Wydłużanie życia opon Goodyear i Dunlop poprzez bieżnikowanie

, 24 października 2013, 12:34

Priorytetem dla flot jest dziś obniżanie kosztów operacyjnych. Dzięki przedłużaniu żywotności ogumienia zgodnie z zasadą czterech etapów życia opony (nowa opona, pogłębianie, bieżnikowanie, ponowne pogłębianie), w skali roku można zaoszczędzić znaczne sumy. Jest to także rozwiązanie przyjazne dla środowiska naturalnego.

Goodyear KMAX – specjalna linia produktów do zastosowań szosowych, która oferuje maksymalne przebiegi oraz udoskonalone, w porównaniu z poprzednimi oponami Goodyear, parametry jezdne przez cały rok. Linia KMAX obejmuje oponę KMAX S na oś sterującą, oponę KMAX D na oś napędową oraz oponę KMAX T na oś wleczoną. W stosunku do Goodyear RHS II oraz RHD II+, opony KMAX zapewniają dłuższe przebiegi nawet o 35% łącznie z dobrymi osiągami przez cały rok dzięki lepszym parametrom jezdnym oraz spełnianiu przez opony na oś napędową wymogów stawianym oponom zimowym.

Badania pokazały, że w porównaniu z oponą RHS II na oś sterującą, nowa opona KMAX S osiąga przebiegi wyższe nawet o 30%, natomiast w porównaniu z oponą RHD II+ na oś napędową nowa opona KMAX D zapewnia wyższe przebiegi nawet o 35%.

Goodyear FUELMAX – nowa linia efektywnych paliwowo opon, charakteryzujących się najniższymi oporami toczenia – ze wszystkich opon Goodyeara – w zastosowaniach szosowych, przy zachowaniu pozostałych parametrów opony na konkurencyjnym poziomie. Linia FUELMAX obejmuje oponę na oś sterującą FUELMAX S, oponę na oś napędową FUELMAX D oraz oponę na oś wleczona FUELMAX T. Przy oporach toczenia niższych nawet o 10%, opony te pozwalają uzyskiwać oszczędności poprzez niższe zużycie paliwa oraz zmniejszać emisje CO2. Ponadto opony te umożliwiają nawet o 15% dłuższe przebiegi, zapewniając jednocześnie większą wszechstronność oraz lepsze parametry jezdne. W porównaniu z poprzednimi modelami opony Goodyear LHS II oraz LHD II, nowe opony FUELMAX S oraz FUELMAX D, odpowiednio na oś sterującą i oś napędową, charakteryzują się odpowiednio przebiegami dłuższymi o 15% i 10%. Porównanie nowych opon FUELMAX S i FUELMAX D z poprzednim modelem opon  LHS II+ oraz LHD II+ pod względem oporów toczenia pokazało, że nowe opony charakteryzują się niższymi oporami toczenia odpowiednio o 6% oraz 10%. Oceny na etykiecie opon FUELMAX potwierdzają ich doskonałe parametry w tej kategorii. Dowodem tego są oceny A w kategorii efektywności paliwowej w przypadku niektórych opon FUELMAX na oś naczepy oraz przewaga ocen B w przypadku pozostałych opon.

Goodyear Omnitrac MST II – opona do naczep, która oferuje konsumentom lepsze osiągi we wszystkich kluczowych obszarach. Testy przeprowadzone przez operatorów flot wykazały, że opona zapewnia przebieg nawet do 15% dłuższy w porównaniu z poprzednim modelem i o 25% dłuższy gdy porównamy nową oponę z  konkurencyjną z segmentu premium. Opona MST II uzupełnia ofertę Goodyeara dla segmentu transportu mieszanego, obejmującą oponę MSS II na oś sterującą i MSD II na oś napędową.

