Wielton zaprezentował rodzinę naczep kurtynowych – Curtain Master. Pięć modeli zostało opracowanych w odpowiedzi na zróżnicowane oczekiwania klientów.
Inżynierowie Wieltonu, projektując modele naczep Curtain Master, nacisk położyli na wytrzymałość, szczelność i funkcjonalność użytkowania. Konstrukcja ramy i zabudowy poddana została testom przeprowadzonymi w Centrum Badawczo-Rozwojowym Wieltonu. Zachowano niską masę własną naczepy, co wpłynęło na obniżenie kosztów jej eksploatacji na długich trasach. Przy produkcji zastosowano nowoczesną technologię spawania hybrydowego, która umożliwia uzyskanie solidnych i precyzyjnych spojeń, minimalizujących ryzyko odkształceń, a tym samym przedłużających cykl życia naczepy bez konieczności napraw. Podwozie zostało zabezpieczone przed korozją za pomocą techniki malowania katoferycznego, która gwarantuje uzyskanie optymalnej grubości powłoki.
W rodzinie naczep Curtain Master zastosowano nowoczesną konstrukcję dachu, przedniej ściany oraz panelu tylnego. W obsłudze plandek, dachu i drzwi tylnych zastosowano praktyczne rozwiązania np. uchwyty do zwijania linek celnych na przedniej ścianie. Naczepa Curtain Master została wyposażona także w szereg funkcjonalnych opcji – radary cofania, oś skrętna, system podwieszanych pasów mocujących, czy możliwość obsługi naczepy za pomocą smartfona.
Rodzina Curtain Master to pięć głównych modeli, opracowanych z myślą o różnorodnych potrzebach klientów:
- Curtain Master (do przewozu ładunku na paletach),
- Curtain Master Mega (o zwiększonej kubaturze),
- Side Curtain Master (naczepa kurtynowa z burtami),
- Coil Master (naczepa wyposażona w rynny, np. do przewozu stali w kręgach),
- Drop Side Master przeznaczona dla branży budowlanej.
Modele Curtain Master zostały opracowane i przetestowane w Centrum Badawczo-Rozwojowym Wieltonu. Infrastruktura CBR umożliwia również przeprowadzanie szczegółowej diagnostyki, badań konstrukcyjnych i kompleksowych testów wdrażanych rozwiązań. Naczepy Wieltonu są poddawane testom wytrzymałościowym, w których sprawdzany jest stan pojazdów po przejechaniu pół miliona kilometrów, czyli dystansu pokonywanego z reguły w ciągu 5 lat eksploatacji.
– Centrum Badawczo-Rozwojowe nadzoruje każdy proces produktowy od fazy idei, wyzwania, poprzez prace projektowe, a wreszcie testowanie gotowej naczepy między innymi pod kątem wytrzymałości, szczelności, a także funkcji użytkowych, ergonomii i bezpieczeństwa. Dzięki temu wypracowujemy optymalne rozwiązania łączące kluczowe z perspektywy klienta parametry produktu. – powiedział Mariusz Golec, prezes Wielton S.A.
Wszystkie zaprezentowane modele – Curtain Master, Curtain Master Mega, Side Curtain Master, Coil Master oraz Drop Side Master są dostępne w ofercie Wieltonu.
Komentarze