Volvo 7700 Hybrid w polskich miastach

, 10 listopada 2011, 12:24

Pod koniec października rozpoczęły się testy autobusu hybrydowego Volvo 7700 Hybrid w polskich miastach. Pierwszym miastem, w którym przebiegały testy był Wrocław. Po ulicach stolicy Dolnego Śląska autobus hybrydowy Volvo jeździł od 26 października do 2 listopada, na jednej z linii obsługiwanych przez wrocławskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.

Kolejnym miastem, w którym odbywa się prezentacja innowacyjnego autobusu hybrydowego Volvo 7700 Hybrid jest Lublin, gdzie na 10 listopada została zaplanowana prezentacja dla dziennikarzy i Zarządu Transportu Miejskiego oraz jazda testowo-prezentacyjna. Autobus zostanie też przekazany na testy do MPK Lublin, we flocie którego będzie jeździł do 16 listopada.

W następnych tygodniach listopada odbędzie się prezentacja pojazdu w Siedlcach oraz jazdy testowe w Tarnobrzegu. Natomiast od 5 do 12 grudnia hybryda Volvo zostanie przekazana do firmy Mobilis – polskiego autobusowego przewoźnika prywatnego – na jazdy testowe w Warszawie.

Seryjna produkcja autobusu Volvo wyposażonego w technologię hybrydową rozpoczęła się we Wrocławiu w połowie 2010 roku. Technologia hybrydowa Volvo to dobre rozwiązanie dla komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Redukcja zużycia paliwa sięga 30 %, a redukcja emisji szkodliwych zanieczyszczeń nawet 40-50%.

Autobus wyposażony jest w silnik diesla spełniający rygorystyczne wymagania norm środowiskowych EEV oraz silnik elektryczny. Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie.

Napęd hybrydowy szczególnie dobrze spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania z miejsca i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.
Zaletą równoległej technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach. Autobus rusza ponownie jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. To korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. 

Autobus Volvo 7700 Hybrid wychodzi naprzeciw oczekiwaniom coraz większej ilości miast, prowadzących zdecydowaną politykę wdrażania ekologicznych środków transportu publicznego. Od momentu rozpoczęcia produkcji, wrocławska fabryka Volvo wyprodukowała już ponad 200 autobusów hybrydowych. Zostały one dostarczone do operatorów transportu miejskiego m.in. w takich krajach, jak Szwecja, Norwegia, Dania, Luksemburg, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Holandia i Hiszpania.

Prezentacja i jazdy testowe autobusu hybrydowego Volvo będą  kontynuowane w 2012 roku w takich miastach jak: Białystok, Olsztyn , Gdynia, Szczecin, Opole, Gliwice i Rzeszów.    

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!