Scania One – nowa platforma telematyczna

, 27 lutego 2017, 11:14

Scania One jest nową cyfrową platformą skupiającą usługi z zakresu telematyki. Rozwiązanie adresowane do kierowców i właścicieli flot zostało zaprezentowane podczas Mobile World Congress.

Scania One daje posiadaczom flot i kierowcom dostęp do najnowszych usług, usprawniających wykonywanie zadań transportowych. Platforma jest rozwiązaniem dla użytkowników obecnych i przyszłych usług Scania, dostępnym za pomocą tabletu z systemem Android.

– Scania One pozwala na płynną i skuteczną integrację obecnych i przyszłych usług w ramach jednego środowiska. Jestem przekonany, że usługi te wspólnie przyczynią się do znacznego wzrostu wydajności i obrotów przewoźników – komentuje Christian Levin, wiceprezes i dyrektor marketingu Scania.

Scania One korzysta z oprogramowania firmy Ericsson. Platforma została zaprojektowana z myślą o zróżnicowanych potrzebach posiadaczy flot i kierowców, związanych z eksploatacją pojazdów, obsługą zleceń oraz osobistych preferencjach użytkowników. Dzięki niej kierowcy mogą korzystać z wszystkich aplikacji, jakich używa firma transportowa na jednym urządzeniu, specjalnie opracowanym tablecie.

Jednym z elementów Scania One jest Scania Fleet Management, system do monitorowania pojazdów i analizy danych, który daje użytkownikowi pełen wgląd w informacje na temat swojej floty i kierowców. Scania Fleet Management pozwala na analizę zmian wydajności floty z uwzględnieniem najważniejszych czynników wpływających na koszty, w tym spalania oraz sposobu eksploatacji pojazdu. System jest też bardzo w planowaniu pracy pojazdów, dostarczając informacje o ich położeniu i zbliżających się terminie prac serwisowych.

Eksperci Scania udostępnili również aplikację Fleet Performance, która umożliwia dostęp do najbardziej istotnych danych z systemu Scania Fleet Management.

Scania One obejmuje takie funkcje, jak:

  • Codzienna inspekcja – przegląd czynności, które należy wykonać przed wyruszeniem w drogę, niezależnie od typu pojazdu i naczepy. Funkcja pozwala na systematyczną kontrolę pojazdu, co stanowi podstawę do planowania kolejnej wizyty w serwisie.
  • Scania Assistance – umożliwia kierowcy skontaktowanie się z serwisem i przekazanie pozycji pojazdu w celu przeprowadzenia szybkiej naprawy na drodze lub w warsztacie.
  • Przewodnik – interaktywne narzędzie, które umożliwia kierowcy zapoznanie się z podstawowymi funkcjami pojazdu. Za pomocą aparatu urządzenia mobilnego można zrobić zdjęcia symboli znajdujących się na tablicy rozdzielczej i poznać ich działanie, czytając opis lub oglądając film.

Kolejne funkcje Scania One będą systematycznie dodawane. W efekcie powstanie platforma dla zoptymalizowanych i wydajnych usług przewozowych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!