DAF rozszerza gamę modeli XD, XF, XG i XG+ nowej generacji o ciągniki siodłowe i podwozia do zabudowy z dwiema osiami napędzanymi – do zastosowań terenowych i drogowych. Należą do nich nowe pojazdy XDC i XFC Construction, które są teraz dostępne również w wersjach z układem osi 4×2. Do zastosowań wymagających jak najmniejszej podatności na uszkodzenia — bez funkcji wymaganych w terenie — DAF wprowadza nową wersję modeli XD i XF. Krótko mówiąc, DAF oferuje pojazdy nowej generacji do każdego zastosowania.
Modele XF, XG i XG+ zostały wyróżnione tytułem International Truck of the Year 2022, a model XD otrzymał to prestiżowe wyróżnienie za rok 2023. DNA tych nagradzanych pojazdów zostało teraz wprowadzone także do zastosowań budowlanych i użytkowych dzięki kolejnej grupie modeli z oferty pojazdów ciężarowych nowej generacji.
Pojazdy budowlane XDC i XFC
Pojazdy budowlane XDC i XFC nowej generacji wyróżniają się dominującą czarną kratą wlotu powietrza i solidnym stalowym zderzakiem, stalową osłoną chłodnicy oraz dwoma bezobsługowymi światłami przeciwmgielnymi LED głęboko wpuszczonymi w zderzak z myślą o maksymalnej ochronie. Jako opcja dostępny jest elastyczny stopień dolny.
Modele XDC i XFC nowej generacji cechuje duży prześwit – do 40 cm, a także kąt natarcia na poziomie 25 stopni, dzięki czemu idealnie nadają się one do zastosowań wymagających regularnej jazdy w terenie. Modele XDC i XFC są dostępne w konfiguracjach osi 8×4, 6×4 i — po raz pierwszy — 4×2.
Szeroka gama osi podwójnych
W celu zapewnienia przyczepności w trudnych warunkach DAF oferuje pojazdy XDC i XFC z dwiema osiami napędowymi o niskich wymaganiach serwisowych: od lekkich osi podwójnych o udźwigu 19 t z pojedynczą redukcją (SR1132T), zawieszeniem piórowym i hamulcami tarczowymi lub bębnowymi po wersje 21- i 26-tonowe (SR1360T) z pojedynczą redukcją, hamulcami tarczowymi i zawieszeniem pneumatycznym. Do zastosowań ciężkich i terenowych dostępne są również wersje podwójne 21- i 26-tonowe ze zwolnicą (HR1670T). Osie podwójne są dostępne z szeroką gamą opcji przełożeń tylnej osi w zakresie od 3,46:1 do 7,21:1, co pozwala idealnie dopasować specyfikację do konkretnego zadania.
Modele 6×4 i 8×4 do zastosowań drogowych
Gama pojazdów z dwiema napędzanymi osiami obejmuje również pojazdy drogowe nowej generacji DAF, dostępne w wariantach 6×4 i 8×4 – do zastosowań wymagających przyczepności i wysokiej ładowności. Podwozia pod zabudowę 6×4 i 8×4 są oferowane w modelach XD i XF. Ciągnik siodłowy 6×4 jest dostępny w wersjach XG i XG+, podobnie jak podwozia pod zabudowę 8×4 z kierowaną osią wleczoną. Modele XF, XG oraz XG+ będzie można również zamówić jako ciągnik siodłowy 8×4 z kierowaną osią pchaną – przeznaczony do dużych obciążeń i nietypowych zastosowań transportowych.
Hydrauliczny napęd na przednie koła PXP jako opcja
Do zadań, które czasami wymagają zwiększonej przyczepności, DAF oferuje opcję najwyższej klasy hydraulicznego napędu na przednie koła dla ciągników XD, XDC, XF i XFC w wersji 4×2. Solidny i łatwy w obsłudze układ PXP można aktywować za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej.
Jeszcze bardziej wytrzymałe modele XD i XF
Całkowitą nowością są modele XD i XF o jeszcze większej wytrzymałości. Seria ta łączy wytrzymałe kabiny modeli XDC i XFC z podwoziem drogowym. Jest to rozwiązanie dla kierowców w segmencie budowlanym, miejskim czy komunalnym, którzy cenią jak najniższą podatność na uszkodzenia, ale nie potrzebują typowo terenowych funkcji. Solidny przód z wyróżniającym się, wysoko zamontowanym zderzakiem, jest zawsze połączony z estetycznie zintegrowaną przednią belką zabezpieczenia przeciwnajazdowego i jest dostępny we wszystkich konfiguracjach podwozi pod zabudowę oraz ciągników siodłowych XD i XF.