W oponach Goodyear MST II wykorzystano technologię Omnitrac Max, w skład której wchodzi wykorzystanie najnowszych materiałów i rozwiązań technologicznych, w tym elementów konstrukcyjnych, takich jak: mieszanki bieżnika odporne na uszkodzenia, solidna konstrukcja osnowy i zoptymalizowane wzory bieżnika. W ten sposób uzyskano doskonałe przebiegi na drogach i nawierzchniach nieutwardzonych, jak również świetne parametry trakcyjne.

Opona posiada szeroki i głęboki bieżnik oraz wielokątową budowę dla równomiernego zużycia i wydłużenia przebiegów. Zygzakowaty rowek centralny i zmienny kształt krawędzi klocków bieżnika poprawiają trakcję na drogach i poza nimi, a solidne rowki centralne zwiększają odporność na uszkodzenia. Ochraniacze przed kamieniami oraz podwójny kąt rowka zwiększają odporność na przebicia i poprawiają właściwości samooczyszczania. Bieżnik ma sztywną konstrukcją klocków bez nacięć, aby zwiększać odporność na uszkodzenia, a także specjalny układ elementów w celu ograniczania poziom hałasu.

Goodyear Regional RHS II+ i RHD II+ – opony do przewozów regionalnych na oś sterującą. Zapewniają mniejsze zużycia paliwa i skrócenie drogi hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu z wcześniejszymi modelami.

Opór toczenia nowych modeli jest średnio o 12% mniejszy, a przyczepność na mokrej nawierzchni lepsza o 16%. Oznacza to – w porównaniu z poprzednim modelem – zwiększenie efektywności paliwowej i lepsze parametry hamowania, bez kompromisów w zakresie przebiegów. Opony zostały zatwierdzone przez dużych producentów pojazdów ciężarowych, takich, jak DAF i Mercedes-Benz.

Goodyear Marathon (LHS II + na oś sterującą, LHD II + na oś napędową oraz LHT II na oś wleczoną) – linia opon Goodyear Marathon to bogata oferta rozmiarów, obejmujących wszystkie popularne zastosowania. 20% spośród opon tej linii osiąga klasę B w zakresie efektywności paliwowej oraz w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni, a 95% osiąga klasę C w zakresie efektywności paliwowej i C lub lepszą w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni.

Dzięki jakości zastosowanych materiałów, pracom projektowym i technologii, opony Goodyear Marathon to rozwiązanie efektywne paliwowo oraz gwarancja długich przebiegów. Opony z tej linii przynoszą realne oszczędności finansowe operatorom flot, a także oszczędzają środowisko naturalne za sprawą redukcji szkodliwych emisji. Goodyear Marathon oferują też doskonałe osiągi jeśli chodzi o hamowanie, zwłaszcza na mokrej nawierzchni.

Goodyear Marathon Coach – opona wielosezonowa przeznaczona na każdą oś. To pierwsza opona Goodyeara zaprojektowana specjalnie do autokarów. Jej unikalna asymetryczna konstrukcja zapewnia zrównoważone zużycie i długie przebiegi przy wysokim komforcie jazdy. Nierówne zużycie opon to poważny problem w nowoczesnych autokarach, ponieważ powoduje skrócenie żywotności ogumienia. Asymetryczna konstrukcja, opracowana przez Goodyeara specjalnie dla opon Marathon Coach, rozwiązuje ten problem. 

Marathon Coach posiada asymetryczny bieżnik, dzięki któremu opona zużywa się równomiernie, tym samym uzyskując dłuższe przebiegi. Solidna konstrukcja zew. barków zapewnia wysoką odporność na nieregularne zużycie, takie jak uszkodzenia boczne i szybkie ścieranie barku. Bieżnik z pięcioma szerokimi żebrami wydłuża przebiegi opony, zapewniając jednocześnie doskonałe parametry kierowania i komfortu jazdy.

W bieżniku najnowszej generacji zastosowano technologię Sileflex, która wydłuża przebiegi opony i zwiększa jej efektywność paliwową. Technologia ta zmniejsza również podatność ogumienia na uślizg na mokrej drodze, do czego przyczyniają się też gęsto rozłożone blaszki Flexomatic. Korpus opony jest dodatkowo chroniony przed uszkodzeniem przez kamienie, co wydłuża żywotność opony.

