Budowa S5 Poznań – Wrocław opóźniona i droższa

26 września 2017, 15:56

Urosną koszty drogi ekspresowej S5 między węzłem Głuchowo pod Poznaniem przy autostradzie A2 a Wronczynem. Firma odpowiedzialna za budowę odcinka natrafiła na nielegalne składowisko odpadów. 

Fot. GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu podpisała aneks do umowy z konsorcjum Toto Costruzioni Generali i Vianini Lavori. W jego wyniku wartość kontraktu wzrosła o prawie 324 tys. zł netto (tj. 398 tys. zł brutto). Obecnie umowa z wykonawcą tego odcinka jest warta 430,602 mln zł netto, w porównaniu do pierwotnej ceny w wysokości 430,278 mln zł netto.

Konieczność wywozu i utylizacji odpadów z nielegalnego składowiska, które było ukryte pod wierzchnią warstwą humusu, jest powodem wzrostu ceny odcinka drogi ekspresowej. GDDKiA zapłaci za jego utylizację. Kontrakt na S5 Poznań – Wronczyn obejmuje budowę blisko 16 km drogi ekspresowej. Wykonawca powinien zrealizować zadanie w ciągu 22 miesięcy od podpisania umowy, czyli do końca października 2017 roku.

W ramach podpisanego kontraktu powstanie droga dwujezdniowa z dwoma pasami na każdej z nich. Na odcinku powstaną 3 węzły drogowe: Mosina, Stęszew i Konarzewo, a także 17 obiektów inżynieryjskich.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!