,,Szkolenia w odpowiedzi na oczekiwania warsztatów” – wywiad z Iloną Sar

, 9 stycznia 2015, 14:47

Europart Polska SA planuje uruchomić cykl szkoleń technicznych dla warsztatów ciężarowych. Firmie pomoże w tym Ilona Sar. Specjalistka ds. szkoleń w branży automotive odpowiedziała na kilka pytań na temat tej gałęzi branży motoryzacyjnej.

Po co organizuje się szkolenia techniczne?

Ilona Sar - Specjalistka ds. szkoleńProducenci samochodów ciężarowych, naczep i przyczep stawiają przed mechanikami coraz większe wymagania w kwestii napraw, obsługi, znajomości elektryki „dużych” pojazdów. Jak wiemy, nabycie fachowej wiedzy pozwala sprawnie i skutecznie naprawiać zaawansowane technologicznie samochody. Ułatwia prawidłowy dobór części, tak by liczba reklamacji znacznie spadła.

Jak wygląda sytuacja z pozyskiwaniem wiedzy technicznej przez warsztaty? Skąd ją brać? Od kogo się uczyć?

Niestety pod tym względem rynek nie wygląda za ciekawie. Tak zwana moda na szkoły zawodowe już dawno umarła. A jak już znajdziemy taką szkołę o kierunku mechanicznym, to niestety wiedza, jaka jest w niej przekazywana, bardzo odbiega od najnowszej technologii. Producenci samochodów swoją wiedzą chcą się dzielić tylko z autoryzowanymi stacjami, a niezależny warsztat raczej bazuje na własnych doświadczeniach. Co oczywiście nie jest złe, ale zanim przebrnie przez prawidłową naprawę danego modelu ciężarówki, autobusu czy ciągnika, upłynie wiele wody.

W takim razie, co możemy zaproponować warsztatom, które chcą stale poszerzać swoją wiedzę techniczną?

W odpowiedzi na oczekiwania warsztatów stworzyliśmy pakiet szkoleń odpowiadający wymogom rynkowym. Zobacz listę szkoleń

Czym wyróżniają się proponowane szkolenia techniczne?

Najprościej jest wymienić kolejno wszystkie zalety. Szkolenia są przeprowadzane na bardzo wysokim poziomie, trenerzy to osoby z bardzo dużą wiedzą techniczną. Na szkoleniach jest przekazywana bardzo fachowa wiedza techniczna, szkolenia są mobilne, z każdym tematem jesteśmy w stanie dotrzeć do klienta na terenie całej Polski. Szkolenia odbywają się w grupach 10-12 osób, co pozwala na dotarcie z wiedzą do każdego uczestnika i jego pełne zaangażowanie w rozmowach, ćwiczeniach. Na szkoleniu uczestnik pracuje na elementach rzeczywistych. Każdy uczestnik otrzymuje imienny certyfikat szkoleniowy oraz materiały szkoleniowe.

Jednak nadal panuje przeświadczenie, że warsztaty niezbyt chętnie uczestniczą w szkoleniach technicznych…

Często w rozmowach z serwisami widzę lekko negatywne nastawienie w stosunku do szkoleń, ale na całe szczęście jest to postawa tylko chwilowa. Opór przed inwestycjami (a tak trzeba nazwać szkolenia) jest krótkotrwały, gdyż po rozmowie sam właściciel dochodzi do wniosku i rozumie, że owa inwestycja nie jest duża w porównaniu z zyskami.

Często pada pytanie: "Po co w ogóle mam się szkolić?"

Takie pytanie zadaje sobie niejeden mechanik, właściciel serwisu. Jednak warto pamiętać, że sytuacja na rynku zmienia się z roku na rok. Coraz więcej warsztatów zdaje sobie sprawę, że bez ciągłego podnoszenia poziomu wiedzy i umiejętności nie będą w stanie sprostać rosnącej konkurencji i coraz większym wymaganiom klientów. Poza inwestycjami w wyposażenie warsztatów, zaplecze techniczne czy infrastrukturę bardzo istotną będzie inwestycja w ludzi i ich umiejętności. Te zagadnienia stają się ważne nie tylko dla warsztatów, które chcą się rozwijać, ale także dla tych, które chcą przetrwać.

Jaki wpływ mają szkolenia na działalność warsztatową?

Znajomość pewnych rozwiązań technicznych pozwala warsztatowi na szybką i sprawną naprawę, co znacznie podnosi jakość tego serwisu na rynku lokalnym. Posiadając wiedzę techniczną, mechanik nie musi tracić czasu na naukę na błędach. A w branży transportowej wiemy, jak bardzo cenny jest czas.

 

Zobacz przykładowe tematy szkoleń

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!