Dostawczak od Forda z chłodnią. Czym wyróżnia się polska zabudowa izotermiczna?

20 grudnia 2024, 11:47

Ford Transit Custom w nowej wersji z zabudową izotermiczną to odpowiedź na rosnące potrzeby transportu w kontrolowanych warunkach termicznych. Nowoczesne rozwiązania techniczne, takie jak agregat chłodniczy Rivacold i precyzyjna izolacja przestrzeni ładunkowej, podnoszą funkcjonalność pojazdu. Jakie innowacje wyróżniają tę wersję na tle konkurencji?

Polska zabudowa w opracowanym przez Ford Pro nowym Customie

Ford Transit Custom został na nowo opracowany przez Ford Pro, aby stać się godnym następcą najlepiej sprzedającego się w Europie samochodu dostawczego. W oparciu o ten model firma FC Auto System z Częstochowy przygotowała zabudowę izotermiczną.

Ford Transit, który został dostosowany do przewozu towarów w niskiej temperaturze został wyposażony w silnik 2.0 EcoBlue o mocy 136 KM z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Nadwozie to seria 300 L2, a za utrzymanie odpowiedniej temperatury odpowiada agregat chłodniczy Rivacold DDU020 z opcją grzania.

Przygotowana przez FC Auto System izolacja przestrzeni ładunkowej odbyła się przy pomocy najnowszych metod produkcji takich zabudów. Pierwszym krokiem było skanowanie 3D całej przestrzeni, dzięki czemu opracowane i wycięte na maszynach CNC ściany, dach, podłoga idealnie pasują do Transita. Drzwi i ościeżnica zostały wykonane z poliestru, a do budowy takich elementów, jak np. uchwyty wykorzystano druk 3D.

Same panele również składają się ze wzmocnionego poliestru i specjalnego rodzaju polistyrenu ekstrudowanego, który charakteryzuje się ulepszonymi właściwościami mechanicznymi i doskonałą odpornością na wilgoć. Warto wspomnieć, że panele w całości pokrywają konstrukcję pojazdu, dzięki czemu nie ma mostków termicznych.

Na uwagę zasługuje również antypoślizgowa podłoga wykonana ze wzmocnionego panelu poliestrowego z drewnem morskim. W jej dolnej części umieszczone zostały specjalne nierdzewne elementy, które chronią ją przez zniszczeniem. Zamontowany w podłodze odpływ idealnie sprawdza się w usuwaniu płynów.

Prezentowany Ford Transit Custom to wersja wyposażenia Trend. Oznacza to, że na liście udogodnień znalazła się między innymi klimatyzacja z automatyczną regulacją temperatury, podgrzewana przednia szyba „Quickclear”, a także system audio Ford SYNC 4 z 13” ekranem dotykowym i bezprzewodową obsługą Apple CarPlay i Android Auto

Codzienną pracę kierowcy ułatwiają czujniki parkowania, tempomat i automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz niewymagający dopłaty zestaw systemów bezpieczeństwa. W jego skład wchodzi system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszym, system kontroli pasa ruchu, system monitorowania koncentracji kierowcy, a także system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości.

W ofercie nowy Ford Transit Custom VAN występuje w odmianach – L1 o długości 5050 mm oraz L2 o długości 5450 mm i oferuje kubaturą ładunkową 5,8 do 6,8 m3. W wersji o długości L1 maksymalna długość przestrzeni ładunkowej wynosi 2602 mm, a w wersji o długości L2 3002 mm. Natomiast dopuszczalna masa ciągniętej przyczepy może wynieść nawet 2800 kg.

W ofercie znaleźć można najnowszą generację silników wysokoprężnych Ford EcoBlue o mocach 136 KM, 150 KM lub 170 KM. Standardem jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, opcjonalnie można jednak wybrać ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Przekładnia automatyczna występuje w ofercie z silnikami o mocy 136 KM i 170 KM. Można także zamówić Transita Custom z napędem na wszystkie koła (Intelligent All-Wheel Drive) lub odmianę Plug-In-Hybrid o mocy 232 KM, a także wersję całkowicie elektryczną.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!