Goodyear Ultra Grip Coach – opona zimowa do autokarów o ulepszonych parametrach trakcyjnych na śniegu. Jest szczególnie przydatna dla autokarów jeżdżących po krajach skandynawskich i w regionach alpejskich, w których często występuje oblodzenie, a niespodziewane opady śniegu mogą powodować poważne opóźnienia. Konstrukcja bieżnika zapewnia doskonałą przyczepność w warunkach zimowych, a także niski poziom hałasu, co przekłada się na większy komfort pasażerów.

Lamele bieżnika najnowszej generacji dodatkowo polepszają parametry prowadzenia i zwiększają równomierność zużycia. Szerokość i kształt rowków oraz rozdzielone bloki zostały zaprojektowane komputerowo dla ograniczenia poziomu hałasu, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich parametrów trakcji i odporności na kamienie.

Goodyear Ultra Grip WTS – opona zimowa na oś przednią stworzona z myślą o zapewnieniu doskonałych parametrów hamowania, trakcji i precyzji jazdy w bardzo trudnych warunkach zimowych. Jej najważniejsze zalety to większa pewność prowadzenia i niezawodność.

Opona oferuje przebieg zbliżony do standardowych opon na oś przednią oraz znacznie lepsze parametry w zakresie trakcji, a także drogi hamowania na lodzie i śniegu. Trakcja jest lepsza o co najmniej 10% w porównaniu ze standardowymi oponami wykorzystywanymi w transporcie długo- i średniodystansowym. Znacznemu udoskonaleniu uległy także parametry w zakresie sterowności i stabilności na nawierzchniach pokrytych śniegiem i lodem.

W ofercie dostępna jest także opona na oś przednią Ultra Grip WTS City 275/70R22.5 o wzmocnionych ścianach bocznych, co zwiększa jej odporność na uderzenia o krawężnik. Opona ta jest polecana na wszystkie osie, do zastosowań w ruchu miejskim.

Goodyear Ultra Grip WTD – opona zimowa na oś napędową będąca dopełnieniem opony Ultra Grip WTS na oś przednią. Jedną z kluczowych cech Ultra Grip WTD jest wzór bieżnika. Obejmuje on system trójwymiarowych, wzajemnie zamykających się bloków (3D-BIS) z lamelami o trapezoidalnym kształcie. Dzięki gęsto rozłożonym, porowatym lamelom, opona zyskuje doskonałą trakcję na śniegu oraz mokrej nawierzchni, jak również bardziej równomiernie się zużywa i zyskuje większą odporność na uszkodzenia.

Lamele wykonane w technologii 3D-BIS mają trójwymiarowe faliste nacięcia. Kształt ten sprawia, że bloki bieżnika domykają się wzajemnie, kiedy opona się odkształca, tworząc bardziej sztywny i stabilny układ w zetknięciu z nawierzchnią. Rozłączne bloki oraz wysoce odporny na ścieranie bieżnik korzystnie wpływają na trakcję i przyczepność opon na mokrej nawierzchni, jak również na bardziej równomierne zużycie opony i jej dłuższą żywotność. Dalsze korzyści dotyczą zwiększenia odporności na uszkodzenia mechaniczne i rozerwanie. Szerokość i kształt rowków bieżnika doskonale zapobiega również klinowaniu się kamieni. Otwarte barki wpływają pozytywnie na trakcję oraz przyczepność boczną na śniegu i w błocie. Całość konstrukcji, oparta na najnowocześniejszych technologiach, zapewnia wysoką wytrzymałość i daje możliwość bieżnikowania opony. Różna głębokość rowków w połączeniu z lamelkami w kształcie litery „Z” poprawiają charakterystykę hamowania i trakcję na śniegu, a sama opona może być wyposażona w kolce, jeśli wymagają tego warunki drogowe.
 

Komentarze

Brak komentarzy