Wszechstronne wsparcie Goodyeara dla flot

, 24 października 2013, 12:32

Program bieżnikowania opon Goodyear Dunlop jest częścią kompleksowej oferty programu FleetFirst. Goodyear FleetFirst to najwyższej jakości opony i serwis, a także całodobowa pomoc drogowa. Oferta Goodyeara, która obejmuje cały okres żywotności opony, pomaga zwiększać efektywność paliwową, wydłuża żywotność opon, a także skraca przestoje, dzięki skutecznym zabiegom utrzymującym opony w dobrym stanie oraz szybkiej pomocy na drodze. Ponadto usługi zarządzania ogumieniem gwarantują flotom pewność cen i spokój oraz ograniczają pracę administracyjną.

Program Goodyear FleetFirst obejmuje trzy obszary: produkty, usługi i rozwiązania.

Produkty Goodyear FleetFirst to szeroki asortyment nowych opon Goodyear, a także produkty bieżnikowane TreadMax i NextTread. Oferta opon bieżnikowanych Grupy Goodyear powstała w odpowiedzi na potrzeby klientów, którzy szukają rozwiązań pozwalających zwiększyć rentowność flot. Z obserwacji Grupy Goodyear wynika, że coraz więcej właścicieli flot decyduje się na zakup opon umożliwiających ich późniejsze bieżnikowanie.

Ten proces ma bowiem wiele zalet: pozwala obniżyć koszty eksploatacji ogumienia oraz wydłużyć żywotność opony, co przekłada się na wymierne korzyści finansowe. Realizacja tej koncepcji wymaga przemyślanego zarządzania oponami, by nie ulegały uszkodzeniu wskutek złego wykorzystywania lub nieprawidłowego ciśnienia powietrza. Trzeba bowiem pamiętać, że pogłębianie należy przeprowadzić we właściwym czasie, kiedy opona zostanie zużyta do dopuszczalnej głębokości. Bieżnikowanie, a następnie kolejne pogłębianie, jest możliwe pod warunkiem odpowiedniej dbałości o stan opony przez cały okres jej użytkowania. W ten sposób maksymalizuje się przebiegi, oszczędza surowce, zmniejsza ilość odpadów i ogranicza emisję dwutlenku węgla. Przekłada się to na niższy koszt użytkowania oraz mniejszy wpływ na środowisko naturalne. Co ważne, opony bieżnikowane oferowane przez Goodyeara są zaprojektowane tak, by pod względem parametrów, niezawodności i wyglądu odpowiadały nowym oponom.

Bieżnikowanie pomaga flotom maksymalizować potencjał opon w ramach koncepcji zwielokrotniania ich żywotności. Sieć certyfikowanych partnerów Goodyeara w całej Europie zapewnia dostępność szerokiego asortymentu opon bieżnikowanych i pasów bieżnika, odpowiadających na wszystkie współczesne potrzeby transportowe.

Usługi realizowane są przez ogólnoeuropejską sieć 2000 serwisów TruckForce w 28 krajach Europy wspieranych przez międzynarodową sieć pomocy drogowej ServiceLine24h. Każdy z serwisów posiada wykwalifikowany personel oraz specjalistyczne narzędzia do kompetentnej i efektywnej realizacji wszelkich zadań związanych z ogumieniem. Punkty te, a także rozszerzona sieć certyfikowanych warsztatów i serwisantów, stanowią część programu pomocy drogowej ServiceLine24h, dostępnego przez całą dobę, 365 dni w roku. Dzwoniąc do wielojęzycznego centrum zarządzania, kierowca łączy się z pracownikiem posiadającym doświadczenie w sprawach ogumienia. Pomoc dociera do pojazdu szybko, niezależnie od tego gdzie się on znajduje.

Natomiast w skład rozwiązań Goodyear FleetFirst wchodzi program FleetOnlineSolutions (FOS), który pozwala flotom zapomnieć o konieczności zarządzania oponami. Szczegóły pojazdów klienta i ich wymagania serwisowe zostają wpisane do systemu, do którego dostęp przez Internet, w lokalnym języku, mają wszyscy serwisanci Goodyeara. Takie rozwiązanie pozwala świadczyć serwis lub pomoc w każdym miejscu i czasie oraz sprawia, że usługi realizowane są zgodnie z wymaganiami klienta przy ograniczonym do minimum procesie uzgadniania szczegółów. Ceny i warunki handlowe można ustalić zawczasu, aby uniknąć konieczności korzystania z gwarancji płatności, co często powoduje kosztowne opóźnienia, szczególnie w innych krajach. Usługi realizowane są zatem zgodnie z wymaganiami klienta przez usługodawcę, któremu bezpośrednio płaci Goodyear. Koszty są następnie centralnie fakturowane, co upraszcza obsługę płatności.

Najnowszym etapem rozwoju FOS jest FleetOnlineSolutions Mobile. W tym systemie technik ogumienia posługuje się ręcznym urządzeniem, w którym zapisywane są dane takie jak ciśnienie w oponach i głębokość bieżnika. Dane te są natychmiast przekazywane przez Internet do systemu FOS. Dzięki temu klient może zobaczyć informacje o pojeździe na ekranie komputera w ciągu kilku minut od czynności serwisowej czy naprawy. System zapewnia nie tylko wygodę, lecz także serwisowanie pojazdów zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Komentarze

Brak komentarzy