Sanpellegrino redukuje emisję hałasu i spalin dzięki Scanii

21 lutego 2019, 12:42

Wszystkie przewozy pomiędzy zakładem butelkowania wody mineralnej Gruppo Sanpellegrino w San Pellegrino Terme i centrum logistycznym w Madone są obsługiwane przez pojazdy Scania R 410 napędzane skroplonym gazem ziemnym (LNG).

W 2018 r. w Gruppo Sanpellegrino wyprodukowano 1,5 miliarda butelek wody mineralnej, które trafiły do ponad 150 krajów. W tym roku firma znacznie powiększy swój zakład. Jest to równoznaczne ze zwiększeniem natężenia przewozów wąskimi, krętymi drogami biegnącymi przez wioski położone w Prealpi Bergamasche do źródeł wody. Każdego dnia, przejeżdża tamtędy ok. 300 pojazdów ciężarowych zaopatrujących fabrykę.

W obliczu wzrostu produkcji, przedstawiciele Sanpellegrino wraz ze swoimi partnerami logistycznymi z Koiné podjęli rozmowy ze Scania, aby znaleźć bardziej zrównoważone rozwiązanie.

– Pojazdy zasilane LNG stały się ważnym elementem zapewniającym stały rozwój naszej działalności – komentuje Maura Sartore, dyrektor łańcucha dostaw na Południową Europę w Nestlé Waters.

Wprowadzenie pojazdów zasilanych gazem stanowi część programu zrównoważonego rozwoju Gruppo Sanpellegrino. W firmie obniżono już zużycie wody o 200 tys. metrów sześciennych, a cała energia elektryczna pochodzi ze źródeł odnawialnych.

– Dostawy do Sanpellegrino, które zapewnia Koiné za pomocą pojazdów zasilanych gazem, wskazują na to jak istotne jest przyjęcie nowego podejścia do zrównoważonego rozwoju oraz wspólne działanie na rzecz przyspieszenia zmiany w kierunku zrównoważonego transportu – mówi Franco Fenoglio, dyrektor zarządzający Italscania.

Silniki zasilane gazem umożliwiają ograniczenie emisji CO2 o 500 ton w skali roku oraz znaczne zmniejszenie hałasu w porównaniu z silnikami Diesla. To ważne, ponieważ firma prowadzi przewozy nocą, aby uniknąć korków na zatłoczonej drodze do Madone, 35 km od źródeł. Spośród 80 tys. pojazdów ciężarowych przybywających do San Pellegrino, 75 proc. przyjeżdża do centrum logistycznego.

– Sanpellegrino jest dużym pracodawcą w regionie. Mieszkańcy są zadowoleni, że firma rozrasta się, ponieważ oznacza to więcej miejsc pracy. Jednocześnie powstały obawy związane ze wzrostem natężenia ruchu, hałasu i emisji spalin. Dlatego jesteśmy zadowoleni z rozwiązania, jakie przyniosło wprowadzenie pojazdów na gaz – komentuje Giuliano Ghisalberi, burmistrz Zogno.

Do Koiné zostało dostarczonych 50 pojazdów Scania R 410 LNG, większość z nich będzie pracować na rzecz Sanpellegrino. Zainteresowanie ciężkimi pojazdami zasilanymi LNG we Włoszech szybko rośnie. Obecnie na terenie kraju znajduje się 39 stacji tankowania LNG, a w planach jest wybudowanie 25 następnych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!