Nowe, 4-osiowe pojazdy XD i XF z pojedynczym napędem
Oferta pojazdów ciężarowych DAF nowej generacji została rozszerzona o pełną gamę wariantów 4-osiowych z pojedynczym napędem do zastosowań drogowych. Te wersje podwozi, z kierowaną osią pchaną i/lub (nie)kierowaną osią wleczoną, idealnie nadają się do takich zastosowań jak transport ciężkich kontenerów, asenizacja czy odbiór ciężkich odpadów.
Wydajne układy napędowe
Wyjątkowo niskie zużycie paliwa, które przekłada się na najniższą emisję spalin, jest wynikiem między innymi aerodynamicznej konstrukcji i zastosowania najnowszych układów napędowych PACCAR MX-11 i MX-13 ze skrzynią biegów TraXon. Na życzenie klienta ta zautomatyzowana skrzynia biegów jest wyposażona w specjalne oprogramowanie do jazdy terenowej i funkcje ASR-off i Rock-Free umożliwiające ruszanie na śliskiej nawierzchni i szybkie kołysanie, które ułatwia „uwolnienie” pojazdu w bardzo trudnych warunkach.
Odpowiednia przystawka PTO do każdego zastosowania
DAF oferuje także szeroką gamę przystawek odbioru mocy (PTO), które spełniają różnorodne wymagania klientów w segmencie budowlanym, użytkowym i komunalnym. Oferta obejmuje przystawki PTO silnika montowane „na godzinie 1” w przypadku ciężkich zastosowań oraz „na godzinie 11” w przypadku lżejszych zastosowań, a także opcje pośredniej przystawki PTO, którą można zamontować z przodu silnika w hakowych systemach załadowczych lub wywrotkach. Dostępna jest również pełna gama przystawek PTO skrzyni biegów.
Łatwy montaż zabudowy w standardzie
Dzięki ścisłej współpracy firmy DAF z europejskimi producentami zabudów pojazdy tej marki są dla nich przyjazne. Jednym z rozwiązań w tym zakresie są wstępnie zdefiniowane opcje typu „Plug and Play” – połączenie sygnałów z zabudowy z komputerem pokładowym podwozia. Ponadto integracja oprogramowania umożliwia uproszczone udostępnianie danych i komunikację między pojazdem a zabudową, co gwarantuje integrację elementów sterujących, sygnałów i ostrzeżeń.
Nowy standard w zakresie bezpieczeństwa i komfortu kierowcy
Wszystkie nowe wersje do zastosowań budowlanych, dystrybucyjnych, komunalnych oraz innych zadań transportowych zapewniają standardy bezpieczeństwa i komfortu kierowcy wprowadzone wraz z nową generacją modeli XD, XF, XG i XG+.
Wszystkie pojazdy są wyposażone w dużą szybę przednią z bardzo nisko umieszczonymi dolnymi krawędziami okien, co zapewnia widoczność bezpośrednią i pośrednią. Ponadto są wyposażone w opcjonalne okno krawężnikowe i najnowocześniejsze technologie, takie jak systemy DAF Digital Vision i DAF Corner View ułatwiające bezpieczną jazdę i manewrowanie. Szeroki pakiet systemów wspomagających kierowcę oraz najlepsza w tej klasie ergonomia także przyczyniają się do najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Ponadto pojazdy ciężarowe DAF nowej generacji zapewniają łatwy dostęp do kabiny, przestronne wnętrze.
DAF rozszerza swoją ofertę modeli XD, XF, XG i XG+ nowej generacji o pełną gamę 2-, 3- i 4-osiowych ciągników siodłowych i podwozi pod zabudowę do zastosowań budowlanych i miejskich oraz innych zastosowań użytkowych wymagających rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb w celu zapewnienia najwyższej wydajności, optymalnego poziomu bezpieczeństwa i niespotykanego komfort kierowcy. Tym sposobem DAF oferuje najlepszy pojazd ciężarowy do każdego zadania transportowego.
Komentarze