IVECO na targach TEN-T 2018

7 maja 2018, 9:32

Podczas TEN-T 2018 – konferencji dotyczącej zrównoważonej mobilności, promowanej przez Komisję Europejską – IVECO zaprezentowało pełną gamę pojazdów napędzanych gazem ziemnym.

Dni TEN-T 2018 odbyły się w Lublanie w dniach 25-27 kwietnia. Dziewiąta edycja była spotkaniem wysokiego szczebla poświęconym polityce UE w zakresie infrastruktury. Uczestniczyli w niej ministrowie europejscy, posłowie do Parlamentu Europejskiego i główni interesariusze, aby omówić dalsze synergie między transportem, energią i łącznością cyfrową oraz to, w jaki sposób przyczynić się do inteligentnego, zrównoważonego rozwoju i bezpiecznej mobilności, opierając się na transeuropejskiej sieci transportowej.

Jednym z tematów dyskusji podczas wydarzenia, była sesja poświęcona poprawie rynku paliw alternatywnych poprzez określenie wizji, celów i środków politycznych. IVECO – jedyny producent samochodów ciężarowych biorący udział w spotkaniu – prezentował pełną gamę pojazdów dostawczych i ciężarowych napędzanych gazem ziemnym, a także umożliwił jazdy próbne modelem Daily Hi-Matic Natural Power w wersji furgon.

– Podczas gdy rozwijamy pojazdy elektryczne, takie jak nasze autobusy miejskie lub Daily dla logistyki, IVECO wyraźnie dostrzega w metanie i biometanie alternatywę dla oleju napędowego, z możliwością zastosowania w wielu aplikacjach, które dzięki temu oferują równowagę ekonomiczną oraz stanowią potencjał dla obniżenia emisji dwutlenku węgla – skomentował Pierre Lahutte, prezes marki IVECO.

IVECO zauważyło, że gaz ziemny jest najbardziej efektywnym technologicznie wyborem. Jest rozwiązaniem dojrzałym i przystępnym cenowo, a dodatkowo rozwiązuje problem jakości powietrza na obszarach miejskich i ogranicza emisję gazów cieplarnianych. Gaz ziemny jest dziś jedynym paliwem, które ma szerokie zastosowanie w perspektywie krótko- i średnioterminowej. Dzięki technologii IVECO Natural Power i pełnej gamie pojazdów zasilanych tym zrównoważonym paliwem – od lekkich samochodów dostawczych po pojazdy ciężarowe do transportu dalekobieżnego oraz autobusy – ta alternatywna stała się dziś rzeczywistością.

Model Hi-Matic Natural Power, dostępny do jazd próbnych podczas Dni TEN-T, należy do zrównoważonej rodziny pojazdów IVECO Daily Blue Power, która została nagrodzona „International Van of the Year 2018”. Jest to pierwszy dostępny na rynku samochód dostawczy napędzany sprężonym gazem ziemnym, z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Poprzez to rozwiązanie wprowadza on dalsze ulepszenia do tego, co było alternatywą dla transportu miejskiego. W rzeczywistych warunkach jazdy i w środowisku miejskim emisja CO2 jest o 5% niższa niż w przypadku ekwiwalentnej wersji Diesel, a dzięki zastosowaniu biometanu może być zbliżona do zera. Zapewnia także oszczędność dzięki niższej cenie paliwa w postaci CNG, co może skutkować redukcją kosztów przekraczającą 35% w porównaniu do oleju napędowego.

Eurocargo Natural Power ma sześciocylindrowy silnik CNG, który zapewnia wysoki moment obrotowy 750 Nm i moc 210 KM. Jego cechy i możliwości transportowe są identyczne jak w przypadku pojazdu napędzanego olejem napędowym, a jego maksymalny zasięg wynosi 400 km. Wersja Eurocargo Natural Power znana jest jako „ciężarówka miejska”, uhonorowano ją tytułem “International Truck of the Year 2016”, dzięki niskiej emisji spalin i niezwykle cichej pracy (certyfikat Piek, emisja hałasu mniejsza niż 72 dB), co oznacza, że może jeździć w strefach ograniczonego ruchu i idealnie nadaje się do pracy w nocy.

Stralis NP 460, ukoronowany w Wielkiej Brytanii „Low Carbon Truck of the Year”, jest pierwszą ciężarówką napędzaną gazem ziemnym, zaprojektowaną specjalnie do eksploatacji długodystansowej. Jest to jedyna gama samochodów ciężarowych na gaz ziemny z zautomatyzowaną skrzynią biegów. Może pracować na sprężonym (CNG) lub skroplonym gazie ziemnym (LNG) i przy 460 KM, Stralis NP 460 w wersji LNG ma autonomię do 1600 km. Zapewnia znaczną redukcję emisji cząstek stałych i NOx w porównaniu z wartościami granicznymi normy Euro VI, a przy biometanie również emisja CO2 jest zmniejszona o 95%. Ogranicza również poziom hałasu, a jego praca wynosi mniej niż 71 dB. Wyposażony jest w najnowocześniejszą technologię IVECO w dziedzinie wydajności, która zapewniają nawet o 9% niższy całkowity koszt posiadania w porównaniu z ciężarówką z silnikiem wysokoprężnym. Stralis NP 460 zapewnia właścicielom i kierowcom przewagę nad konkurencją, oferując prawdziwie zrównoważoną logistykę.

12-metrowy autobus IVECO BUS Crossway Low Entry Natural Power został specjalnie zaprojektowany, aby sprostać wyzwaniom związanym z miejskim i międzymiastowym przewozem pasażerskim, jednocześnie spełniając cele środowiskowe. Wersja napędzana gazem ziemnym oferuje wszystkie zalety alternatywnego układu napędowego. Pojazd ten był wielokrotnie nagradzany, między innymi za opatentowaną inteligentną konstrukcję, która integruje zbiorniki CNG na dachu – co optymalizuje wysokość wnętrza i pozwala pojazdowi działać w dowolnym miejscu przy najniższej całkowitej wysokości na rynku (3210 mm), autonomii do 600 km oraz szczególnie przyjaznemu i energooszczędnemu silnikowi Cursor 9 NP.

 

 

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Krakus, 8 maja 2018, 13:23 1 0

Samochody ciężarowe CNG są praktycznie nie odsprzedawalne na rynku wtórnym, przekonał się o tym pewien krajowy dostawca wody źródlanej (dotyczyło właśnie Iveco Daily i Eurocargo).

Odpowiedz