LuK HD 30 PLUS – super wytrzymała okładzina tarczy do samochodów ciężarowych

12 marca 2019, 8:00

Wytrzymałość elementów układu napędowego jest szczególnie istotna w przypadku samochodów ciężarowych. Kolejnym elementem pozwalającym tworzyć coraz bardziej wytrzymałe na obciążenia układy napędowe jest nowa okładzina tarcz sprzęgła LuK HD 30 PLUS.

Korzyści:

  • większa trwałość i dłuższy okres eksploatacji sprzęgła
  • zachowanie wysokich parametrów przez cały czas eksploatacji
  • mniejsza ilość wizyt w warsztacie
  • większa niezawodność układu napędowego

Innowacyjne zmiany dotyczą tarcz sprzęgła LuK o średnicy 360 mm, 400 mm i 430 mm, te 3 wymiary stanowią ponad 80% europejskiego parku maszynowego samochodów ciężarowych. W tych tarczach zastosowano nowy zoptymalizowany pod kątem wytrzymałości mechanicznej i termicznej materiał na okładziny cierne tarczy sprzęgła, oznaczony symbolem HD 30 PLUS. Ta zmiana ma za zadanie wydłużenie przebiegu osiąganego za pomocą tarczy sprzęgła oraz dzięki użyciu ekologicznych materiałów – ochronę środowiska.

Specjalne właściwości materiału są wynikiem unikalnie dobranych komponentów składowych i procesu produkcji opierającego się na dodaniu jak największej ilości włókien. Produkcja okładzin odbywa się bez użycia rozpuszczalników, a materiał okładzin nie zawiera kadmu, chromu, ołowiu, azbestu ani rtęci.

Materiał okładzin w konwencjonalnej tarczy to połączenie wytrzymałości konstrukcyjnej i właściwości ciernych co przekłada się na dobrą wytrzymałość termiczną i mechaniczną. W ciężkich pojazdach użytkowych potrzeba czegoś więcej – nowej generacji okładzin LuK. Zrealizowane to jest przez podzielenie okładziny na dwie warstwy (rys.).

Okładzina tarczy składa się z dwóch warstw. Warstwa spodnia podnosi wytrzymałość mechaniczną i termiczną. Warstwa wierzchnia dzięki zwiększonemu współczynnikowi tarcia lepiej przenosi moment obrotowy i wolniej się zużywa.

Dzięki zastosowaniu okładzin HD 30 PLUS możliwe jest zwiększenie przebiegu o ponad 30% co przekłada się na rzadsze przestoje spowodowane wizytami w warsztacie (oczywiście zależnie od eksploatacji i warunków pracy).

Nowe rozwiązania firmy LuK takie jak tarcza HD 30 PLUS w połączeniu z dociskiem z samoregulacją typu TAC znacząco zwiększają mobilność pojazdów i są ekonomicznym rozwiązaniem dla ich użytkowników.

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.repxpert.pl i na kanale Youtube: REPXPERT Polska

Opublikowane przez: TruckFocus.pl

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!