Premiera IVECO Stralis X-WAY

, 20 listopada 2017, 13:53

Stralis X-WAY to najnowsza propozycja IVECO dla branży budowlanej i sektora usług komunalnych. Nowa gama pojazdów ma łączyć wytrzymałość terenową podwozia IVECO Trakker z największą w swojej klasie ładownością, osiągami drogowymi i oszczędnością paliwa.

Stralis X-WAY – ładowność i koszty utrzymania

IVECO Stralis X-WAY to całkowicie nowa gama pojazdów opracowanych z myślą o przewozach specjalizowanych i logistyce budowlanej. Pojazdy z tej serii oferują połączenie charakterystyki odpowiedniej do jazdy szosowej ze zdolnością do jazdy w terenie. Poza wydajnością, priorytetem konstruktorów było zapewnienie niskiego całkowitego kosztu posiadania pojazdu (TCO).

Stralis X‑WAY oferuje najwyższą ładowność w swojej klasie: wersja Super Loader na podwoziu 8×4 opracowana jako podstawa dla betonomieszarki waży niespełna 8845 kg, więc klienci dysponujący takim samochodem mogą zaoferować przewóz naprawdę ciężkiego ładunku.

W pojazdach z nowej serii zastosowano podejście modularne, dzięki któremu samochody mogą być ściśle dopasowane do specyfiki każdego sposobu eksploatacji. Jest to podstawowy atut w sektorze przewozów specjalizowanych, gdzie indywidualizacja okazuje się być bardziej zasadą niż wyjątkiem oraz gdzie wymagania różnią się od siebie w poszczególnych krajach.

– Stralis X-WAY jest doskonałym samochodem ciężarowym dla klientów działających w branży logistyki budowlanej oraz w sektorze usług komunalnych. Wyróżnia się na rynku, ponieważ został zaprojektowany specjalnie dla takich użytkowników, a wyjątkowa modularność konstrukcji pozwala dostosować go do potrzeb każdej misji, bez żadnych kompromisów. Szczególnie wysoka ładowność wersji Super Loader jest potwierdzeniem możliwości tego samochodu, który sprosta wymaganiom związanym z każdym zastosowaniem. Maksymalnej elastyczności towarzyszy wyjątkowo niski całkowity koszt posiadania, który wynika z zastosowania najnowocześniejszej technologii wprowadzonej w modelu Stralis XP, znanym jako Mistrz TCO2, a także innych skutecznych rozwiązań, takich jak system HI‑TRACTION poprawiający możliwości terenowe pojazdu. – powiedział Pierre Lahutte, prezes marki IVECO.

Stralis X‑WAY jest wyposażony w  rozwiązania IVECO przydatne w misjach drogowych. Wykazano, że sprawdzone technologie obniżania zużycia paliwa zastosowane w modelu Stralis XP obniżają spalanie o 11,2%, co potwierdziła TÜV SÜD – jedna z czołowych światowych organizacji świadczących usługi w zakresie certyfikacji rozwiązań technicznych. Gruntownie przeprojektowany zespół napędowy oferuje lepsze parametry pod względem osiągów i zużycia paliwa. Opatentowany układ oczyszczania spalin HI-SCR pozwala ograniczyć emisję tlenków azotu o 97%, co stanowi najwyższy wskaźnik na rynku i nie wymaga regeneracji na postoju, co zmniejsza koszty przeglądów i maksymalizuje dyspozycyjność pojazdu. Zautomatyzowana przekładnia HI-TRONIX jest dostępna w wersji 12‑ i 16‑biegowej. Architektura elektryczna i elektroniczna HI‑MUX umożliwia wprowadzenie szeregu funkcji obniżających zużycie paliwa i poprawiających bezpieczeństwo. Należy do nich nowoczesny system HI-CRUISE, w którym zintegrowano funkcje wspomagające prowadzenie pojazdu, takie jak ECO-ROLL oraz przewidujące sterowanie zmianą biegów i tempomatem. Do obniżenia zużycia paliwa w każdej sytuacji przyczynia się też inteligentny osprzęt. Inne rozwiązania, takie jak hamulce tarczowe, również zmniejszają całkowity koszt posiadania.

