Goodyear wprowadza jednocześnie na rynek ofertę opon bieżnikowanych TreadMax oraz nowe linie opon KMAX i FUELMAX

, 24 października 2013, 12:28

Goodyear po raz pierwszy w historii wprowadza na rynek asortyment opon bieżnikowanych TreadMax jednocześnie z zaoferowaniem zupełnie nowych opon. Włączenie linii opon KMAX oraz FUELMAX do opon bieżnikowanych oznacza, że Goodyear oferuje teraz pełną gamę opon – bieżnikowanych na gorąco do pojazdów użytkowych – które posiadają parametry zbliżone do nowych produktów i pozwalają obniżyć koszty eksploatacji ogumienia.

Wcześniej wersje opon do bieżnikowania były wprowadzane z pewnym opóźnieniem czasowym w stosunku do premiery rynkowej nowych linii produktowych. Jednoczesne wprowadzenie na rynek linii TreadMax KMAX oraz FUELMAX oznacza dla firm transportowych eksploatujących pojazdy użytkowe, że nie muszą czekać, aby móc skorzystać ze wszystkich zalet linii opon TreadMax KMAX oraz FUELMAX. Już teraz mogą oddać zużyte opony wykonane w technologii Max Technology do bieżnikowania, od razu zamawiając nowe rzeźby bieżnika.

 

Nowe opony to TreadMax KMAX D i TreadMax FUELMAX D na oś napędową, oraz opony TreadMax KMAX T i TreadMax FUELMAX T na oś naczepy. Opony na oś napędową dostępne są w rozmiarach 315/8022.5 oraz 315/7022.5, natomiast opona w rozmiarze 295/80R22.5 oraz opona serii 60 zostaną zaoferowane nieco później. Opony na oś naczepy są obecnie dostępne w rozmiarach 385/6522.5 oraz 385/5522.5, natomiast rozmiar 435/50R19.5 pod marką FUELMAX T zostanie wprowadzony na rynek wkrótce.

„Do tej pory firmy transportowe musiały kupować nowe opony, aby móc korzystać z wszystkich zalet najnowszych produktów, które były wprowadzane na rynek. Natomiast w przypadku linii opon TreadMax KMAX oraz FUELMAX operatorzy flot mogą cieszyć się z ich zalet już teraz i dzięki nim nasi klienci mogą dalej redukować koszty eksploatacji opony na kilometr” – powiedział Leszek Szafran, Dyrektor ds. Bieżnikowania Opon w Regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). – „Jesteśmy również bardzo zadowoleni, że możemy od razu zaoferować pełną paletę opon do pojazdów użytkowych z naszej linii premium Goodyear TreadMax” – dodał L. Szafran.

Udoskonalanie opon

Operatorzy flot, stosujący opony Goodyear Max Technology (opony Marathon LH lub Regional RH) mogą je udoskonalić i przejść na nowe rzeźby bieżnika, oddając zużyte opony do bieżnikowania. Po modernizacji opony te będą posiadały bieżnik linii TreadMax KMAX i FUELMAX. Aby zapewnić wysoką jakość opon, tylko karkasy wykonane w technologii Goodyear Max Technology są wykorzystywane do bieżnikowania zgodnie z technologią TreadMax, w ramach której stosuje się takie same materiały, rzeźbę bieżnika i technologię jak w przypadku nowych opon, których stanowią replikę. Oznacza to, że opony po bieżnikowaniu zapewniają bardzo podobne osiągi do nowych odpowiedników z segmentu premium. Przykładowo, jeśli firma transportowa zwróci karkasy zużytych opon Goodyear Marathon LHD II i zleci ich bieżnikowanie, może teraz cieszyć się zaletami opony wykonanej w najnowszej technologii Treadmax FUELMAX D.

Nowe opony uzupełniły szeroki asortyment opon Goodyeara do pojazdów użytkowych. Na tą ofertę składają się niedawno wprowadzone na rynek opony Marathon Coach oraz Ultra Grip Coach, a także ogumienie Marathon LHD II oraz LHT II, Regional RHS II, RHD II oraz RHT II, opony do zastosowań mieszanych MSS II, MSD II oraz MST II, a także opony do zastosowań w transporcie miejskim MCA oraz MCD Traction.

