Ciężarowe klocki hamulcowe Danblock w Inter Cars

20 marca 2018, 14:07

Klienci Inter Cars mogą znaleźć w ofercie firmy wyroby Danblock – duńskiego producenta klocków hamulcowych do samochodów ciężarowych.

Danblock to marka, której korzenie sięgają czasów II wojny światowej. Od samego początku istnienia podkreślała ona swój duński charakter, nawet poprzez nazwę, Danblock to bowiem skrót od słów Danmark Block, czyli duńskie hamowanie. Marka od samego początku odnosiła sukcesy na rynku krajowym, szybko rozpoczęła swoją ekspansję na kraje Europy Zachodniej, a od niedawna obecna jest również w Polsce. Od ubiegłego roku asortyment firmy odnaleźć można w ofercie Inter Cars.

2003 rok to przełomowa data w historii Danblock, wówczas firma przejęta została przez amerykański koncern MAT, wskutek czego uzyskała dostęp do światowych technologii, zagranicznego kapitału oraz do globalnego rynku motoryzacyjnego. Obecnie Danblock jest jednym z największych producentów materiałów ciernych dla rynku motoryzacyjnego, zaopatrujących klientów na całym świecie.

Zastosowany w klockach hamulcowych Danblock materiał cierny zapewnia komfort hamowania dzięki wysokiej ściśliwości materiału ciernego, co gwarantuje z kolei wydłużenie żywotność tarczy. Właściwości materiału ciernego zapewniają mniejsze zużycie tarczy oraz podwyższoną trwałość w wysokich temperaturach. Dzięki zastosowaniu warstwy łączącej (inaczej nazywanej underlayer albo podsypka) materiał jest lepiej wyciszony.

Zastosowanie technologii wire mesh w płytce nośnej zapewnia:

  • wytrzymałość na ścinanie materiału od płytki (dwukrotnie przewyższająca normę R90 – 400 vs. 250 N/cm2),
  • dużą adhezję materiału do powierzchni płytki,
  • lepsze połączenie materiału ciernego z płytką nośną, co zapobiega powstawaniu korozji wewnętrznej,
  • zastosowanie trwałego pokrycia płytki metalowej chroni przed korozją.

W każdym opakowaniu klocków Danblock znajduje się również komplet dedykowanych akcesoriów – produkt właściwie od razu jest gotowy do montażu.

Dzięki zastosowaniu warstwy docierającej zapewniona zostaje wyższa skuteczność hamowania na początku eksploatacji. Warstwa docierająca oznacza skrócony czas docierania, poprzez środki trące o wysokim współczynniku tarcia. Kształt warstwy docierającej zapewnia szybką dystrybucję czynnika trącego po całej powierzchni klocka.

Przykładowe indeksy w Katalogu Online:

  • DB 2908882 – Klocek hamulcowy kpl. tył DAF LF 45; RVI MIDLUM BE110C-MIDR06.02.26Y/41 01.00-
  • DB 2914882 – Klocek hamulcowy kpl. przód MAN TGL; MERCEDES ACTROS MP2 / MP3, ATEGO D0834LFL40-OM906.939 01.98-
  • DB 2912582 – Klocek hamulcowy kpl. tył VOLVO FH 12, FH 16, FM 9 D12D500-D9B300 09.01-
  • DB 2918182 – Klocek hamulcowy kpl. tył RVI MIDLUM DXi5 05.06-
  • DB 2917482 – Klocek hamulcowy kpl. przód/tył RVI MAGNUM, PREMIUM 2; VOLVO FE, FM, FMX II D11K410-DXi7 10.04-
  • DB 2916782 – Klocek hamulcowy kpl. tył BPW SH

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!