Serie 02 to nowa generacja opon premium firmy Prometeon marki PIRELLI, która pojawi się na drogach w całym regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) na początku kwietnia. Początkowo oferta obejmować będzie pięć linii produktów, przeznaczonych do tras dalekobieżnych, regionalnych, miejskich oraz placów budowy.
Prace zespołu skoncentrowane były na mieszankach surowców oraz procesach produkcji, dzięki czemu udało się stworzyć wyważony produkt, charakteryzujący się wysokimi osiągami, a jednocześnie zapewniający poszanowanie zasad zrównoważonego rozwoju i gwarantujący standardy bezpieczeństwa.
W porównaniu do poprzedniej gamy produktów, Serie 02 klasyfikuje się wyżej pod względem wszystkich parametrów:
- opory toczenia są średnio 18% niższe dla pięciu pierwszych linii produktów;
- przebieg eksploatacyjny jest dłuższy średnio o 10%;
- trwałość wzrosła średnio o 20%;
- zużycie jest bardziej równomierne średnio o 10%.
– Zarówno podczas projektowania, jak produkcji, skupialiśmy się na tworzeniu formuł wykorzystujących materiały odnawialne i materiały zrównoważone oraz na rozwiązaniach technologicznych i innowacyjnych procesach, które umożliwiły nam zoptymalizowanie wagi opon bez ograniczania ich wydajności – podkreśla Alexandre Bregantim, Chief Technical Officer Prometeon Tyre Group. – Dodatkowo, we wszystkich produktach można przeprowadzić pogłębienie opon i bieżnikowanie, co wydłuża czas użytkowania produktu.
Pierwsze pięć linii produktów Serie 02, które pojawią się na rynku to:
- H02 PROFUEL dostępna w rozmiarach 385/55 R 22,5 i 315/70 R 22,5;
- R02 PROFUEL dostępna w rozmiarach 225/75 R 17,5 i 285/70 R 19,5;
- R02 PRO dostępna w rozmiarze 385/65 R 22,5;
- U02 URBAN-e PRO dostępna w rozmiarach 275/70 R 22,5 i 315/60 R 22,5;
- G02 PRO dostępna w rozmiarze 385/65 R 22,5.
Przy okazji wprowadzenia na rynek nowej serii, do użytku wchodzi również nowe nazewnictwo: pierwszym członem jest litera oznaczająca zastosowanie (H dla autostrad, R dla dróg regionalnych, U dla dróg miejskich oraz G dla placów budowy, dróg mieszanych oraz zastosowań on- i off-road). Po niej następuje numer serii, 02, następnie typ zastosowania (Profuel zmniejszająca zużycie paliwa, PRO Trailer dla przyczep i naczep,
Urban-e dla miejskich autobusów, w tym autobusów o napędzie elektrycznym i hybrydowym), a na koniec wskazanie osi (Steer dla osi kierującej, Drive dla osi napędowej oraz Multiaxle, dla osi kierujących i naczep). Marka Prometeon pojawia się na wszystkich oponach Serie 02 wraz ze sformułowaniem
W ramach wprowadzenia Serie 02 na rynek w ofercie Prometeon pojawi się nowy produkt: H02 PROFUEL, przeznaczona do zastosowań dalekobieżnych pierwsza opona marki PIRELLI dla ciągników siodłowych, która otrzymała klasę efektywności paliwowej A.
Produkty generacji Serie 02 posiadają oznaczenia 3PMSF dla opon zimowych, wyposażone są w czujniki RFID i zostały zatwierdzone przez największych europejskich producentów pojazdów.
Wśród najważniejszych innowacji obecnych w Serie 02 znajdują się:
- PROGEA (Pro Grip Environment Approach): nowe podejście do materiałów, w szczególności do wykorzystywanych mieszanek gumy. Decyzją Prometeon jest stosowanie materiałów zrównoważonych, zarówno w celu ochrony zdrowia pracowników fabryk, jak i ograniczenia wpływu na środowisko, bez ograniczania osiągów produktu pod względem bezpieczeństwa (przyczepność na mokrej nawierzchni) i efektywności (opory toczenia).
- SHTB (Super High Tensile Belt): stalowy kord wykonywany jest ze stali o wysokiej wytrzymałości, zapewniając elastyczność i zapobiegając rozprzestrzenianiu się korozji, co gwarantuje wytrzymałość i trwałość karkasu.
- SWITe (Spiral Wire Technology): drut w opasaniu spiralnym „0 stopni” posiada nową geometrię i większą średnicę, zwiększając trwałość i wytrzymałość opony.
- COBe (Cross Over Bead): wzmocniona stopka w połączeniu z nową geometrią metalowych drutów zapewnia elastyczność, odporność i nośność opony.
- LEDB (Low Energy Dissipation Belts): konfiguracja opasania, optymalizująca wagę opony i ograniczająca straty energii, zmniejszająca opory toczenia i zużycie paliwa.
- SSRP (Step Shoulder Rib Profile): nowy profil barku sprzyja lepszemu rozłożeniu obciążenia na powierzchni styku, co sprawia, że zużycie jest bardziej równomierne, a przebieg eksploatacyjny dłuższy.
- HR4B (High Resistance 4 Belts): konstrukcja opasania jest zaprojektowania w celu maksymalnego zwiększenia elastyczności osnowy i wytrzymałości strukturalnej karkasu, poprawiając wygodę użytkowania, trwałość i możliwości bieżnikowania.
Komentarze