Pompa najdłuższa w Europie

, 9 marca 2015, 10:56

Pompbet to jedyne przedsiębiorstwo w Europie, wyposażone w dwie nowe pompy do betonu klasy 70 metrów. Urządzenia są osadzone na specjalistycznych, sześcioosiowych podwoziach Mercedesa Arocsa.

Rozkładanie pompy do betonu na budowie to ciekawy spektakl. Tym bardziej efektowny,im dłuższy wysięgnik. Na dole o stabilność dźwigającego pompę samochodu dbają cztery potężne, rozsuwane łapy o długości ponad 12 metrów. Podwozie Arocsa unosi tę skomplikowaną i złożoną maszynerię prawie bez trudu.

– „Arocsem dobrze się jeździ, no i dzięki czterem skrętnym osiom pojazd doskonale się składa. Widać to szczególnie w takich trudnych miejscach jak to." – mówi Krzysztof Sławiński, zatrudniony w Pompbecie kierowca, który obsługuje również pompę do betonu.

Pompbet kupił od razu dwa Arocsy z pompami firmy Sermac 6RZ 70 o wysięgnikach klasy 70 metrów – to pierwsze tego typu pojazdy wyprodukowane i odebrane w Europie.

– „Już na początku wrażenie w nowym Arocsie robią silniki. Są wyjątkowo ciche, a spalanie jest bardzo niskie. Kierowcę wspomaga wiele funkcji elektronicznych, a same pojazdy są mniej awaryjne. To refleksja po kilku miesiącach eksploatacji." – mówi Jacek Czajkowski, dyspozytor Pompbetu.

Pompy na podwoziach Arocsa to polskie wicerekordzistki, jeśli chodzi o długość ramienia. Rekord, nie tylko Polski, ale i świata należy do innej maszyny z Pompbetu, zabudowanej na potężnie zmodyfikowanym siedmioosiowym podwoziu Actrosa. To najdłuższa seryjnie produkowana pompa Cifa z ramieniem długości 80 metrów. Łącznie, we flocie Pompbetu liczącej ok. 40 pojazdów, pracują jedyne w Polsce pompy o wysięgu 62, 65, 70 i 80 metrów. Wszystkie są na podwoziach Mercedesa.

Pompbet ma się czym pochwalić. Firmowe Mercedesy pracowały przy budowie pierwszego i drugiego odcinka metra w Warszawie, budowie terminalu gazu skroplonego w Świnoujściu, Mostu Północnego i Trasy Siekierkowskiej w Warszawie, piłkarskich stadionów w Poznaniu i Wrocławiu, na których toczyły się rozgrywki Euro 2012, autostrady A2 czy spektakularnego tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku.

Pompy do betonu na podwoziach Mercedes-Benz to bardzo częsty widok na polskich budowach.

– „My dostarczamy zabudowy przystosowane do każdego samochodu, ale 70-80 proc. naszych klientów wybiera podwozia Mercedesa. Dłuższe pompy, zwłaszcza na wysokich budowach, a takich nie brakuje, bardzo ułatwiają organizację prac budowlanych. Kto raz spróbuje, szybko się przekona do ich zalet i nie będzie chciał wrócić do mniejszych pomp. A inwestycji brakować na pewno nie będzie." – tłumaczy Andrzej Ciepiela z Ciepiela Technology Promotion, reprezentujący firmę Sermac, włoskiego producenta pomp do betonu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!