Sprinter coraz popularniejszy

10 lipca 2014, 16:29

W rok od uruchomienia produkcji, Nowy Mercedes Sprinter jest numerem 1 w segmencie dużych vanów o DMC około 3,5 t. Pomiędzy lipcem 2013 a majem 2014 roku Mercedes-Benz Vans tylko w Europie i Ameryce Północnej sprzedał około 134 tys. nowych Sprinterów.

Powyższe dane oznaczają około 15-proc. wzrost względem tego samego okresu w minionych latach, przy czym na wielu rynkach (w tym w Polsce) okazał się jeszcze większy. Największym rynkiem zbytu są Niemcy, a za nimi plasują się USA i Wielka Brytania. W samych Niemczech rynkowy udział nowego Sprintera wzrósł do poziomu ponad 30 proc.

Nad Wisłą, sprzedaż Sprintera wzrosła względem poprzedniego roku o niemal 20 proc. i w I poł. roku 2014 osiągnęła poziom ponad 1500 sztuk. Oznacza to, iż w Polsce sprzedaż tego modelu zaspokaja ponad 17 proc. rynku.

Ze względu na wysoki popyt dział aut dostawczych Mercedes-Benz zwiększył wydajność dwóch niemieckich fabryk. Zakłady w Düsseldorfie każdego dnia opuszcza ponad 700 nowych Spriterów, a w Ludwigsfelde – ponad 200. Model jest oferowany na 130 rynkach – ponad 75 proc. jego produkcji trafia na eksport. Łącznie, dział Mercedes-Benz Vans zainwestował w nowego Sprintera ponad 300 mln euro.

– „W ubiegłym roku Sprinter po raz kolejny podniósł poprzeczkę w segmencie vanów” – mówi Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans – „Nowy Sprinter nie ma sobie równych w dziedzinie bezpieczeństwa, wydajności i jakości. Jest niezmiennie pionierem w swojej klasie, doceniają go nasi klienci. Wysoki popyt wskazuje, że mamy w ofercie najlepszego vana na rynku.” – dodał.

Od chwili debiutu w 1995 roku Mercedes-Benz Sprinter ustanawiał klasowe wzorce w dziedzinie systemów wspomagania i bezpieczeństwa. W 1995 roku Mercedes-Benz jako pierwszy producent zamontował system ABS w aucie dostawczym – właśnie w Sprinterze. Kolejną nowością było wprowadzenie układu stabilizacji toru jazdy – Electronic Stability Program (ESP) – w roku 2002. Następny pionierski krok oddziału Mercedes-Benz Vans to przekształcenie ESP w system ADAPTIVE ESP (2006). W ciągu minionych 19 lat znalazł on na całym świecie ponad 2,7 mln nabywców. Najnowsza generacja Sprintera wyróżnia się rozwiniętymi systemami bezpieczeństwa – w Polsce klienci bardzo cenią sobie m.in. Asystenta Bocznego Wiatru, standardowo montowanego w tym modelu.

Sprinter reprezentuje segment aut o dopuszczalnej masie całkowitej około 3,5 t i plasuje się pomiędzy samochodami dostawczymi a ciężarówkami. Jego innowacyjna koncepcja spotyka się ze znakomitym odbiorem klientów nie tylko na rynkach europejskich, ale i na innych kontynentach – obecnie model oferowany jest w tysiącach wariantów w ponad 130 krajach.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!