Menu
Nowości Technika Ciekawostki
12:20 Powrót do bazy co 8 tygodni już nieobowiązkowy 12:17 Promocyjna oferta na finansowanie naczepy kurtynowej 10:46 Transport do Skandynawii: wyzwania w branży TSL 29.11 Nowo otwarta droga w woj. pomorskim została zbudowana z opon 29.11 Spadki w Grupie Wielton. Producent naczep przedstawia strategię na najbliższą przyszłość.

Technika

Bezpieczeństwo na drodze. Nowe rozwiązania w wyposażeniu pojazdów ciężarowych.

Systemy bezpieczeństwa w samochodach ciężarowych stanowią niezwykle istotny element zarówno dla kierowców, jak i wszystkich użytkowników dróg. Wraz z rozwojem technologicznym, coraz bardziej zaawansowane rozwiązania są implementowane w tych pojazdach, mając na celu zmniejszenie ryzyka wypadków oraz poprawę ogólnego bezpieczeństwa na drogach. Dzięki innowacyjnym systemom takim jak systemy monitorowania martwego pola, czujniki awaryjnego hamowania czy systemy […]

Jak działa napęd paska pomocniczego w ciężarówce? [FILM]

Pomocnicze przekładnie pasowe są stosowane w każdym nowoczesnym silniku. Przekazują one ruch obrotowy wału korbowego do układów pomocniczych, co umożliwia ich działanie. Jak dokładnie pracują te mechanizmy? Zostało to w obrazowy sposób przedstawione w filmie technicznym, stworzonym przez febi Truck.

Usterka czujnika temperatury spalin w Volkswagenie Crafterze

Czujnik temperatury spalin jest zlokalizowany w układzie wydechowym przed filtrem cząstek stałych. W oparciu o kombinację sygnałów przesyłanych przez przepływomierz powietrza oraz czujniki temperatury i ciśnienia spalin, sterownik silnika ECU może wyliczyć ilość sadzy zgromadzonej we filtrze cząstek stałych.

Układ wspomagania sprzęgła w pojazdach ciężarowych

W układzie przeniesienia napędu samochodów użytkowych najczęściej stosowane są jedno- lub dwutarczowe suche sprzęgła. Jednym z najważniejszych zadań sprzęgła jest oddzielenie silnika i skrzyni biegów, a tym samym uniemożliwienie przepływu mocy podczas uruchamiania jednostki napędowej. Ze względu na wysoką masę oraz moc pojazdu sprzęgło w samochodzie ciężarowym musi mieć odpowiednio dobraną wielkość. Tym samym wymaga […]

Rozwiązania febi: zasada działania czujników NOx

W celu spełnienia aktualnie obowiązujących wysokich wymagań w zakresie emisji konieczna jest redukcja między innymi niebezpiecznych tlenków azotu zawartych w spalinach. Jest to możliwe dzięki chemicznemu procesowi, który do usuwania tlenu wykorzystuje czynnik selektywnie redukujący tlenki azotu NOx w spalinach. Termin NOx to ogólne określenie tlenku azotu (NO), dwutlenku azotu (NO₂) oraz innych gazów azotowych.

Rozwiązania febi: Poprawny serwis układu SCR

Praktycznie we wszystkich regionach świata silniki wysokoprężne samochodów ciężarowych odpowiadają za nadmierną emisję tlenków azotu NOx oraz za związane z tym problemy zdrowotne ludzi. Ograniczenie ilości zawartych w spalinach silników wysokoprężnych niebezpiecznych związków, takich jak NOx, możliwe jest dzięki odpowiedniej obróbce spalin. Selektywna Redukcja Katalityczna SCR to najnowsza technologia zaadoptowana przez wielu producentów pojazdów i […]

Jak liczba TBN wpływa na silnik? Czy warto dobierać olej pod ten parametr?

TBN (Total Base Number) to wskaźnik zawartości zasadowych substancji chemicznych w oleju silnikowym. W wyniku ewolucji dodatków do oleju silnikowego, wartość TBN traktowana jako pojedynczy punkt odniesienia już nie jest tak istotna jak jeszcze kilkanaście lat temu. Specjaliści Mobil podkreślają, że ważniejsze od kierowania się wysokim TBN jest znalezienie produktu, który będzie najmniej podatny na […]

Montaż uszczelki miski olejowej w silnikach Mercedes Benz OM471 [FILM]

Prawidłowy montaż uszczelki miski olejowej to najważniejszy krok, aby zapewnić szczelne połącznie pomiędzy miską olejową a blokiem silnika. Specjaliści marki Elring prezentują w poniższym filmiku jak prawidłowo zainstalować uszczelkę miski olejowej w silnikach OM 471 w samochodach marki Mercedes Benz. 

Wymiana uszczelki miski olejowej [FILM]

Firma Elring przygotowała film, na którym krok po kroku przedstawiono wymianę uszczelki miski olejowej.

Rozwiązania febi: amortyzatory i zasada ich działania w pojazdach ciężkich

Podczas pokonywania nierówności drogowych sprężyny wykazują tendencje do wpadania w ruch wahadłowy. Może to powodować nadmierne przechylenia nadwozia, a w konsekwencji nawet utratę przez koła styku z nawierzchnią drogi. W celu zapobiegania takim ruchom wahadłowym amortyzatory muszą maksymalnie tłumić to zjawisko, dzięki czemu koła stale stykają się z nawierzchnią drogi, zapewniają komfortową i bezpieczną jazdę.