Volvo przedstawia rozwiązanie transportowe przyszłości

19 kwietnia 2019, 12:01

Volvo Trucks przedstawia nowy rodzaj rozwiązania transportowego, opartego na autonomicznych samochodach ciężarowych z napędem elektrycznym, dzięki którym transport może stać się bardziej efektywny, bezpieczniejszy i bardziej przyjazny dla środowiska naturalnego.

Celem jest możliwość oferowania firmom, potrzebującym ciągłego transportu między stałymi punktami, rozwiązania, które stanowiłoby dopełnienie aktualnej oferty. Ciągły wzrost liczby ludności Ziemi oraz postępująca urbanizacja pociągają za sobą konieczność poradzenia sobie z poważnymi wyzwaniami w obszarach, takich jak zatłoczenie dróg, zanieczyszczenie środowiska i nadmierny hałas. Z kolei rosnąca konsumpcja, szybki rozwój handlu internetowego i powszechny niedobór kierowców generują coraz wyższe wymagania dotyczące efektywności rozwiązań transportowych.

– Pełny potencjał branży transportowej wciąż nie jest wykorzystywany. Wszystko na to wskazuje, że w ciągu następnej dekady globalne zapotrzebowanie na transport nadal będzie rosnąć – i to zdecydowanie. Jeżeli mamy skutecznie sprostać temu zapotrzebowaniu, musimy znaleźć nowe rozwiązania. Jednocześnie, by zabezpieczyć płynność przepływu towarów, musimy także lepiej niż dotychczas wykorzystywać istniejącą infrastrukturę. System transportowy, który aktualnie opracowujemy, może być istotnym uzupełnieniem dzisiejszych rozwiązań transportowych i pomóc w uporaniu się z wyzwaniami, przed jakimi stoi społeczeństwo, firmy transportowe i nabywcy transportu – mów prezes Volvo Trucks, Claes Nilsson.

Proponowane przez Volvo Trucks rozwiązanie transportowe jest tworzone z myślą o realizacji regularnych, powtarzalnych zadań transportowych, charakteryzujących się stosunkowo krótkimi odległościami, dużym wolumenem oraz precyzją dostaw. Typowe przykłady to przewozy w ramach danych centrów logistycznych ale możliwe są także inne zastosowania.

– Nasz system można potraktować jako rozszerzenie zaawansowanych rozwiązań logistycznych, które już dziś są wdrażane w wielu branżach. Ponieważ korzystamy z pojazdów autonomicznych, z zerową emisją spalin i bezgłośnych, ich użytkowanie może odbywać się zarówno w dzień, jak i w nocy. Rozwiązanie obejmuje istniejącą infrastrukturę drogową i jednostki transportowe, co ułatwi odzyskanie poniesionych kosztów oraz umożliwi integrację z istniejącymi systemami transportowymi – wyjaśnia Mikael Karlsson, wiceprezes Volvo Trucks ds. rozwiązań autonomicznych.

Transport jest realizowany za pomocą autonomicznych pojazdów elektrycznych skomunikowanych z chmurą danych oraz centrum kontrolnym. Pojazdy są wyposażone w  systemy autonomicznej jazdy. Określają własną pozycję na drodze z dokładnością do centymetrów, monitorują i analizują poczynania innych użytkowników drogi, a następnie reagują na sytuację.

Centrum kontrolne monitoruje operacje transportowe, nadzorując pozycję każdego pojazdu, stan akumulatorów, ładunek, wymagania dotyczące obsługi technicznej i szereg innych parametrów. Tempo transportu jest dostosowywane do obsługiwanych procesów produkcyjnych, tak aby uniknąć niepotrzebnego oczekiwania i zapewnić wymaganą precyzję dostaw. Taki sposób działania pozwala zminimalizować straty w postaci nadmiernych zapasów i zwiększyć ogólną dyspozycyjność. Pojazdy obsługujące tę samą trasę współdziałają ze sobą w celu optymalizacji przepływu towarów.

W najbliższej przyszłości prezentowane rozwiązanie transportowe Volvo Trucks będzie dopracowywane we współpracy z wybranym klientami w wytypowanych, priorytetowych zastosowaniach.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Skunk Works, 19 kwietnia 2019, 12:53 1 0

Atykuł dobtze wyglada marketingowo ale zamiast mówić o technologii przyszłości Volvo Trucks powinno dopracować obecną technologie np katalizatory aby nie sprawiały problemów użytkownikom.

Odpowiedz