30% mniejsze korki dzięki inteligentnej mobilności

, 18 czerwca 2015, 10:23

Podczas gdy z jednej strony władze zarządzające transportem dążą do redukcji emisji dwutlenku węgla, a z drugiej strony pojawia się konieczność stworzenia bezpieczniejszego systemu komunikacji, producenci i przemysł motoryzacyjny kontynuują wysiłki w celu opracowania nowych pojazdów umożliwiających bardziej ekologiczny i bezpieczny dojazd do pracy.

Koncepcja inteligentnej mobilności ma na celu wypełnienie luki między poszczególnymi graczami w branży poprzez zdefiniowanie wspólnych działań, które przyczynią się do zmniejszenia korków ulicznych nawet o 30 procent, redukcji emisji dwutlenku węgla o jedną dziesiątą oraz pomogą w optymalizacji prędkości jazdy nawet o 60 procent.

„Główny problem nadal stanowią korki uliczne. Coraz więcej pojazdów zalewa drogi, które zaprojektowane zostały do użytku tylko przez niewielką część będących obecnie w eksploatacji samochodów. Chociaż większość producentów powołała specjalne zespoły dla każdego z głównych sektorów, takich jak automatyzacja pojazdu, jazda kooperatywna (komunikacja typu v2x), usługi z zakresu mobilności czy też komunikacja ekologiczna, każdy z tych zespołów pracuje nad własnymi rozwiązaniami, zamiast czerpać korzyści z synergii. Inteligentna mobilność to podejście, które ma na celu integrację tych zespołów oraz syntezę ich indywidualnych wysiłków i opracowanie rozwiązań mających na celu zmniejszenie korków ulicznych, co przyniesie szereg istotnych korzyści dla wszystkich zainteresowanych stron.” – zaznacza Partner i Dyrektor Praktyk Globalnych w firmie Frost & Sullivan, Sarwant Singh.

Aby podkreślić wagę problemu i zaproponować platformę do spotkań i omówienia możliwości synergii, Frost & Sullivan zorganizuje dyskusję panelową poświęconą nowym modelom biznesowym w zakresie mobilności, która odbędzie się podczas corocznego wydarzenia branżowego „Intelligent Mobility: Future Business Models in Connected and Automated Mobility w dniach 1 – 2 lipca w Izbie Lordów (dzień 1.), a następnie w Royal Garden Hotel w Londynie (dzień 2.).

„Do tej pory, rozwiązaniami proponowanymi przez branżę, jako sposobem na zmniejszenie korków ulicznych, były usługi ride-sharing i car-pooling. Jednakże, chociaż wspólne użytkowanie jednego samochodu, czyli car-sharing, zyskało reputację, iż każdy taki wspólny samochód powoduje usunięcie z drogi siedmiu pojazdów, rzeczywistość pokazuje, że to tylko delikatnie osłabia potrzebę posiadania własnego pojazdu. W godzinach szczytu nadal widzimy na drogach taką samą liczbę samochodów, ponieważ car-sharing obsługuje wprawdzie wielu użytkowników, ale na przestrzeni całego dnia, a nie w tym samym czasie. Z drugiej strony, ride-sharing daje kilku osobom dojeżdżającym do pracy tą samą trasą możliwość korzystania z jednego zamiast trzech lub czterech pojazdów, co bezpośrednio pomaga rozwiązać problem korków.” – wyjaśnia Singh.

Wspólne podejście opracowane przez wszystkie zainteresowane strony może doprowadzić do osiągnięcia korzyści szerokiego zasięgu, a nie realizacji jednego celu kosztem innego.

– „Według naszych najnowszych badań, połączenie wysiłków może zredukować liczbę stłuczek od 15 do nawet 33 procent poprzez umiejętne zarządzanie incydentami oraz dalsze zmniejszenie liczby wypadków o 10 procent za sprawą bardziej rozbudowanego mechanizmu unikania kolizji” – stwierdza Singh.

– „Optymalizacja modeli ride-sharingu i car-sharingu może przyczynić się do zmniejszenia globalnych kosztów o 5,6 mld USD rocznie, podczas gdy jednoczesne zwiększenie średniej prędkości jazdy może skutkować 10-15 procentową redukcją emisji CO2. Crowd-sourcing, elementy mechaniki gier (ang. gamification) i sieci społeczne umożliwią wprowadzenie tej zmiany również wśród kierowców.”

Poza skupieniem się na nowych modelach biznesowych mobilności oraz przyszłości tychże modeli biznesowych w zakresie mobilności, Intelligent Mobility zgromadzi również w jednym miejscu ekspertów w dziedzinie pojazdów bezzałogowych, komunikacji między pojazdami, Big Data w przemyśle samochodowym, cyberbezpieczeństwa oraz platform e-commerce. Konferencję uzupełni debata w Izbie Lordów oraz bankiet Frost & Sullivan Intelligent Mobility Awards Banquet połączony z uroczystą kolacją, podczas którego odbędzie się wręczenie nagród.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!