Nowości TRW na targach w Hanowerze

22 października 2012, 16:00

TRW podczas targów IAA w Hanowerze przedstawił szereg innowacji technologicznych, przeznaczonych dla samochodów ciężarowych. Projekty są związane z zaangażowaniem firmy w program ,,Bezpieczeństwo dla Każdego”.

TRW ciężarówkiTRW zaangażowało się w prace nad systemami wspomagania kierowcy (DAS). Efektem jest kilka pomysłów, które firma zaprezentowała gościom targów IAA. Do demonstracji został użyty przeźroczysty kokpit ciężarówki. Umożliwiał on zwiedzającym zajęcie pozycji za kierownicą i obserwację pracy produktów. Wśród nowych technologii TRW znalazły się m.in.:

  • Radar średniego zasięgu 24 GHz (AC100) oraz Skalowalne czujniki kamer S-CAM (więcej)
  • Układy kierownicze
  • Zawieszenie
  • Systemy bezpieczeństwa dla użytkowników pojazdu

Układy kierownicze TRW

Jedną z nowości jest EPHS (elektryczno-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego) Gen C 100. To wysokociśnieniowa pompa TRW, zmniejszająca pobór mocy z silnika, przyczyniająca się do zwiększenia oszczędności paliwa i zdolna do pracy przy wysokim ciśnieniu, co jest niezbędne w większych pojazdach.

Firma zaprezentowała także system elektrycznego wspomagania układu kierowniczego Column Drive TRW. Do zalet systemu należy zmniejszenie zużycia paliwa, minimalizacja średnicy koła kierownicy, poprawa ergonomii wnętrza pojazdu, kompensacja wpływu kolein i wiatru bocznego na tor jazdy oraz możliwość integracji z radarem i kamerami wykorzystywanymi w systemach utrzymania pasa ruchu.

TRW THP80VR  to najnowsze rozwiązanie przekładni ze zintegrowanym układem wspomagania. Układ posiada mniejsze w stosunku do wcześniejszych generacji wymiary. Skierowany jest do szerszego grona odbiorców na rynku europejskim.

Zawieszenie TRW

,,Torsion Series Rod” to nowa technologia drążków skrętnych. Wyróżnia ją waga, mniejsza o ok. 30% od podobnych produktów, dostępnych na rynku. Drążki mają cechować się zwiększoną trwałością, dzięki nowej, acz nieskomplikowanej technologii projektowej. Produkt wprowadza korzystne zmiany pod względem zakresu pracy, zwiększenia wytrzymałości oraz ograniczenia zajmowanej przestrzeni.

Seria przegubów kulowych XCAP – nowa gama sworzni kulowych TRW to mocniejsze i bardziej wytrzymałe rozwiązanie o mniejszej ilości elementów składowych, a więc i zmniejszonej wadze. Produkty zapewniają większy komfort prowadzenia ze względu na zmniejszenie momentu obrotowego. Przegub kulowy jest również zoptymalizowany pod względem emisji hałasu, co osiągnięto poprzez zminimalizowanie jego osiowej i promieniowej podatności wewnętrznej.

Systemy bezpieczeństwa dla użytkowników pojazdu

SPR4 to nowy system pasów bezpieczeństwa. Został wykonany według projektu  ,,power snake”. Systemy te cechuje zredukowana liczba elementów, co sprawia że są lżejsze i łatwiejsze do rozmieszczenia wewnątrz pojazdu.

ACR2 (Active Control Retractor) to aktywny system pasów bezpieczeństwa TRW “ACR”, wykorzystujący dane z czujników kontroli stabilności, w celu wykrycia potencjalnej kolizji. W takim przypadku system eliminuje luzy na pasie bezpieczeństwa tak, aby osiągnąć optymalną pozycję pasażera względem rozmieszczenia systemu poduszek powietrznych. Zastosowano także podświetlaną klamrę pasów bezpieczeństwa. Ułatwia ona zapięcie pasów w warunkach słabego oświetlenia.

System ABL (aktywny wysięgnik pasów bezpieczeństwa) TRW ułatwia sięgnięcie do klamry oraz zapięcie pasów bezpieczeństwa, poprzez wysunięcie jej do dogodnego położenia. Może również przyczynić się do zmniejszenia luzu pasa bezpieczeństwa w czasie dynamicznej jazdy lub krytycznej sytuacji na drodze.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!