Firma Apollo Tyres ogłasza pięcioletni plan rozszerzenia udziału w rynku samochodów ciężarowych i autokarów

25 października 2022, 10:13

Firma Apollo Tyres ogłosiła wprowadzenie nowego planu strategicznego na pięć lat dotyczącego budowania pozycji na europejskim rynku opon do samochodów ciężarowych i autokarów oraz opon radialnych (TBR). Plan obejmuje środki mające na celu podwojenie produkcji opon TBR w porównaniu z rokiem ubiegłym w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym na Węgrzech, a także rozszerzenie oferty produktów w celu spełnienia nawet do 90% wymagań segmentu opon TBR w zakresie rozmiaru i specyfikacji do 2025 roku.

apollo

W przyszłym roku firma Apollo Tyres wprowadzi na rynek swoje pierwsze opony do samochodów ciężarowych i przyczep przeznaczone do obręczy o średnicy 19,5 cala, powszechnie używanych w zastosowaniach regionalnych wymagających mniejszego tonażu oraz dużych przebiegów. Początkowo firma skoncentruje się na siedmiu najpopularniejszych wymiarach, a jej celem jest spełnienie wymagań rynkowych w zakresie 19,5-calowych opon w 81% do 2025 roku.

W ramach nowego planu firma wejdzie również na rynek 22,5-calowych opon zimowych, zapewniając nowy poziom osiągów i wydajności w każdych warunkach pogodowych oraz uzupełniając istniejącą gamę opon do pojazdów ciężarowych i przyczep.

W osobnej zapowiedzi firma przedstawiła szczegółowe informacje na temat pierwszej opony do przyczep na długie dystanse (LHT). Całkowicie nowy model EnduMile LHT z klasą A w kategorii oporów toczenia będzie najtrwalszą i zapewniającą największą oszczędność paliwa oponą do samochodów ciężarowych, jaką kiedykolwiek wyprodukowała firma Apollo Tyres. Nowy produkt do przyczep opracowano z myślą o zdeklasowaniu najlepiej sprzedających się i najbardziej wydajnych opon w segmencie LHT, a wkrótce dołączą do niego opcje opon LHT do ciągników obejmujące zastosowania zarówno z osiami skrętnymi, jak i napędowymi.

Kolejnym nowym segmentem dla firmy będą 60-milimetrowe opony o niskim profilu i stosunku wysokości do szerokości, odpowiednie do pojazdów użytkowych z silnikami spełniającymi normę Euro 6. Firma Apollo Tyres wprowadzi opcje zarówno do osi skrętnych, jak i napędowych.

Firma Apollo Tyres dokłada starań, aby zawierać kolejne umowy w zakresie oryginalnego wyposażenia (OE). W zeszłym miesiącu firma Schwarzmüller wybrała opony EnduRace RT, EnduRace RT2 oraz EnduTrax MAHD firmy Apollo Tyres jako specyfikację OE dla swoich przyczep do pojazdów ciężarowych, co oznacza pierwszą umowę na oryginalne wyposażenie firmy oponiarskiej w europejskich sektorze samochodów ciężarowych.

– Mamy duże ambicje w zakresie spełniania złożonych i zróżnicowanych wymagań europejskiego rynku samochodów ciężarowych oraz autokarów. — wyjaśnia John Nikhil Joy, dyrektor ds. opon do pojazdów ciężarowych i autokarów na rynku europejskim w firmie Apollo Tyres. – Zwiększamy nasze inwestycje w działalność badawczo-rozwojową w Europie i Indiach, koncentrując się na pomaganiu przewoźnikom w spełnianiu zmieniających się wymogów oraz ich własnych celów w zakresie oszczędności paliwa i energii. Będzie to okres niespotykanych zmian i rozwoju naszej działalności w segmencie TBR.

Aby wspomagać dywersyfikację oferty produktów TBR marki Apollo Tyres, firma zbada nowe sposoby obsługi większych nośności przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjności w zakresie masy, przyczepności, trakcji, poziomu hałasu i oporów toczenia. Wraz z wprowadzeniem nowego produktu z segmentu LHT — EnduMile LHT — firma Apollo Tyres wdraża nową, solidną strukturę ułatwiającą dalsze działania w zakresie zrównoważonego rozwoju i obniżania całkowitych kosztów eksploatacji, a innowacje dotyczące materiałów oraz konstrukcji prawdopodobnie będą stosowane w przyszłych produktach TBR.

Firma przygotowuje również szereg połączonych rozwiązań w zakresie opon, w tym identyfikację za pomocą fal radiowych (RFID) i systemy monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), które pomagają kierowcom oraz operatorom flot monitorować dane dotyczące wydajności w czasie rzeczywistym.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Elooo, 26 października 2022, 9:26 1 0

W życiu tylu guzów i wystrzałów na oponach nie miałem, co na Apollo... Mają jeszcze trochę do roboty, żeby dołączyć nawet choćby do "średniej" półki.

Odpowiedz

do elo, 29 października 2022, 10:19 0 0

To reklamacje składaj. Przecież mają w ofercie dodatkową gwarancję na uszkodzenia mechaniczne do 2 lat na każdą oponę. Dostaniesz zwrot w zależności ile bieżnika Ci ubyło.

Odpowiedz