Nowa siła na polskim rynku części – wywiad z prezesem Premium Truck Parts Łukaszem Rzepką

5 listopada 2019, 7:30

Na polskim rynku części zamiennych do pojazdów ciężarowych pojawi się nowy dystrybutor marki DACO Germany – Premium Truck Parts. Premium Truck Parts ma zamiar przedstawić klientom wyjątkową ofertę dedykowaną dla rynku aftermarket oraz indywidualne warunki współpracy. Czy będzie to powiew świeżości dla branży oraz impuls do jeszcze większego zaostrzenia konkurencji na rynku? O szczegóły projektu zapytaliśmy prezesa firmy, Łukasza Rzepkę.

Premium Truck Parts ma być nową siłą na polskim rynku części do pojazdów ciężarowych. Kiedy firma oficjalnie wystartuje i jaki asortyment znajdzie się w jej ofercie?

Łukasz Rzepka, prezes Premium Truck Parts

Tak naprawdę przygotowania do oficjalnego wejścia na rynek części do pojazdów ciężarowych trwały od dłuższego czasu, natomiast nasz oficjalny start odbędzie się na dniach, czyli już w listopadzie. Potrzebowaliśmy czasu, by dopiąć wszystko na ostatni guzik, gdyż naszym priorytetem jest pełna satysfakcja klienta od samego początku. Chcemy, w miarę możliwości jak najszybciej, zaoferować pełne pokrycie rynku na wszystkich dostępnych referencjach OE, jakość w przystępnej cenie oraz pełną gwarancję, którą otrzymają wszyscy nasi klienci, bez wyjątku.

DACO Germany na polskim i europejskim rynku jest kojarzone jako firma o ugruntowanej pozycji, z ofertą skierowaną do pojazdów osobowych. Początki naszej działalności w tym sektorze sięgają roku 2004. Teraz nadszedł czas na lekkie pojazdy dostawcze do 3,5 tony DMC oraz pojazdy ciężarowe, naczepy i osie. Główny nacisk kładziemy w początkowej fazie naszego rozwoju na układy hamulcowe, tutaj jest duże pole do wypełnienia na aktualnym rynku. Oczywiście nie poprzestajemy tylko na tym sektorze, lecz na dalsze szczegóły przyjdzie odpowiedni czas.

Pełni pan funkcję prezesa firmy PTP czy więc jest pan również pomysłodawcą jej rynkowej strategii?

Pomysł na rozszerzenie naszego asortymentu podsunął nam wprost obecny stan rynku części zamiennych. Sytuacja rynkowa skłoniła nas do wyznaczenia nowej drogi w historii naszej firmy. W nowym segmencie chcemy zaproponować najlepsze pokrycie referencji, jakość i dostępność. Nie zapominamy również, oczywiście, o cenie.

Segment części zamiennych to nieustannie i szybko rozwijający się biznes, w którym chcemy bardzo mocno i szczelnie wypełnić luki rynkowe i pokazać indywidualne podejście oraz nowe, niespotykane na dzień dzisiejszy rozwiązania technologiczne. Naszym celem jest zminimalizowanie zaangażowania Klientów w poszukiwaniu części zamiennych. Wszystko po to, aby mogli oni w jak najprostszy sposób oraz w rozsądniej cenie, otrzymywać najwyższą jakość.

Czym konkretnie oferta Państwa firmy będzie wyróżniała się na tle ofert innych dystrybutorów działających na polskim rynku?

Jak już wspomniałem wcześniej, DACO Germany może pochwalić się 15-letnim doświadczeniem na rynku aftermarket. Dziś wiemy, co możemy zaoferować branży ciężkiej, jesteśmy pewni jakości swoich części i prawdopodobnie jako jedyni na rynku jesteśmy w stanie zagwarantować każdemu pełną, 24-miesięczną gwarancję na nasze tarcze i klocki hamulcowe. Jestem przekonany, iż to samo w sobie jest już mocnym wyróżnieniem się na tle innych dystrybutorów i producentów. A na poinformowanie o innych projektach, które wyróżnią naszą ofertę w przyszłości, przyjdzie jeszcze czas.

Skoro na więcej szczegółów dotyczących oferty musimy jeszcze poczekać, może zdradzi Pan, jakie korzyści ze współpracy z PTP będziecie w stanie zaoferować warsztatom?

W tym aspekcie postaramy się zaskoczyć wszystkich, gdyż nasza marka jak i asortyment, który posiadamy, daje nam duże możliwości nagradzania Klienta. W tym temacie również nie możemy na razie zdradzać wszystkich szczegółów, pozwolę sobie jednak wspomnieć, że nasza oferta promocyjna jest i będzie unikalna na tle rynku i kierowana dla wszystkich – już od pierwszych dokonanych zakupów.

Rynek części samochodowych w Polsce uchodzi za nasycony, panuje na nim silna konkurencja. Czy Pana zdaniem w segmencie ciężarowym jest mniej „ciasno” i znajdzie się miejsce na nowy podmiot?

Moim zdaniem, podzielanym przez załogę Premium Truck Parts, rynek wciąż jest otwarty na nowe, świeże, innowacyjne rozwiązania. Konkurowanie na rynku nie jest dla nas nowością, jest to dobra i zdrowa praktyka dla całej gospodarki.

Zależy nam na tym, aby badać rynek, diagnozować jego aktualne potrzeby, oferować jak największą dostępność produktów, a przy tym także szukać nowych rozwiązań technologicznych. Chcemy dać Klientom więcej niż inni mogą obiecać. To zdanie jest naszym motto oraz celem na rynku części zamiennych.

