Wymiana i naprawa sprzęgła w pojazdach ciężarowych i autobusach

21 września 2017, 9:37

Przedstawiamy procedurę demontażu i montażu tarcz sprzęgłowych w samochodach ciężarowych o średnicy 430 mm z 6-sprężynowym tłumikiem drgań w połączeniu z dociskiem sprzęgła ciągnionym o średnicy płyty dociskowej 430 mm

Procedura ta dotyczy docisków sprzęgła samonastawnego LuK RepSet SmartTAC.

Informacja serwisowa obejmuje tarcze sprzęgłowe o numerach:

343 0150 10, 343 0182 10, 343 0192 10, 343 0194 10, 343 0197 10, 343 0202 10, 343 0203 10, 343 0204 10, 343 0205 10, 343 0206 10, 343 0207 10, 343 0208 10, 343 0209 10, 343 0210 10, 343 0211 10, 343 0212 10, 343 0213 10, 343 0215 10, 343 0217 10, 343 0220 10, 343 0221 10, 343 0222 10, 343 0227 10, 343 0228 10, 343 0229 10, 343 0238 10

Miejsce instalacji blokady transportowej

W przypadku demontażu używanego docisku z silnika przed odkręceniem śrub montażowych należy pod łeb nitu ograniczającego ruch płyty dociskowej, a korpus sprzęgła założyć blokadę transportową, a jeśli warsztat takiej nie posiada należy wykonać ją z drutu o grubości 2-3 mm.

 

 

 

Blokada transportowa

W przypadku niezastosowania procedury podczas demontażu, płyta dociskowa przesunie się maksymalnie w kierunku koła zamachowego co spowoduje iż podczas montażu docisku końcówki sprężyny talerzowej wychylą się zbyt blisko tłumika drgań tarczy sprzęgłowej. Kontakt sprężyny talerzowej z tłumikiem drgań tarczy sprzęgłowej spowoduje uszkodzenia które w efekcie uniemożliwią poprawne rozłączanie sprzęgła jak również problemy w jego działaniu.

W przypadku nowych docisków sprzęgła blokada transportowa zamontowana jest fabrycznie.

Należy pamiętać że po montażu docisku należy zdemontować blokady transportowe!

Jeżeli blokady nie zostaną zdemontowane spowoduje to poślizgi sprzęgła podczas użytkowania pojazdu i uszkodzenie okładzin tarczy sprzęgłowej.

Więcej praktycznych informacji na www.repxpert.pl

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!