Solarisy dla Poznania

, 17 czerwca 2013, 14:56

Konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. i PKO Leasing S.A. wydzierżawi 25 niskopodłogowych autobusów Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu w Poznaniu. Całkowita wartość kontraktu wynosi 23 miliony złotych netto.

– „Ta nowa forma unowocześniania taboru jest bardzo korzystna dla nas i naszych pasażerów. Musimy wycofać 32 Neoplany i MAN-y. Jak zapewnić nowe w ich miejsce, bez angażowania środków inwestycyjnych? Dzierżawa to pomysł, który wypróbowaliśmy już w 2003 roku.” – wyjaśnił Wojciech Tulibacki, Prezes Zarządu MPK Poznań.

– „Dla mieszkańców Poznania nowe autobusy to same korzyści, bo wszystkie pojazdy są klimatyzowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zawarta umowa dzierżawy ma także pozytywny wpływ na miejskie finanse. MPK Poznań, nie wydając jednorazowo dużej kwoty pieniędzy, a zobowiązując się jedynie do opłacania miesięcznego czynszu, dostało w użytkowanie nowoczesny tabor warty wiele milionów złotych” – powiedział Radosław Hoc, Wiceprezes Zarządu PKO Leasing.

Przetarg, na dzierżawę pojazdów, MPK Poznań ogłosiło w marcu br. W postępowaniu wygrało Konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. i PKO Leasing S.A. Dzięki podpisanej umowie na ulice Poznania wyjedzie 25 nowych autobusów. Umowa dzierżawy zawarta jest na 8 lat. Według jej postanowień pierwsza transza autobusów trafi do MPK Poznań w październiku tego roku. Będzie to 10  krótkich autobusów. Reszta ma dotrzeć w grudniu.

We flocie przewoźnika ze stolicy Wielkopolski, po zrealizowaniu najnowszej dostawy, będzie jeździć już blisko 300 autobusów i 45 tramwajów wyprodukowanych w Bolechowie.

Nowe pojazdy to autobusy niskopodłogowe, przyjazne dla niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi, z systemem wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu, który wpływa na bezpieczeństwo jazdy, z klimatyzacją, systemem samogaszącym w komorze silnika, automatami do sprzedaży biletów na pokładzie, drzwiami odskokowo przesuwnymi, co z kolei gwarantuje szersze i łatwiejsze wejście oraz bardziej szczelne zamknięcie pojazdu.

– „Istotną nowością będzie system pomiaru zużycia paliwa oraz oceny bezpieczeństwa jazdy. Jego rola polega na przekazywaniu kierowcy dynamicznej informacji o zużyciu paliwa, wysokości obrotów silnika, gwałtownym przyśpieszaniu. Jest to sposób na kontrolę płynności jazdy i zużycia paliwa. Dzięki niemu nasi kierowcy będą mogli doskonalić się w zakresie techniki jazdy i eko-drivingu” – dodał Prezes Tulibacki.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!