We współczesnej branży ciężarowej często od ceny produktu bardziej liczy się jego dostępność i czas dostawy. Jak będzie wyglądała logistyka PTP?

Oczywiście, jak Pan słusznie zauważył, dla Klientów dostępność jest bardzo ważna. Pamiętamy o tym, podobnie jak o innych ważnych dla Klientów aspektach, takich jak oferta części zamiennych w rozsądnej cenie, nie odbiegających jakością od części używanych na pierwszy montaż w pojazdach. Nasze centrum logistyczne znajduje się pod Krakowem. Jest to obiekt wysokiego składowania o tymczasowej powierzchni 6000m2 z dużymi możliwościami rozbudowy. Na dzień dzisiejszy posiadamy dwuzmianowy system pracy magazynu, jeśli zajdzie potrzeba nie boimy się nowych rozwiązań, jesteśmy bardzo elastyczni i otwarci. Nasza gospodarka magazynowa jest i będzie nadal automatyzowana, mamy w tym sektorze wieloletnie doświadczenie.

W planach, a tak naprawdę w początkowej fazie realizacji mamy kolejną lokalizację naszego magazynu na terytorium Polski. Warto przy tym wspomnieć, że w przygotowaniach posiadamy swoje przedstawicielstwa w Europie Wschodniej, a to oznacza kolejne możliwości, które gwarantują nam jeszcze sprawniejszą logistykę części. Mamy zamiar niebawem wykorzystywać ją w stu procentach.

Myślicie obecnie wyłącznie o polskim rynku czy Waszym planem jest stopniowe rozszerzanie działalności na kolejne kraje?

W tym momencie skupiamy się oczywiście na skutecznym i efektywnym wejściu na rynek polski, jednak nasz rozwój o kolejne rynki jest tylko kwestią czasu. Już teraz jesteśmy obecni na wielu rynkach europejskich, ale nasze spojrzenie biznesowe sięga dalej. Obecnie prowadzimy rozmowy na Bliskim Wschodzie (Zjednoczone Emiraty Arabskie) i zapewne na tym regionie świata nie poprzestaniemy.

Gdzie klienci zainteresowani Waszą ofertą mogą szukać informacji o Premium Truck Parts?

Wszystkie informacje dotyczące naszej oferty można znaleźć na stronie internetowej www.PremiumTruckParts.com. Warto dodać, że już teraz, kiedy to ogłaszamy oficjalnie swój start na rynku, nasze produkty będą sukcesywnie pojawiać się w najlepszych hurtowniach, sklepach i serwisach samochodowych. Zachęcamy do zapoznawania się z nimi.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

smartass, 5 listopada 2019, 20:03 6 -4

Daco GERMANY... czyli jak sprzedawać chińskie części na polskim rynku.

Odpowiedz

michal0308, 6 listopada 2019, 7:28 3 -3

Gratulacje dla DACO. Odważna decyzja, ale jeśli utrzymacie poziom z osobówki to jestem spokojny.

Odpowiedz

Adam, 11 listopada 2019, 20:23 1 -1

Made in germany było trendy w latach 90tych. Dziś nikt na to się nie nabiera. Nie lepiej przyznać gdzie są produkowane części i konkurować jakością, jeśli się ją posiada oczywiście...

Odpowiedz

Łukasz Rzepka, 12 listopada 2019, 11:28 1 -2

Panie Adamie, bardzo dziękuję za komentarz.
Chciałbym Pana uspokoić i potwierdzić, że my nikogo nie oszukujemy. Jedyny nasz cel to oferowanie części charakteryzujących się bardzo dobrą jakością. Celnie Pan zauważył, że to obecnie najbardziej istotny czynnik, który decyduje o sukcesie sprzedaży.
Wywodzimy się z rynku części do samochodów osobowych, gdzie konkurencja jest ogromna. Udało nam się przebić proponując świetny produkt w korzystnej cenie. Nasze doświadczenia przenosimy na rynek części do samochodów ciężarowych i będziemy ciężko pracować, aby nasz produkt był popularny również w tym segmencie.
Produkcja części odbywa się w różnych miejscach - zawsze tam, gdzie jesteśmy pewni jakości. Elementy produkowane w Unii Europejskiej są odpowiednio sygnowane i ta informacja jest klarowna i przekazywana wprost.
Byłbym zobowiązany gdyby znalazł Pan chwilę na kontakt z nami. Chciałbym, aby przekonał się Pan o tym, że nie wchodzilibyśmy w branżę ciężarową gdybyśmy nie byli pewni tego, co możemy zaoferować.

Odpowiedz

rabbit, 12 listopada 2019, 12:24 2 -1

Odważna decyzja ze strony DACO na wejście w całkiem nowy segment. Jako obsługa sklepu z częściami samochodowymi (osobowe) pozostaje pełen podziwu dla marki, nawet za jakość- niektóre amortyzatory w porównaniu do referencji Sachs lub Monroe niemal jak dwie krople wody

Odpowiedz

Anonim, 13 listopada 2019, 23:03 2 0

Wysyłałem aplikację na stanowisko Dyrektora Sprzedaży i nie otrzymałem żadnego feedbacku.
Pozdrawiam
Sławomir Kaleta

Odpowiedz

Witek, 24 kwietnia 2022, 8:27 0 -1

Nigdzie nie ma info czy amortyzatory Davos są produkowane w Chinach czy UE. Żaden sprzedawca jakoś nie namawia do tej firmy a tylko cena mówi o tym że to produkt z za dalekiej wschodniej części świata .
Gdzie znaleźć informacje o pochodzeniu części

Odpowiedz