Polska wieś się zmienia, unowocześnia i specjalizuje. Tylko w ubiegłym roku zarejestrowano prawie 30 tys. ciągników. Prawidłowa praca maszyn rolniczych wymaga używania odpowiedniego oleju i smaru.
Odpowiedzią na potrzeby rolników mogą być produkty spółki LOTOS Oil – od blisko 30 lat testowane przez producentów w kraju i za granicą. To głównie oleje z linii AGROL i AGROLIS, ale też TURDUS, jak i oleje przekładniowe TITANIS i LOTOS ATF oraz smary.
DZIAŁALNOŚĆ HANDLOWA 2021-04-07
Polskie rolnictwo rozwija się dynamicznie – widać to m.in. w wynikach zbiorów i eksportu. Pomimo pandemii, która dotknęła wielu sfer życia gospodarczego, rolnictwo może uznać ubiegły rok za udany. Zebrano rekordowe 33,5 mln ton zbóż i 4,3 mln ton kukurydzy – w obu przypadkach w porównaniu z 2019 r. zanotowano wzrost. Rekordowy okazał się również eksport. W 2020 r. sprzedaż artykułów rolno-spożywczych za granicę osiągnęła nierejestrowany dotąd poziom 34 mld euro, czyli o ponad 2 mld euro wyższy niż rok wcześniej.
Polska wieś to także coraz nowocześniejszy sprzęt rolniczy. W krajowych gospodarstwach znaleźć można zarówno maszyny kilkunastoletnie, jak i nowe – działające w oparciu o najnowsze technologie. Niezależnie od wieku, najważniejsza jest ich niezawodność w każdych warunkach pogodowych w trakcie całego sezonu prac polowych. Aby maszyna rolnicza służyła wiele lat, konieczne jest stosowanie odpowiedniego oleju i produktów smarnych.
Czasy, kiedy do prawidłowego smarowania części sprzętu rolniczego wystarczał prosty mineralny olej silnikowy i olej przekładniowy, są już dawno za nami. Do lat 60-tych XX wieku konstrukcje ciągników charakteryzowały się stosunkowo prostą budową, nie było również tak restrykcyjnych norm emisyjnych. W ciągu ostatnich kilkunastu lat, traktor – z maszyny o stosunkowo prostej konstrukcji i jednym przeznaczeniu – stał się pojazdem wielofunkcyjnym, o wysokim poziomie zaawansowania. Proces unowocześniania maszyn pociągnął za sobą nowe wymagania dotyczące ich eksploatacji, również w zakresie doboru olejów i środków smarnych.
Spółka LOTOS Oil odpowiada na potrzeby rolników linią produktów AGROL i AGROLIS, które są produkowane w gdańskiej rafinerii z wykorzystaniem sprawdzonych baz. Daje to gwarancję odtwarzalności parametrów jakościowych w każdej partii produkcyjnej. Dla wysoko obciążonych silników Diesla spółka LOTOS Oil przygotowała linię produktów TURDUS. Na szczególną uwagę zasługują dwa nowe oleje silnikowe – TURDUS POWERTEC 1100 PLUS SAE 15W-40 oraz TURDUS POWERTEC 1100 PLUS SAE 10W-30. Charakteryzuje je obniżona zawartość siarki, fosforu i popiołów siarczanowych, a to właśnie na te parametry najczęściej uwagę zwracają producenci nowoczesnych ciągników rolniczych. Uzupełnienie oferty LOTOS Oil stanowią oleje przekładniowe z linii TITANIS i LOTOS ATF, a także smary: GRAFITOWANY, ŁT, G-421 EP czy SULFOCAL.
– Polskie produkty nie odbiegają od zachodniej konkurencji. Ponadto, są często tańsze, a równie dobre i zaawansowane technologicznie. Powoduje to widoczny trend wspierania rodzimych firm olejowych. Z uwagi na sezon rolniczy i duże zapotrzebowanie polskiego rynku, spółka LOTOS Oil uruchomiła trzecią zmianę w jednym ze swoich oddziałów w Czechowicach-Dziedzicach. Wszystko po to, aby nasi rolnicy mogli nadal bez przeszkód korzystać z polskich środków smarnych i aby nie czekali na nie zbyt długo. Ten trend wzrostowy z roku na rok jest naprawdę satysfakcjonujący – mówi Aleksandra Jankowska, wiceprezes Zarządu spółki LOTOS Oil ds. handlu i komunikacji.
Komentarze