Z Holandii do Japonii ze Scania S410

, 28 stycznia 2019, 12:22

Właściciele TransWeb podjęli niecodzienną decyzję, aby dwoma nowymi pojazdami Scania S410 pokonać odległość dzielącą miejsce wydania w Holandii i siedzibę firmy w Japonii. Po pokonaniu 13 tys. km pojazdy dotarły do bazy w okolicach Tokio pod koniec ubiegłego roku.

TransWeb to specjalistyczna japońska firma transportowa, znana z innowacyjnego podejścia do przewozów. Przedsiębiorstwo rozpoczęło swoją działalność jako dostawca usług logistycznych dla motorsportu i do dziś stanowią one trzon działalności firmy. Obecnie jednak oferta TransWeb obejmuje też przewozy związane z organizacją koncertów i innych imprez oraz transport samochodów z importu. We flocie firmy znajduje się 40 pojazdów Scania.

– Mam niekonwencjonalne pomysły, a TransWeb zdolności i pasję, aby je realizować. W naszej branży zdajemy się koncentrować na wyzwaniach, takich jak brak kierowców, surowe przepisy, rosnące koszty paliwa i ochrony środowiska czy ceny pojazdów. Zamiast tego przyjęliśmy pozytywne nastawienie i zdecydowaliśmy się na realizowanie marzeń – powiedział Takeshi Maezawa, dyrektor zarządzający TransWeb.

Dyrektor zarządzający TransWeb zapowiedział, że przejmuje pełną odpowiedzialność za przebieg podróży i dotrzymał słowa. W połowie września wraz ze swoim zespołem złożonym z czterech grup kierowców i zmienników przybył do Beesd w Holandii, aby odebrać pojazdy od producenta naczep Van Eck.

Wyczyn bez precedensu

Po wizycie na targach IAA w Niemczech, pojazdy przejechały przez Polskę, Litwę, Łotwę i Rosję, aż pod koniec października dotarły do Japonii.

Kierowcy zwykle pokonywali 600 km dziennie, ale zdarzało się, że było to nawet 800 lub 900 km. Po drodze zespół TransWeb robił postoje w serwisach Scania w Rosji, gdzie zorganizowano eventy, aby uczcić niecodzienną podróż Japończyków.

Fumiaki Ohino, dyrektor techniczny TransWeb nadzorował przejazd na odcinku
z Riazania do Irkucka, liczącym 5500 km. Dzięki temu dobrze poznał pojazdy Scania nowej generacji.

– Są łatwe w prowadzeniu. Największym udogodnieniem jest szersze pole widzenia. Dodatkowo pomimo zwiększenia rozmiarów kabiny, zużycie paliwa jest zaskakująco niskie – powiedział Fumiaki Ohino.

Długa, licząca 10 tys. km wyprawa przez Rosję zakończyła się we Władywostoku. Tam pojazdy zostały załadowane na prom do Tottori. Po przepłynięciu 900 km, stanęły w centrali TransWeb, znajdującej się 50 km od Tokio.

– Nigdy nie przestanę szukać wyzwań i jestem gotowy na kolejne śmiałe pomysły związane z pojazdami Scania w przyszłości – dodał Maezawa.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!