Dzięki przedłużaniu żywotności ogumienia, zgodnie z zasadą czterech etapów życia opony (nowa opona, pogłębianie, bieżnikowanie, ponowne pogłębianie), można wydłużyć okres eksploatacji nowej opony półtora raza, za cenę stanowiącą około 80% kosztu nowej opony. Przy produkcji opony bieżnikowanej zużywa się dwie trzecie ropy oraz emituje o 34% mniej gazów cieplarnianych w porównaniu do produkcji nowych opon, co ma duże znaczenie dla środowiska naturalnego. W przypadku opon bieżnikowanych stosuje się również mniejszą ilość surowców, w tym środków chemicznych, więc powstaje mniejsza ilość odpadów w postaci karkasów. Jeśli weźmiemy pod uwagę parametry opon bieżnikowanych zbliżone do opon fabrycznie nowych, dzięki niskim oporom toczenia i długim przebiegom, to oznacza, że koszty eksploatacji na kilometr są utrzymywane na niskim poziomie.

Wszystkie opony z linii TreadMax są produkowane przez Goodyeara w zakładach Riom we Francji, Wittlich w Niemczech oraz Wolverhampton w Wielkiej Brytanii, przy zachowaniu tych samych norm jakości jak przy produkcji opon fabrycznie nowych.

Oferta bieżnikowania dla operatorów flot transportowych

Firma Goodyear oferuje firmom transportowym trzy opcje do wyboru, gdy głębokość bieżnika osiąga poziom przy którym opona nadaje się do bieżnikowania, a karkas opony jest nieuszkodzony.

  • Wymiana karkasów – stara opona jest kupowana przez Goodyeara, a klientowi jest sprzedawana nowa opona bieżnikowana.
  • Własny karkas klienta – stara opona jest bieżnikowana przez Goodyeara przy zastosowaniu bieżnikowania na gorąco i zwracana klientowi jako nowa opona wykonana w technologii TreadMax. Klient płaci jedynie za wykonanie usługi bieżnikowania opony. Ta opcja jest preferowana przez wiele firm transportowych, które chcą znać całą historię eksploatacji opon, na których jeździ ich flota pojazdów.
  • Odkup karkasu od klienta – stary karkas opony jest odkupywany przez Goodyeara do bieżnikowania, a następnie bieżnikowana opona jest używana przez inną firmę transportową.

Z powyżej wymienionych opcji, pierwsza oraz druga od pewnego czasu są dostępne dla klientów we Włoszech i Francji, niedawno zostały wprowadzone w krajach Beneluksu, a od września br. są dostępne w Polsce, Niemczech i Austrii. Na rynku hiszpańskim zostaną zaoferowane jeszcze w tym roku, a pozostałe europejskie kraje będą proponować klientom te rozwiązania od 2014 roku.

Rozwiązania Goodyear FleetFirst

Bieżnikowanie i pogłębianie to tylko dwie z szerokiego wachlarza usług oferowanych przez punkty serwisowe Goodyear FleetFirst. Sieć usługowa TruckForce obejmuje prawie 2000 punktów serwisowych, strategicznie rozmieszczonych w 28 krajach Europy. Każdy z nich posiada wykwalifikowany personel oraz specjalistyczne narzędzia do kompetentnej i efektywnej realizacji wszelkich zadań związanych z ogumieniem. Punkty te, a także rozszerzona sieć certyfikowanych warsztatów i serwisantów, stanowią część programu pomocy drogowej ServiceLine 24h, dostępnego przez całą dobę, 365 dni w roku. Dzwoniąc do wielojęzycznego centrum zarządzania, kierowca łączy się z pracownikiem posiadającym doświadczenie w sprawach ogumienia. Pomoc dociera do pojazdu szybko, niezależnie od tego gdzie się on znajduje.

Również w ramach programu FleetFirst oferowana jest usługa gospodarki oponami przy pomocy systemów FleetOnlineSolutions (FOS) oraz systemu na telefony komórkowe FleetOnlineSolutions Mobile, dzięki którym firmy transportowe nie muszą się martwić o konserwację i naprawy opon oraz mogą w jeszcze większym stopniu ograniczać swoje koszty.

Komentarze

Brak komentarzy