Volvo Experience Day i targi 4Poland – relacja

9 września 2019, 13:20

Volvo Trucks obchodzi 25-lecie obecności na polskim rynku. Dobrą okazją do świętowania tego faktu okazała się impreza Volvo Experience Day, która odbyła się na autodromie Jastrząb. Została ona połączona z targami Rozwiązań Transportowych 4Poland.

Choć pojazdy Volvo były obecne na polskich drogach już wcześniej, w 1994 r. w Warszawie założono polską siedzibę firmy. Był to wstęp do rozwoju sieci dealerskiej, a także uruchomienia montowni pojazdów we Wrocławiu. Głównym celem imprezy Volvo nie było jednak sentymentalne wspominanie przeszłości, lecz zaprezentowanie dziennikarzom oraz zaproszonym gościom wszechstronności i użyteczności aktualnie produkowanych pojazdów Volvo Trucks, w tym zabudowanych podwozi. Można było przetestować pojazdy producenta, nie tylko na torze, ale także na płycie poślizgowej. Do dyspozycji były oczywiście pojazdy z podpiętymi naczepami.

Wśród atrakcji znalazły się m.in. pokazy driftu ciężarówką, wykonywane przez znanego kierowcę, Mateusza Fijała. Na zakończenie imprezy przygotowano z kolei pokazy kaskaderskie. Na urodziny Volvo zjechali się także właściciele najciekawszych tuningowanych pojazdów tej marki w Polsce. Goście mogli więc podziwiać efektownie pomalowane zestawy, często goszczące na zlotach pojazdów ciężarowych.

Targi 4Poland

Część imprezy Volvo Trucks stanowiły II targi Rozwiązań Transportowych 4Poland. Swoje stoiska przygotowały tam firmy współpracujące z Volvo – łącznie 15 dostawców, prezentujących ponad 30 specjalistycznych pojazdów na podwoziach Volvo Trucks. Odwiedziliśmy kilka z tych stoisk:

Schmitz EWT truck& trailers – znany niemiecki producent naczep zaprezentował dwie zabudowy chłodnicze na samochodach Volvo FM w dwóch wersjach kabinowych (niskiej i wysokiej). Naczepy wyposażono w dwa typy rozwiązań, jeśli chodzi o windy załadowcze: jedna zamykana za drzwiami samochodu, druga schowana pod podwozie, co pozwala dopasować naczepę do specyfiki i potrzeb klienta. Możliwość zaawansowanej konfiguracji jest jedną z głównych zalet naczep Schmitza. Ich finalny montaż po dokonanym zamówieniu odbywa się w serwisie w Strykowie w centrum Polski. Stamtąd trafiają do klienta.

Polskie przedstawicielstwo włoskiej firmy CIFA – Tarco zaprezentowało maszyny do przewożenia betonu. – “Jesteśmy jednymi z pierwszych, którzy robią gruszki na tridemie, czyli na trzech osiach i montujemy je u nas w Polsce. Gruszka przyjeżdża z Włoch, a my montujemy je na ramie od producenta podwozi u nas w firmie w Kotórzu Małym pod Opolem.

Polski producent naczep specjalistycznych KH-KIPPER zaprezentował popularne zabudowy tylnozsypowe na podwoziu Volvo. – “Volvo Trucks jest jednym z naszych głównych partnerów i chcemy się rozwijać dalej wspólnie. Myślę, że idziemy dobrą drogą. Staramy się rozwijać nie tylko na rynki polskie, ale również zagraniczne. Na polski rynek, również przez Volvo, najczęściej zamawiane są zabudowy tylnozsypowe oraz trzystronne z hydroburtą.” – powiedział nam przedstawiciel firmy.

Meiller Polska pokazał urządzenie hakowe, przeznaczone do przewozu kontenerów wszystkich najpopularniejszych w Polsce firm. Drugi zaprezentowany na targach produkt to naczepa stalowa do przewozu kruszyw i sypkich materiałów budowlanych.

Firma MHS zaprezentowała zabudowy specjalistyczne do przewożenia drewna, które są produkowane w 100% w Polsce. – “Posiadamy całą linię produkcyjną – od działu CNC, poprzez spawalnię, lakiernię, śrutownię. Mamy specjalne piece, do których możemy wkładać całe ramy do zabudów oraz ramy przyczep.” – powiedział nam przedstawiciel firmy.

Polska firma Gniotpol przygotowała dwa produkty: nadwozie wymienne w wersji furgonowej (zestaw do transportu drobnicowego) oraz zestaw przestrzenny kubaturowy z systemem przejazdowym. Są to dwa klasyczne produkty, które występują w transporcie i na które zamówienia Gniotpol przyjmuje najczęściej. Producent skupia się na systemach wymiennych, gdyż rok rocznie obserwuje wzrost w tym segmencie.

Znany, od lat współpracujący z Volvo Trucks producent opon – Continental – pokazał opony gamy regionalnej – autostradowej, a także nowe produkty z oferty opon budowlanych, które wprowadzono do oferty w bieżącym roku.

ENA TRUCK doposaża pojazdy ciężarowe i dostawcze w akcesoria zewnętrzne i wewnętrzne. Dużą część z tych produktów można było obejrzeć na targach: orurowania, osłony przeciwsłoneczne, reflektory, wszelkiego rodzaju oświetlenie czy zabezpieczenia wlewów paliwa. ENA ma w ofercie także wyposażenie kabiny pojazdu ciężarowego: akcesoria kuchenne, kuchenki, ekspresy i inne. – “Naszym nowym produktem są panele fotowoltaiczne, które wspomagają akumulatory w podtrzymaniu działania różnego rodzaju sprzętu. Montujemy je albo na kabinach, albo w izotermę na chłodni, aby nie załączał się agregat i nie dochodziło do niepotrzebnego spalania.” – powiedział nam przedstawiciel firmy.

Firma Elbo, produkuje nadwozia pojazdów, przyczep i naczep w fabryce w Jelczu Laskowice. Producent przygotował pokaz działania swojej flagowej wywrotki trójstronnej. Jej ładowność to ok. 13,5 t.

Swoje stoiska na targach 4Poland zaprezentowały także firmy: Ekocel, EWT, Wesob, Bocar, Palfinger Epsilon, Carrier, Thermo King, BAR Cargolift, Hyva, Hydrog, Stokota i Hiab.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!