DAF zaprezentuje nowości na Busworld 2019

14 października 2019, 9:15

Nowa tylna oś napędowa – w tym nowy układ zawieszenia – oraz nowe silniki zadebiutują na wystawie Busworld 2019, która odbędzie się w dniach 18-23 października w Brukseli.

Podobnie jak całkowicie nowa gama silników, również nowa tylna oś – o przełożeniu całkowitym przekładni głównej 2,05 – wpasowuje się w filozofię DAF Components, polegającej na dążeniu do uzyskania jak największej siły napędowej silnika przy jak najniższej prędkości obrotowej, co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i ograniczyć jego głośność, poprawiając komfort pasażerów.

Nowa oś tylna pozwala ograniczyć zużycie paliwa o około 2%. Oszczędność ta wynika po części z nowej konstrukcji koła talerzowego i wałka atakującego przekładni głównej, która zapewnia możliwie najmniejszą utratę energii wskutek tarcia. Poza tym, nowa oś jest do 70 kg lżejsza niż wszystkie inne napędowe osie tylne do autobusów i autokarów. Dodatkowym jej atutem jest to, że olej przekładniowy wymaga wymiany tylko raz na 540 000 kilometrów, co pozwala jeszcze bardziej wydłużyć czas pracy pojazdu.

Nowe silniki Euro 3 i Euro 5 firmy PACCAR do autobusów i autokarów są do 12% bardziej wydajne niż te, które zastąpiły. Ich podstawą jest jednostka napędowa PACCAR Euro 6, która zadebiutowała w 2017 r. Nowe silniki osiągają maksymalny moment obrotowy przy 900 obrotach na minutę. Dzięki temu prędkość podróżną osiągają przy nieco ponad 1 000 obr./min, co poprawia komfort wewnątrz pojazdu.

Nowy silnik Euro 5 PACCAR MX-11 występuje w wariantach o mocy znamionowej
300 kW/408 KM oraz 330 kW/449 KM, i momencie obrotowym, odpowiednio, 2 100 Nm i 2 300 Nm. Nowe silniki Euro 3 i Euro 5 PACCAR MX-13 występują w wariantach o mocy 315 kW/428 KM i momencie obrotowym 2 300 Nm, 355 kW/483 KM i 2 500 Nm oraz 390 kW/530 KM i 2 600 Nm.

Stoisko DAF Components na wystawie Busworld 2019 będzie się znajdować w Hali 6.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!