Podczas żniw, jesiennych zbiorów czy zasiewów czas jest niebywale cenny. Jednym z elementów, które przyczyniają się do minimalizacji ryzyka przestoju spowodowanego awarią maszyny rolniczej, jest olej silnikowy.
Stosowane w maszynach i pojazdach rolniczych rozwiązania technologiczne są coraz bardziej złożone, rośnie moc silników, a przekładnie przystosowywane są do przenoszenia coraz większych obciążeń. Wyzwaniom tym muszą sprostać również producenci olejów silnikowych. Oleje muszą zachowywać parametry przy zmiennych warunkach eksploatacyjnych i klimatycznych, a nawet przy coraz rzadszej wymianie.
W przypadkach nowoczesnych pojazdów i maszyn rolniczych, które muszą pracować w ekstremalnie trudnych warunkach – wysokich, niskich czy zmieniających się temperaturach lub z wydłużonymi przebiegami między kolejnymi wymianami, zalecane są oleje syntetyczne lub półsyntetyczne. Oleje te mają wydłużoną trwałość, a wahania temperatury znacznie mniej wpływają na zmianę lepkości niż w przypadku olejów mineralnych.
Nowe, w pełni syntetyczne oleje Shell Rimula R6 oraz półsyntetyczne R5 zapewniają wysoką czystość tłoka i silnika nawet w skrajnych warunkach pogodowych. Dodatkowo charakteryzują się wysoką odpornością na utlenianie zapewniając długotrwałą stabilność lepkości oleju i zabezpieczają przed korozją łożysk i osadami w silniku. Oleje Shell Rimula R6 i R5 cechuje niska parowalność, która pozwala na zachowanie dobrej stabilności lepkości i ograniczenie liczby dolewek oleju. Charakterystyka niskotemperaturowa produktów zapewnia także zabezpieczenie w niskich temperaturach oraz łatwy i szybki rozruch zimnego silnika.
Olejem silnikowym rekomendowanym przez wielu producentów maszyn rolniczych oraz spełniającym normy ograniczonej emisji zanieczyszczeń na poziomie EURO 4, EURO 5 oraz US 2017, do nowoczesnych jak i do starszych modeli jest Shell Rimula R4 L 15W-40. W starszych silnikach Diesla z turbodoładowaniem, ale w dobrym stanie technicznym polecamy również olej Shell Rimula RL 15W-40 dzięki nowoczesnej technologii i te silniki są utrzymywane w dobrym stanie a olej zapewnia odpowiednie smarowanie przez długie godziny pracy, w ciężkich warunkach.
Olej zawiera niskopopiołowe dodatki zabezpieczające pracujące w najostrzejszych warunkach elementy silników niskoemisyjnych. Zabezpieczająca moc jest dodatkowo wzmocniona dzięki zastosowaniu wysokiej czystości oleju bazowego grupy II i aktywnym dodatkom. Zapewnia to także znacznie lepsze zabezpieczenia przed zużyciem, tworzeniem się osadów oraz ogranicza wpływ temperatury na stan oleju w porównaniu z olejami poprzedniej generacji (np. API CI-4/ACEA E7). Dodatkowo, niskopopiołowa formulacja (low SAPS) zabezpiecza katalizatory oraz filtry cząstek stałych montowanych w silnikach Diesla.
Komentarze