Iveco dostarczy EPO-Trans Logistic 20 ciągników siodłowych na LNG

17 grudnia 2018, 13:39

Po przeprowadzonych testach, firma EPO-Trans Logistic z siedzibą w Tychach, podpisała umowę na dostawę 20 ciągników Iveco Stralis NP 460, potwierdzając tym samym swoje przekonanie do technologii oferowanej przez Iveco wykorzystania gazu ziemnego jako paliwa.

IVECO Poland ogłosiło podpisanie umowy z firmą EPO-Trans Logistic na dostawę 20 ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM wyposażonych w układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG).

Umowa została podpisana w Tychach, gdzie swoją siedzibę ma firma EPO-Trans Logistic. Zamówione ciągniki zasilą obecną, liczącą 280 jednostek, flotę pojazdów firmy transportowej. Nowe IVECO Stralis NP będą poruszać się po drogach w krajach Unii Europejskiej oraz Finlandii i Skandynawii. Firma EPO-Trans Logistic posiada wieloletnie doświadczenie i obsługuje firmy z sektora AGD i Automotive, a także DIY, FMCG oraz Fruits.

W ramach umowy pakietowej z IVECO Poland, zostaną także wybudowane dwie stacje tankowania gazu LNG. Jedna w siedzibie firmy EPO-Trans Logistic w Tychach i kolejna w miejscowości Krzywa. Stacje tankowania zostaną użyczone odbiorcy przez spółkę Novatek Polska na okres 5-ciu lat i będą dostępne dla innych użytkowników pojazdów LNG.

– Stralis NP 460 jest jak dotąd najbardziej przyjaznym dla środowiska samochodem ciężarowym. Dzięki znakomitym parametrom ekologicznym, osiągom, wydajności i zasięgowi sprawdza się w transporcie długodystansowym na najbardziej wymagających trasach. Z satysfakcją przyjmujemy fakt, że firma EPO-Trans Logistic wykazała zaufanie do naszej marki oraz naszej technologii gazu ziemnego, wybierając firmę IVECO jako swojego partnera w rozwoju zrównoważonej floty dla swojej logistyki – mówi Daniel Wolszczak, Prezes IVECO Poland.

Pogląd, że gaz ziemny jest dojrzałym rozwiązaniem dla zrównoważonego transportu podzielają instytucje UE oraz rządy poszczególnych państw członkowskich, które na różne sposoby wspierają rozwijanie tej technologii. Są to między innymi takie inicjatywy jak finansowe zachęty do zakupu efektywnych energetycznie samochodów ciężarowych o niskiej emisji CO2 oraz zwolnienia od stycznia 2019 z opłat drogowych dla samochodów napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech, zniesienie akcyzy na LNG i obciążenie oleju napędowego podatkiem na finansowanie rozwoju infrastruktury LNG w Polsce.

– Zasilenie floty naszej firmy w nowe jednostkami napędzane gazem ziemnym, wyposażone w podwójne zbiorniki LNG o łącznej pojemności 389 kg (1080 litrów), jest jednym z planowanych elementów rozwoju naszej firmy, również w aspekcie technologicznym. Uważamy, że pojazdy te doskonale sprawdzą się w naszych usługach liniowych, jednocześnie dostarczając nam realne oszczędności w zużyciu paliwa w porównaniu z silnikami diesla oraz obniżą całkowity koszt posiadania pojazdów – mówi Piotr Ozimek, Prezes Zarządu EPO-Trans Logistic.

Stacje tankowania oraz stałe dostawy gazu LNG

Dzięki współpracy nawiązanej przez IVECO Poland z firmą Novatek Polska, która zajmuje się budową stacji  tankowania oraz dostawami gazu LNG, właściciele firm transportowych, tak jak w przypadku EPO-Trans Logistic, mają zapewniony stały dostęp do tego naturalnego paliwa. Stacja tankowania LNG, poszerzona opcjonalnie o moduł CNG, może zostać wybudowana w najbardziej dogodnym dla nich miejscu i mogą z niej korzystać także inni kierowcy.

– Własne źródła gazu oraz fabryki skraplania należące do Novatek w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem na rynku autogazu oraz możliwościami w zakresie budowy stacji tankowania implikują nasze aktywne uczestnictwo w branży transportu opartego o LNG. Najnowsza strategia rozwoju spółki w segmencie skroplonego gazu ziemnego doskonale wpisuje się w transformację rynku w kierunku wykorzystania ekologicznych paliw i jestem przekonany, że podobnie jak w przypadku LPG, Novatek jako producent gazu będzie wyznaczał standardy w zakresie najwyższej jakości i ciągłości jego dostaw – mówi Dariusz Bratoń, Prezes Novatek Polska.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Krakus, 18 grudnia 2018, 16:23 0 0

25-go października wysłałem do Iveco Poland zapytanie jaką normę Euro spełnia Iveco o danym numerze VIN. Do dziś (18-go grudnia) nie ma odpowiedzi. Podobnie - dealer Iveco w Krakowie (CTC - grupa DBK) - nie udzielił mi od tego czasu odpowiedzi na pewne pytania techniczne dot. silnika. Kupujcie więc Iveco - będziecie mieli zajeb.... wsparcie posprzedażne...

Odpowiedz