Unimog i Zetros udowodniły swoje zalety, triumfując w trzech kategoriach tegorocznej edycji ekstremalnego rajdu terenowego Breslau Poland. Wśród zwycięskich zespołów jest jedna ekipa z Polski.
Po 8 dniach wyczerpującej rywalizacji Alfred Wemhogg z Niemiec i jego holenderski pilot Simon Meintema zwyciężyli w kategorii niewielkich ciężarówek w klasie EXTREME, jadąc Unimogiem bazującym na serii 437.
Najszybsi wśród niewielkich ciężarówek klasy Cross Country byli Hanspeter Karches i jego pilot, Bernd Regensburger. W przeciwieństwie do innych klas, zespoły startujące pojazdami Cross Country nie muszą być wyposażone we wciągarkę ani pokonywać głębokich przepraw wodnych. W ich przypadku najważniejszą rolę odgrywa precyzyjna nawigacja, utrzymanie wysokiej prędkości na piaszczystych, ubitych trasach oraz sprawne pokonywanie kilkukilometrowych odcinków rajdowych – a ekipa Karches/Regensburger sprawdziła się w tym doskonale.
Sukces odnieśli również polscy rajdowcy. Jadąca Zetrosem ekipa w składzie: Krzysztof Ostaszewski, Łukasz Piasecki i Sławomir Papaj zajęła pierwsze miejsce w klasie EXTREME w kategorii dużych ciężarówek, o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 7,5 t.
W tym roku uczestnicy terenowego maratonu Bresalu Poland pokonali trasę z Hohenmoelsen koło Lipska w Niemczech do Drawska Pomorskiego. 127 zespołów z 15 krajów musiało zmagać się z głębokimi bagnami, spektakularnymi, stromymi zboczami oraz piaszczystymi, pełnymi kurzu szlakami, przez 8 dni pokonując ponad 1500 km. Ci najlepiej musieli wykazać się również znakomitymi zdolnościami nawigacyjnymi i umiejętnością omijania przeszkód czyhających na terenie kopalni węgla brunatnego w Profe, przetrwać wymagający, nocny etap wiodący przez bagnisty poligon w Biedrusku i przejechać piaszczyste, leśne dukty w okolicach garnizonu wojskowego w Bornem Sulinowie.
Szczególnie dumny ze swojego zwycięstwa jest Alfred Wemhoff – właściciel rodzinnej firmy Wemhoff GmbH & Co. KG Company, zajmującej się handlem silosami i wywrotkami. W Rajdzie Breslau Poland brał udział już po raz siódmy, i po raz pierwszy odniósł zwycięstwo – po 29 godzinach jazdy Unimogiem U 1700 przerobionym na model U 2450. Drugi w stawce zespół dojechał do mety ponad 3 godziny później. Wemhoff uważa, że tajemnicą jego sukcesu były modyfikacje Unimoga – klatka bezpieczeństwa, specjalne amortyzatory, kubełkowe fotele, większe kąty natarcia i zejścia, silnik o mocy 330 KM oraz przekładnia pozwalająca osiągać prędkość sięgającą około 135 km/h – połączone ze zdolnościami prowadzenia pojazdu w terenie, bogatym doświadczeniem, równym tempem jazdy i dobrą nawigacją.
Rajd Breslau Poland, zwany też “Dakarem Północy”, to międzynarodowy, transgraniczny rajd długodystansowy, w którym mogą brać udział kierowcy bez licencji rajdowych. Uczestnicy startują pojazdami różnego typu, w tym użytkowymi, SSV, motocyklami i quadami. Przez 8 dni zmagają się z najprawdziwszymi wyścigowymi wyzwaniami, często osiągając granice swoich możliwości.
Komentarze