Znamy zwycięzcę „Truck of the Year 2019”!

, 24 września 2018, 11:28

Na Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych w Hanowerze ogłoszono zwycięzcę konkursu w kategorii najlepszej ciężarówki roku. Zwycięzcę wyłoniło jury składające się dziennikarzy motoryzacyjnych, pochodzących z 23 krajów europejskich. 

Prestiżowy tytuł „Truck of the Year 2019” przypadł w udziale ciężarówce Ford F-MAX – to pierwszy od 43 lat laureat, który został wyprodukowany poza granicami Europy – w Turcji.

Ford F-MAX przeszedł testy drogowe w różnych kategoriach i ocenach statycznych, następnie niezależni sędziowie ocenili go pod kątem wprowadzonych innowacji technologicznych, komfortu, bezpieczeństwa, właściwości jezdnych, zużycia paliwa, wpływu na środowisko oraz całkowitego kosztu posiadania.

Zwycięzca dysponuje 2,5-metrową kabiną o pełnej szerokości i wysokości 2,16 m oraz silnikiem o mocy 500 KM i pojemności 12,7 l. Sędziom przypadł do gustu także cyfrowy kokpit i adaptacyjny tempomat

– Optymalna kalibracja i specyfikacje techniczne układu napędowego i przekładni, zmniejszają zużycie paliwa o 6% w porównaniu z obecnym modelem. Nowy ciągnik obniża także koszty serwisu nawet o 7% i oferuje dłuższe okresy między przeglądami, obniżając całkowity koszt posiadania. F-MAX oferuje również przemysłowi technologię ConnecTruck, co oznacza, że ​​F-MAX jest pierwszym ciężkim samochodem użytkowym Forda z funkcjami łączności. Nasz nowy ciągnik jest wynikiem pięciu lat badań i rozwoju – mówi Haydar Yenigün, dyrektor generalny Ford Otosan.

Konkurentami Forda było Volvo FH LNG oraz Scania Urban Range.

Póki co, Ford F-MAX nie jest dostępny w polskiej dystrybucji.

Spodziewaliście się takiego zwycięzcy, czy ten wybór jest dla Was zaskoczeniem? Na Wasze opinie czekamy w komentarzach.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Zbig, 25 września 2018, 8:33 0 0

Pamiętam ciężarówki OTOYOL produkowane w Turcji na licencji IVECO - masakra...

Odpowiedz

Wito, 25 września 2018, 8:35 0 0

Całkowite zaskoczenie. Na \"pierwszy rzut oka\" a widzę go pierwszy raz, to wygląda że rodzicami tego dziecka są DAF i Volvetka , trzeba przyznać że wygląda nieźle. Może opublikujecie dane techniczne ?, Jaki silnik, skrzynia b., most , oś, itd. Bo ja to głównie patrzę pod kątem trudności naprawy.

Odpowiedz