenie opłat Toll Collect za pośrednictwem DKV?
W przypadku klientów DKV procedura jest prosta. Wystarczy wypełnić niemieckie formularze rejestracyjne zamieszczone na stronie internetowej www.dkv.euroservice.com. W formularzu należy wpisać DKV jako formę płatności, a podpisane dokumenty przesłać następnie na adres DKV Euro Service. Dzięki temu klient będzie otrzymywać faktury za e-myto nieobciążone żadną prowizją.
Firmy, które już dziś korzystają z OBU Toll Collect, ale chciałyby rozliczać niemieckie autostrady
za pośrednictwem DKV powinny dołączyć do grona klientów operatora.
Dlaczego opłaca się rozliczać opłaty drogowe za pośrednictwem operatorów kart paliwowych?
Dzięki takiemu rozwiązaniu termin płatności ulega wydłużeniu – w przypadku DKV wynosi 21 dni od momentu wystawienia faktury. Pozwala to na elastyczne planowanie wydatków i polepsza płynność finansową firmy.
Najbardziej istotna jest jednak konsolidacja rozliczeń: jeśli za pośrednictwem jednego operatora karty paliwowej rozliczamy opłaty drogowe w wielu krajach, co oznacza, że mamy jednego partnera pośredniczącego we wszystkich płatnościach związanych z mytem w Europie.
W przypadku DKV dane związane z transakcjami dokonywanymi kartą porządkowane są w programie eReporting, który umożliwia ich kontrolę i dostosowanie do potrzeb przewoźnika.
Komentarze