Zadbaj o dobry wynik finansowy swojej firmy

27 października 2014, 12:17

Testy wykazały 2,9 proc. spadek zużycia paliwa po zmianie olejów mineralnych na produkty syntetyczne Mobil Delvac 1 w układzie napędowym*. Z kolei zmiana wyłącznie oleju silnikowego na syntetyczny zapewniła 1,8% oszczędności paliwa.

Skontaktuj się z przedstawicielem ExxonMobil >

 

*Niezależne testy zostały przeprowadzone na torze Millbrook Proving Ground w Wielkiej Brytanii. W testach zużycia paliwa brały udział dwa pojazdy ciężarowe Iveco Eurocargo 75E16 EEV Euro V, obciążone do 50% dopuszczalnej masy (około 6,2 tony). Silnik pojazdu był smarowany olejem Mobil Delvac 1 LE 5W-30. Z kolei do smarowania tylnych osi i skrzyni biegów wykorzystano Mobilube 1 SHC 75W-90. Spadek zużycia paliwa zaobserwowano, porównując syntetyczne środki smarne z olejem mineralnym 15W-40 w silniku, mineralnym 85W-140 w tylnym moście oraz mineralnym 80W-90 w skrzyni biegów. Statystycznie istotne zmniejszenie zużycia paliwa zaobserwowano porównując produkty syntetyczne z produktami mineralnymi. Średni poziom oszczędności paliwa podczas testów w trybie jazdy autostradowej wyniósł 2.9%. Korekty dotyczyły sytuacji, w których zmiany w środowisku testowym miały statystycznie istotny wpływ na oszczędność paliwa. Ograniczenie zużycia paliwa jest uzależnione od rodzaju pojazdu/sprzętu, temperatury zewnętrznej, warunków jazdy oraz lepkości oleju.

W testach zużycia paliwa brały udział dwa pojazdy ciężarowe Volvo FM440 Euro V, obciążone do 75% dopuszczalnej masy całkowitej (około 32 tony). Testy zostały przeprowadzone na torze Millbrook Proving Ground w Wielkiej Brytanii. Statystycznie istotne zmniejszenie zużycia paliwa przez pojazdy Volvo zaobserwowano porównując olej syntetyczny Mobil Delvac 1 LE 5W-30 z produktem mineralnym o lepkości 15W-40. Średni poziom oszczędności paliwa podczas testów w trybie jazdy autostradowej wyniósł 1.8%. Korekty dotyczyły sytuacji, w których zmiany w środowisku testowym miały statystycznie istotny wpływ na oszczędność paliwa. Ograniczenie zużycia paliwa jest uzależnione od rodzaju pojazdu/sprzętu, temperatury zewnętrznej, warunków jazdy oraz lepkości oleju.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!