Nowa zabudowa kopalniana KH-KIPPER

, 23 sierpnia 2018, 13:59

Rosnące koszty transportu są stymulatorem nowych rozwiązań mających na celu zwiększenie ładowności pojazdu. Zabudowa kopalniana W1MV, zaprojektowana przez KH-KIPPER, jest odpowiedzią na te oczekiwania. Zabudowę charakteryzuje mniejsza waga i większa ładowność.

Zabudowę W1MV zaprojektowano do pracy w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych w kopalniach. W czasie transportu materiału o dużej frakcji jest narażona na nieustanne zużycie. Wykorzystywana do transportu urobku z miejsca wydobycia do kruszarki, po odpowiednim przygotowaniu drogi transportowej może z powodzeniem zastąpić wozidło.

Wielofunkcyjność daje przewagę zabudowom samowyładowczym na podwoziach nad wozidłami: mogą służyć do transportu ładunków po różnego rodzaju drogach – od kopalń po drogi publiczne. Ich zaletą jest także uniwersalność zastosowań: mogą być używane do różnego rodzaju ładunków – węgla, antracytu lub rudy metali.

W tego typu zabudowach podłoga jest z reguły wzmocniona podłużnicami, poprzeczkami lub dodatkowymi przegięciami. Charakterystyczną cechą nowej zabudowy W1MV jest brak konieczności stosowania zbędnych wzmocnień na podłodze. Jej konstrukcję w nowej zabudowie W1MV stanowi jedynie trudnościeralna stal HARDOX HB 450 posiadająca dwa gięcia. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu, gdzie podłoga była wykonana z trzech warstw (stali i gumy amortyzującej), nowy model posiada podłogę wykonaną tylko z jednej warstwy stali. Dzięki wyeliminowaniu zbędnych elementów konstrukcji uzyskano efekt sprężystości zwiększający trwałość skrzyni.

Blacha burt bocznych jest usztywniona jedynie profilem górnym, opaską tylną i ścianą przednią. Właściwości mechaniczne stali HARDOX HB 450, z której wykonane są burty boczne, zapewniają ochronę przed uszkodzeniem.

Z uwagi na trudne warunki eksploatacyjne, na które skrzynia jest narażona w trakcie transportu urobku kopalnianego, główna konstrukcja wykonana jest ze sprężystej i odpornej na ścieranie stali HARDOX HB 450 (podłoga 10-15 mm i burty boczne 6-10 mm), zaś konstrukcje nośne z wytrzymałej stali STRENX 700. Energia kinetyczna uderzenia, nawet przy załadunku odłamków skalnych o dużej frakcji, jest doskonale rozpraszana.

Po specjalnym przygotowaniu z użyciem stali Toolox, zabudowa może być stosowana do transportu gorącej szlaki o temperaturze 500 stopni Celsjusza. Właściwości stali Toolox nadają jej wytrzymałość na zużycie i wysokie temperatury.

Dzięki nowej półoktagonalnej konstrukcji skrzyni i pochylonej ścianie przedniej, wyładowywany materiał nie zalega w rogach skrzyni. Podniesiona w tylnej części skrzyni podłoga stanowi zabezpieczenie przed wypadaniem materiału w czasie jazdy po pochyłym terenie – szczególnie materiału małej frakcji. Tylna szufla zsypowa SNEEP ułatwia wyładunek bez zasypywania kół pojazdu. Duży dach zamontowano w sposób gwarantujący zabezpieczenie profilu górnego ściany przedniej przed elementami spadającymi z góry w czasie załadunku.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!