Nowoczesny filtr paliwa Hengst Blue.maxx już w Polsce

, 20 maja 2019, 23:02

Wymagania wobec czystości paliwa stale rosną. Trend ten dotyczy już nie tylko nowoczesnych układów wtryskowych typu „common rail”. Duża zawartość biokomponentów w oleju napędowym wymaga wysokiej dokładności filtracji oraz wysokiego stopnia separacji wody z paliwa. Aby sprostać tym wyzwaniom, filtry paliwa do oleju napędowego przechodzą znaczące zmiany w zakresie budowy i właściwości filtracyjnych.

Blue.maxx – inteligentny system filtracji paliwa od Hengst Filter.

Trend i dążenia idące w kierunku nieustannego wydłużania okresów międzyserwisowych stanowią poważne wyzwanie dla producentów filtrów. Dlatego inżynierowie z firmy Hengst w zakładach w Północnej Westfalii (Niemcy) opracowali Blue.maxx – system wyznaczający nowe standardy filtracji paliwa. Teraz każdy użytkownik samochodu ciężarowego i maszyn roboczych może zabezpieczyć układ paliwowy montując dodatkowy filtr przedwstępnej filtracji paliwa. W czasie serwisowania wymienić należy jedynie wkład filtra. Pokrywa wykonana z hybrydowego tworzywa i aluminiowa obudowa zawierająca wysokowydajny tłok pompki do ręcznego odpowietrzenia, pozostają zamontowane w pojeździe w trakcie całego okresu eksploatacji.

Skuteczny duet: filtr wstępny i filtr główny

Dzięki najbardziej zaawansowanym technologicznie komponentom, Blue.maxx jest mocnym i trwałym filtrem paliwa do szerokiego zastosowania. Stosując Blue.maxx użytkownik zauważy od razu unikalne właściwości i wyższą wydajność w zakresie separacji cząstek wody w porównaniu z dostępnymi do tej pory na rynku systemami separatorów wody. Łatwiejsza obsługa oraz niska waga uzyskana dzięki innowacyjnej konstrukcji zapewnia maksymalną wydajność pracy.

Technologicznie lepszy

Konstrukcja pre-filtra paliwa Blue.maxx opiera się na trzech elementach: wkładzie filtrującym serii Energetic (element wymienny), ręcznej pompce odpowietrzającej i obudowie filtra. System Blue.maxx od Hengst skuteczniej niż rozwiązania firm konkurencyjnych radzi sobie z zanieczyszczeniami oleju napędowego. Emulsje, parafiny, mikroorganizmy, sadze oraz inne nieczystości są lepiej separowane. Dzisiejsze paliwa zawierają większą ilość emulsji wodnej. Mniejsze krople wody i zwiększona trwałość emulsji powodują, że tradycyjne separatory wody nie dają sobie rady z ich odfiltrowaniem, co zwiększa ryzyko uszkodzeń nowoczesnych wysokociśnieniowych układów wtryskowych.

Pamiętać należy, że biodiesel posiada właściwości hydrofilowe co oznacza, że ma tendencje do wiązania cząsteczek wody. Woda obecna w paliwie powoduje jego niestabilność i zmniejsza właściwości smarne, co prowadzi do uszkodzenia wtryskiwaczy. W przypadku wody nierozpuszczonej w paliwie, wraz ze spadkiem napięcia międzyfazowego emulsja staje się bardziej stabilna a kropelki wody w niej zawarte są mniejsze – to z kolei oznacza malejące właściwości separacji wody. Dlatego, aby uzyskać wysoki stopień separacji, w materiałach filtra paliwa Blue.maxx od Hengst łączy się mechanizm koalescencji i hydrofobowości. Dzięki koalescencji – przy określonej prędkości przepływu paliwa uzyskujemy stały rozkład wielkości kropli wody przed przejściem przez materiał hydrofobowy.

Korzyści z wyboru systemu filtracji paliwa Blue.maxx

Wymienny wkład filtrujący serii ENERGETIC®:

  • Widoczny na zdjęciu specjalny wkład filtra zapewnia optymalną jakość filtracji przez cały okres użytkowania.
  • Wymieniany jest tylko wkład filtra co zapewnia przyjazną dla środowiska obsługę – mniej odpadów.
  • Bezpieczeństwo instalacji pozwala na unikniecie pomyłki podczas montażu.
  • Wkład filtrujący cechuje doskonały stopień filtracji i wysoki poziom niezawodności.
  • Koszty obsługi są znacznie zredukowane dzięki długim okresom międzyserwisowym.

Obudowa z wydajną ręczna pompką do odpowietrzenia układu:

  • Przy użyciu niewielkiej siły można łatwo odpowietrzyć układ paliwowy.
  • Maksymalne bezpieczeństwo użytkowania dzięki zastosowaniu wysokiego skoku tłoka, solidna konstrukcja ułatwia użytkowanie.
  • Niewielka utrata wydajności dzięki zoptymalizowanej pod kątem przepływu konstrukcji o 80% większa wydajność pompki w porównaniu z innymi dostępnymi na rynku rozwiązaniami.

Obudowa filtra

  • Inteligentna konstrukcja ze zintegrowanym odstojnikiem wody.
  • Specjalne transparentne okno pozwalające w dowolnym momencie sprawdzić poziom wody.
  • Opróżnienie odstojnika odbywa się w łatwy sposób bez konieczności stosowania narzędzi.

Od nowoczesnych filtrów paliwa oczekuje się w równym stopniu trwałości i niezawodnego funkcjonowania, jak i odporności na wysokie temperatury oraz ekstremalnej odporności mechanicznej na skoki ciśnienia. Decydując się na montaż separatora wody Blue.maxx od Hengst, możesz być pewny najwyższej niezawodności, typowej dla oryginalnego wyposażenia. Jako partner w rozwoju i dostawca modułów filtracyjnych dla wszystkich głównych producentów samochodów, Hengst jest również nierozerwalnie związany ze środowiskiem wyposażenia oryginalnego – co daje przewagę wiedzy, z której można skorzystać przy opracowywaniu wysokiej jakości części zamiennych.

Zastosowanie rozwiązania Blue.maxx. oznacza:

  • Prawidłową i długotrwałą pracę silnika.
  • Dłuższe okresy międzyserwisowe dzięki nowoczesnym systemom filtracyjnym i zastosowaniu wysokiej wydajności materiałów.
  • Czystą i przyjazną dla mechaników wymianę filtra.

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź: http://www.hengst.com/blue.maxx

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!