Wielość konfiguracji dzięki modularnej konstrukcji

Szeroka oferta konfiguracji obejmuje wersje 2 i 4‑osiowe, a także 8×4 tridem, podwozia oraz ciągniki, wiele wersji silnikowych, różne skrzynie biegów i przystawki odbioru mocy (w tym PTO montowaną między silnikiem a skrzynią biegów, przenoszącą do 2450 Nm momentu obrotowego). Trzy silniki (Cursor 9, Cursor 11 stanowiący nowość w wersjach 6×4 i 8×4 oraz Cursor 13) i trzy skrzynie biegów (manualna, automatyczna Allison oraz zautomatyzowana ZF HI-TRONIX z 12 lub 16 przełożeniami) oferują szerokie spektrum możliwości.

Stralis X‑WAY jest oferowany w trzech konfiguracjach wysokości zawieszenia dopasowanych do różnych potrzeb klientów, uzależnionych od tego, czy samochód będzie eksploatowany głównie na szosie czy w terenie. Konfiguracja On, przewidziana głównie do jazdy szosowej, gdzie liczy się jak najlepsza widoczność i wygodny dostęp do kabiny, teraz występuje także w wersjach wieloosiowych. Konfiguracja Off z pełną homologacją terenową zapewnia osiągi i mobilność poza utwardzonymi drogami. On+ to konfiguracja pośrednia, przeznaczona dla klientów oczekujących najkorzystniejszego połączenia charakterystyki szosowej i terenowej.

Stralis X‑WAY łączy technologie przeznaczone dla pojazdów szosowych z  podwoziem samochodów terenowych IVECO. Samochód z łatwością poradzi sobie na terenowych odcinkach trasy dzięki takiemu wyposażeniu, jak nowy hydrostatyczny system HI‑TRACTION, który zapewnia dodatkowy hydrauliczny napęd przednich kół w razie potrzeby, poprawiając stabilność pojazdu i zwiększając bezpieczeństwo kierowcy w trudnym terenie.

Komfort jak w długodystansowcu

Modułowe podejście zastosowane w Stralisie X‑WAY dotyczy także kabin. Klienci mogą wybierać wersje najlepiej odpowiadające realizowanym przez nich misjom oraz czasowi spędzanemu na drodze. Do wyboru są: krótka kabina AD z niskim dachem, kabina sypialna AT z niskim lub średnim dachem, a dla najwyższego komfortu kabina sypialna AS HI‑WAY zaprojektowana specjalnie pod kątem wygody kierowcy pracującego na długich trasach i nagrodzona tytułem Samochodu Ciężarowego Roku 2013.

Nowy Stralis X‑WAY jest dostępny z oponami MICHELIN X WORKS, opracowanymi z myślą o dostawach na plac budowy. Opony w rozmiarze 315/80 R 22,5 i 13 R 22,5 na osie kierowane i napędowe mają obniżone opory toczenia (klasa C wg EKG/R117). Ogumienie MICHELIN X WORKS pozwala na dalsze ograniczenie zużycia paliwa w porównaniu z poprzednim modelem MICHELIN X WORKS XZY (klasa D wg EKG/R117), bez pogorszenia parametrów w takich aspektach, jak trwałość, bezpieczeństwo i możliwość bieżnikowania.

Począwszy od pierwszego kwartału 2018 roku Stralis X‑WAY dostępny będzie z nowymi oponami MICHELIN X MULTI ENERGY, opracowanymi z myślą o firmach przewozowych obsługujących zróżnicowane misje. Opony MICHELIN X MULTI ENERGY umożliwiają zmniejszenie zużycia paliwa o 0,9 l/100 km i emisji CO2 o 2,4 tony na każde 100 000 km w porównaniu z oponami MICHELIN X MULTIWAY 3D.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!